2026-06-16, 20:21
Medlem
Som SD väljare i 4 tidigare val, så är detta glädjande nyheter.
Egentligen hade jag tänkt skippa att rösta på SD för dom har ändrat sin välfärdspolitik när dom blev förförda av Tidö.
Nu kan det kanske bli en 5 gång, jag velar mellan ÖP och SD.

Det som ska diskuteras är: Kommer SD stå på egna ben och inte längre vara röstboskap åt Moderaterna utan krav på motprestationer?
Kommer SD gå till val som enskilt parti utan Tidö?

Vägrar gå med på nedskärningar
Sverigedemokraterna motsätter sig ytterligare sänkningar av a-kassan.

– Vi har varit väldigt tydliga under den här mandatperioden och kommer vara det också under nästa. Att vi accepterar inga försämringar i a-kassan på det sättet, sa han och tillade att det är ett krav från partiets sida, sa Jimmie Åkesson till Aftonbladet i lördags.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WvkG2k/m-och-sd-i-strid-om-a-kassan
Citera
2026-06-16, 20:24
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Så säger ju Sd hela tiden och sen säger Jimmie Åkesson vi fick inte igenom våra krav!
Citera
2026-06-16, 20:26
Medlem
SD är bedragare, lögn efter lögn. Hur kan man vara så korkad och förblindad av fanboyism att man inte ser det?

Dom ljög om akassan t.ex. förskingring av skattemedel till sin egen ficka.
SD har redan lovat att inte sänka akassan men sänkte det när dom fick makten, tror du att dom kommer tala sanningen just den här gången?! Hur naiv är du?

Lita aldrig på högerextrema, deras vitmakt/hata minoriteter-agenda gör så dom skiter i allt sunt förnuft och sanningen. Är så falska att dom poserar med bruna i sociala medier för att lura korkade. "Titta jag har en brun polare så jag kan inte vara rasist!!11!1!1"
Senast redigerad av EpicUsername 2026-06-16 kl. 20:29.
Citera
2026-06-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Så säger ju Sd hela tiden och sen säger Jimmie Åkesson vi fick inte igenom våra krav!
Jag hoppas det är annorlunda nu.
Enligt en bekant som är aktiv lokalt i SD så har tidigare kritik helt avfärdats av ledningen av SD, men nu i vår har det börjat låta annorlunda.
Om SD skall växa mer måste dom rösterna komma från fd S väljare.
Då funkar det inte att bedriva Moderatpolitik.
Citera
2026-06-16, 20:31
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
Enligt en bekant som är aktiv lokalt i SD så har tidigare kritik helt avfärdats av ledningen av SD, men nu i vår har det börjat låta annorlunda.

Hörsägen är inget att gå på Sd har alltid gett med sig, allt för den lilla makt de fick med Tidö!
Citera
2026-06-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
SD är bedragare, lögn efter lögn. Hur kan man vara så korkad och förblindad av fanboyism att man inte ser det?

Dom ljög om akassan t.ex. förskingring av skattemedel till sin egen ficka.
SD har redan lovat att inte sänka akassan men sänkte det när dom fick makten, tror du att dom kommer tala sanningen just den här gången?! Hur naiv är du?

Lita aldrig på högerextrema, deras vitmakt/hata minoriteter-agenda gör så dom skiter i allt sunt förnuft och sanningen. Är så falska att dom poserar med bruna i sociala medier för att lura korkade. "Titta jag har en brun polare så jag kan inte vara rasist!!11!1!1"
Jag litar inte på något parti fullt ut.
Men SD är det enda partiet som redan för 15 år sen hade rätt om allt skit som skulle hända med Sverige och vår abnorma asyl/invandringspolitik.
Citera
2026-06-16, 20:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Skitsnack. Jag har själv röstat på dem 2014, men aldrig mer. Sionist-demokraterna är köpta. Komma när det är valår och tro att smörande fungerar kan de glömma.
Det fungerar tydligen dock på papp-skallar som du. Tänk om! Rösta AfS.
Citera
2026-06-16, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Skitsnack. Jag har själv röstat på dem 2014, men aldrig mer. Sionist-demokraterna är köpta. Komma när det är valår och tro att smörande fungerar kan de glömma.
Det fungerar tydligen dock på papp-skallar som du. Tänk om! Rösta AfS.
Nej, om det inte blir SD så blir det ÖP.
Citera
2026-06-16, 20:47
Medlem
De vill väl som råttorna lämna ett sjunkande skepp.
Citera
2026-06-16, 20:58
Medlem
bioaccs avatar
Citat:
Religiösa lever hela sina liv i hopp om att få äntra himmelriket. Gör inte samma misstag med SD, tycker jag.
Citera
2026-06-16, 21:01
Medlem
Citat:
Jag litar inte på något parti fullt ut.
Men SD är det enda partiet som redan för 15 år sen hade rätt om allt skit som skulle hända med Sverige och vår abnorma asyl/invandringspolitik.

Tycker inte dom haft rätt, är väldigt vinklat ditt påstående. Alla som inte är naiva fattar att friktion kan uppstå om man tar in fel folk. Men SDs domedagsprofetsior om att det skulle bli inbördeskrig är ju bullshit. Även i städerna som är som mest invandringstäta är det väldigt stabilt. I Malmö finns det väldigt många invandrare, muslimer med och det funkar väldigt bra(svenskarna kommer bra överens med invandrare och vice versa), riktigt trevlig mysig stad där folket är mänskliga med ett hjärta, saknar inte empati som högerextrema alldeles för ofta gör. Malmö ger mig hopp om mänskligheten om något. Lögnarna som ljuger om den staden har antigen aldrig varit där eller har någon politisk agenda och därav pushar ett falskt narrativ.

Majoriteten svenskar som inte är fascister/paranoida av vanföreställningar lever sitt liv som vanligt, vad är det du menar blivit så dåligt? Att du tvingas se bruna nyanser bland människorna i samhället? Jag upplever ingen kriminalitet eller dåligt, och jag är sådan typisk sekulär Svenssonperson.
Mycket är inbillningar, man har läst för mycket propaganda i sina ekokammare och tror att det finns något inbördeskrig i Sverige medan landet funkar som vanligt för normala människor. Gängen (som till största del skapas av Sveriges dysfunktionella utdaterade narkotikapolitik egentligen) tar bara kål på andra kriminella verkar det som.

Vi behöver bättre integration, stabilitet, bättre villkor för sjuka, arbetslösa och andra utsatta i samhället. Kanske en reform (eller en testperiod) av narkotikapolitiken, samtidigt som man försöker ge folk en väg ut från kriminaliteten vilket kommer skapa stabilitet på sikt.
Tidö har inte svaren och jag tror innerligt på att dom inte kommer leverera, för det har dom inte gjort. Att säga "vad var det jag sa" räcker inte.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-06-16 kl. 21:05.
Citera
2026-06-16, 21:21
Medlem
SD är så rövknullade av M så de gör vad som för att få en omgång till. T.o.m. L avfärdar deras politik nu och den politik de var överens att genomföra. Tidö är ett skämt av vedervärdig M politik. Invandring har knappast upphört fastän MP gråter sig till söms. M välkomnar indier som är billig arbetskraft och hjälper till att sänka lönerna. L kommer blockera var enda beslut de inte vill genomföra av den tiden de har kvar i både Tidö och Riksdag. SD är ett skämt till fjollor idag som gett sig på både långtidsarbetslösa och kroniskt sjuka. De svagaste i samhället offrar de för att få vara dörrmatta åt M.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in