Citat:
Ursprungligen postat av
DaffeDurfsson
Godmorgon kära Flashbackare och Sverige vänner för ett tag sedan så kom jag över information om smurfigururer. Denna källan förkunnade för mig att Smurfigururer skulle växa i värde och ha ett enormt samlarvärde samt vara oerhört eftertraktade. Sedan dess så har jag ackulerat en stor summa smurfigururer som jag spenderat ca 37000 kr på. Varav ca 25000 från källans egna ytterst eftertraktade samling som jag lyckades köpa innan den gick upp på allmäna marknaden och genom min charm dessa figurernan är ytterst ovanliga och jag lyckades få dem för nästan bara en bråkdel av värdet. Jag kunde inte hitta specifika priser och deras riktiga värde och har därför mest handlat hem alla jag kommit över efter det med mina kunskaper inom budgivning. Nu har jag försökt sälja dem en längre tid och ingen nappar inte ens på budgivning ingen lägger ens första bud detta trots att jag anser mig ha använt ett ytterst lågt startbelop. Nu börjar jag undra om jag blivit lurad eller bara inte hittat rätt marknad/ är uruselt säljare. Vad tror ni?
Jag antar Tyskland är en stor marknad - barnen som lekte med dessa är nu vuxna (till det yttre). Och kan ha råd att kosta på sig en liten nostalgisk figur. På tyska heter de Schlumpf och i plural Schlümpfen
Sök bland tyska leksaker (Spielzeuge).
Annars tack för en roande tråd. (Smurfvärdesäkrat kapital).