2026-06-16, 20:19
  #27625
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
På vilket sätt var AIPAC inblandade i konflikten?

Från deras förstasida:

AIPAC is leading the political fight to keep Congress pro-Israel, helping pro-Israel candidates win elections and helping defeat detractors of the U.S.-Israel relationship. AIPAC's members contribute directly to Democratic and Republican candidates through the AIPAC PAC. As the largest pro-Israel PAC, our members demonstrate that being pro-Israel is both good policy and good politics.

https://www.aipac.org/

Citat:
Var inte Qatar inblandade på något sätt i konflikten? Vissa påstår det iaf.

Qatar är ett land.

Citat:
Är det så att man bara får tala om en lobbygrupp i denna lilla sidodiskussion?

Nej då. Prata om vilken du vill.
Citera
2026-06-16, 20:21
  #27626
Medlem
eldrattans avatar
Det här kriget är allt förutom över.
Citera
2026-06-16, 20:24
  #27627
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vad vill de då?
Det där låter ju inte som de riktiga folkprotesterna i vintras. Snarare fanatiker som bara vill fortsätta kriga. Den kärna av extrema skäggisar som tycker att det är för slappt. Men jag kanske missförstår.
Nej du missförstår inte. Detta är inte samma personer som i Januari. Det var kanske lite blandat i Januari, men i bland kallas dessa för monarkister samt var det folk som bara vill vara fria och ha demokrati.

Nu handlar det om de regim trogna eller hardliners, de som stöttat regimen fram tills nu. Även starkt religiösa muslimer ska finnas bland dess, de tror jag var de som anordnade dessa mass bröllop.

Vad de vill? De vill inte ha avtal, inga förhandlingar och fortsätta kriget tills de segrar eller dör. Detta är ju personer som tyckte om den dödade ledaren, det är lite förståeligt att man inte vill förhandla då med den part som dödade honom.

Jag tror att de också vill att de ska vara Mojtaba som bestämmer, för de har även tidigare önskar att han ska träda fram och säga vad han vill.
Citera
2026-06-16, 20:24
  #27628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Du menar som alla hus i Gaza-remsan också var "militära mål"...

Är det inte litet onödigt att bekräfta världens alla stereotypa föreställningar om judar. Och det var ett civilt bostadshus, det är du som återigen snedvrider, skapar halmgubbar och ljuger som... tja...

Internationell humanitär rätt. Står du inte bakom den? Det finns juridik som reglerar det här. "Krigets lagar" du vet. De gäller åt båda hållen. Du får skicka dina klagomål till Hizbollah och Hamas. Om du har bevis för att det bombade huset i Beirut inte innehöll Hizbollahs ledningscentral föreslår jag även att du skickar dina bevis till lämplig instans i det israeliska rättsväsendet eftersom Israel ser allvarligt på sådana misstag.
Citera
2026-06-16, 20:24
  #27629
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Är det inte litet onödigt att bekräfta världens alla stereotypa föreställningar om judar. Och det var ett civilt bostadshus, det är du som återigen snedvrider, skapar halmgubbar och ljuger som... tja...

I princip alla civila bostadshus i vissa områden hade inbyggda tunnlar som bara Hamas fick använda.
Citera
2026-06-16, 20:26
  #27630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Från deras förstasida:

AIPAC is leading the political fight to keep Congress pro-Israel, helping pro-Israel candidates win elections and helping defeat detractors of the U.S.-Israel relationship. AIPAC's members contribute directly to Democratic and Republican candidates through the AIPAC PAC. As the largest pro-Israel PAC, our members demonstrate that being pro-Israel is both good policy and good politics.

https://www.aipac.org/



Qatar är ett land.



Nej då. Prata om vilken du vill.


Så du har inget vettigt sätt att koppla ihop AIPAC till TS?

Ja Qatar är ett land, bra att du förstått det. Finansierar detta land några lobby-grupper i USA?

Det var du som snöade in på AIPAC så du får gärna utveckla hur dom är en del av konflikten. OM det nu verkligen är on topic??
__________________
Senast redigerad av EnoughisEnough 2026-06-16 kl. 20:30.
Citera
2026-06-16, 20:30
  #27631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Det här kriget är allt förutom över.
Jasså börjar du komma till insikt nu?

I mars sa du nämligen att det bara är en tidsfråga tills USA har kontroll över Hormuz.

Nice att du blivit klokare ändå.
Citera
2026-06-16, 20:32
  #27632
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är ju viktigt, nu handlar det inte enbart om att slakta USAs utalade fiender.





Hade du lagt 1 promill av den tid du lägger på dina märkliga fantiasier och fullkomliga diarrende av internet som din personlig drömdagbok, så hade du vetat att det är Trumps uppgift och skyldighet som överbefälhavare över usas väpnade styrkor (samtliga....) att klappa jihadister , muhamadaner , terriorister och mullor, på käften.

Det kongressen kan välja på , utifrån den amerikanska konstitutionen är.

1. titta på.
2. förklara USA i krig (det gör trump till motsvarigheten till en medeltida kung med i stort oinskränkt mandat och han kunde då med laglig rätt göra tex.
-sätta alla amerikansk-somalier ,amerikansk-brunafärgade , eller amerikansk-jappasar om han så önskar i läger, mobilisera alla vapenföra män i befolkningen , etc.

ditt önskemål är vadå?





vad svarade boendestödjaren på ditt hem när du frågade?

du tycks ha en dålig dag. tolkar det som att du inte är stormförtjust i freden?

Citera
2026-06-16, 20:36
  #27633
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Samma Israeliska rättsväsende som frikände dom som våldtog en fånge i analen så att fången hamnade på intensiven

Våldtar den svenska kriminalvården fångarna när de undersöker dem i rektum för kontraband också?
Citera
2026-06-16, 20:40
  #27634
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
"Iran: USA ska ge oss pengar och stoppa Israel".
Vilken deal, Costanza-klass på den.
Citera
2026-06-16, 20:45
  #27635
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Så nu har usa ändrat inställning till Iran. Vance verkar gilla att jobba med dem, och Trump anser att ledarna är trevliga, rationella, starka och smarta. Hur ska detta sluta om han byter ut Israel mot Iran som usa's gullegris?

det är en naturlig regionalmakt, som dessutom har efterfrågade naturresurser. israel har spyware, bögklubbar och onlyfans
Citera
2026-06-16, 20:45
  #27636
Medlem
Preston Stewart tycker avtalet (Memorandum of Understanding) är dåligt.

https://www.youtube.com/watch?v=BqdtW3i5Lhc

Läcka på X https://x.com/JoshBlockDC/status/2066684305724592333?s=20

Jag vet inte om det är sant. Hur som helst är USA losers? Vann Iran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in