2026-06-16, 19:10
Medlem
Fattar inte hur lätt lurade folk är, enda anledningen till att S röstar för både den stram migrationen men också de hårda nya lagarna vid brott och straff, är för att kunna ta de väljare som dom har förlorat till SD.

Sen efter valet, ge dessa väljare fingret och öppna gränserna igen, när MP och V kommer in i röran.
Citera
2026-06-16, 19:12
Medlem
Apropå generös migrationspolitik (där det knappt ska gå att utvisa folk), hoppas det är okej att citera hela denna pyttelilla TT-notis från SVT:

Citat:
Fler ska kunna utvisas för brott

Riksdagen har beslutat att utlänningar som begår brott ska kunna utvisas lättare. Huvudregeln ska vara att brott som ger strängare straff än böter ska kunna leda till utvisning.

De skärpta reglerna börjar gälla från den 1 september.

Lagändringarna innebär även att åklagarna ska vara skyldiga att yrka på utvisning vid brott som ger strängare straff än böter och att återreseförbuden blir längre.

Utredningen som ligger till grund för lagändringarna bedömer att antalet utvisningar på grund av brott kommer att öka från cirka 500 till 3 000 per år.

V och MP reserverade sig mot större delen av regeringens lagförslag.

(TT)

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=d19db2aa4d41ef7e174bd8ac56fd0c20

Ja men, snyft och gråt, säger V och MP! inte kan vi utvisa våra jättesnälla utländska brottslingar bara för att de har begått brott som ger strängare straff än böter! Då blir våra jättesnälla utländska brottslingar ledsna ju!

Men lugn, S+V+MP+C vinner ju valet i höst, och då kommer våra jättesnälla utländska brottslingar att få stanna!
Citera
2026-06-16, 20:11
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Ja, på riksnivån är det så. Läs partiprogrammet om du inte tror mig. Vad din lista med kommunalpolitiker har med saken att göra är obegripligt.

Vad som är helt obegripligt för mig är att det finns så många terrorister i partiet. Och vissa kommer nog till riksnivå.
Citera
2026-06-16, 20:12
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnegarenRunar
Fattar inte hur lätt lurade folk är, enda anledningen till att S röstar för både den stram migrationen men också de hårda nya lagarna vid brott och straff, är för att kunna ta de väljare som dom har förlorat till SD.

Sen efter valet, ge dessa väljare fingret och öppna gränserna igen, när MP och V kommer in i röran.

Svenskarna är jordens dummaste folk.
Citera
2026-06-16, 20:16
Medlem
bioaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Har inte så mkt principellt mot V - det är ett ärligt Sosse-parti, men jag tycker olika i många frågor.

Däremot är C/MP/S totalt fucked up!

Oärliga.
Jo, det är lite svårt att få ihop den konstellationen, det håller jag med om. Men när jag ser på högerblocket och vad de drömmer om att få göra med mig och mitt lands framtid, ja, då är det väldigt, väldigt tydligt att de vill fucka upp alla utom miljardärerna. Invandringen lär pågå med i princip oförminskad styrka oavsett.
Citera
2026-06-16, 20:17
Medlem
Bra. Det förtjänar alla efterblivna svennar som år efter år friviligt röstar på skiten. Hoppas vänstern sänker der här landet en gång för alla.
Citera
2026-06-16, 20:17
Avstängd
EpicUsernames avatar
Tror att vänstern främst tänker på sådant som integration vilket är väldigt viktigt, i synnerhet om man vill ha ett stabilt Sverige.
S som är det största partiet åt vänster förstår att vi inte kan ta in hur många som helst, det finns begränsningar på resurserna. Invandring bör göras rätt så det blir bra både för nykomna och etniska svenskar.

Hoppas vänstern vinner då Tidö blåst oss, för många lögner och svek.

Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell-
Bra. Det förtjänar alla efterblivna svennar som år efter år friviligt röstar på skiten. Hoppas vänstern sänker der här landet en gång för alla.
Verkar vara högern som sänker det med sina nedskärningar vilket sparkar på grupperna som har det kämpigt inklusive massvis med etniska svenskar. Lovade att inte sänka akassan och sänkte den direkt dom fick makten, kommer sänkas ännu mer ifall wannabenazitidö tar makten igen. Eller förskingringen av skattemedel, bland annat JÅ och Bluffe K.
Öppna ögonen och var inte ett offer för hjärntvätt och propaganda.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-06-16 kl. 20:20.
Citera
2026-06-16, 20:35
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Tror att vänstern främst tänker på sådant som integration vilket är väldigt viktigt, i synnerhet om man vill ha ett stabilt Sverige.
S som är det största partiet åt vänster förstår att vi inte kan ta in hur många som helst, det finns begränsningar på resurserna. Invandring bör göras rätt så det blir bra både för nykomna och etniska svenskar.

Hoppas vänstern vinner då Tidö blåst oss, för många lögner och svek.

Verkar vara högern som sänker det med sina nedskärningar vilket sparkar på grupperna som har det kämpigt inklusive massvis med etniska svenskar. Lovade att inte sänka akassan och sänkte den direkt dom fick makten, kommer sänkas ännu mer ifall wannabenazitidö tar makten igen. Eller förskingringen av skattemedel, bland annat JÅ och Bluffe K.
Öppna ögonen och var inte ett offer för hjärntvätt och propaganda.

Hur många löften tror du såsse-svinen kommer att infria då? Idiot.
Citera
2026-06-16, 20:48
Medlem
Allt är fejk och gay endå.

Israel vinner i slutändan då de äger högern medans de samtidigt har skapat vänstern, klassiskt Rothschild att säkra båda sidorna så vinsten är garanterad.

Demokrati är enbart en realityshow for goyim, om folk inte spenderade sin tid med Epstein-filerna att peka ut sina meningsmotståndare som skyldiga och istället faktiskt läste igenom vad som skrevs så hade vi inte suttit i denna sitsen.

Alla är köpta och de som inte är det är nyttiga idioter.
Senast redigerad av xivvan 2026-06-16 kl. 20:54.
Citera
2026-06-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Apropå generös migrationspolitik (där det knappt ska gå att utvisa folk), hoppas det är okej att citera hela denna pyttelilla TT-notis från SVT:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=d19db2aa4d41ef7e174bd8ac56fd0c20

Ja men, snyft och gråt, säger V och MP! inte kan vi utvisa våra jättesnälla utländska brottslingar bara för att de har begått brott som ger strängare straff än böter! Då blir våra jättesnälla utländska brottslingar ledsna ju!

Men lugn, S+V+MP+C vinner ju valet i höst, och då kommer våra jättesnälla utländska brottslingar att få stanna!
Mer intressant är ju att Sossarna också röstade för hårdare tag och krav på utvisning.
Så teorin om att V och MP få mer makt och ingå i en kommande regering blir mindre trolig.
Så har det historiskt varit tidigare, men tveksamt om det blir det nu.

Riksdagen röstade på tisdagen igenom regeringens förslag om hårdare utvisningsregler. Reformen – som går ut på att tvinga åklagare och domare att anstränga sig för att få kriminella invandrare utvisade – stöddes även av Socialdemokraterna.
https://www.friatider.se/ja-till-att-tvinga-aklagare-yrka-utvisning-med-stod-av-s
Citera
2026-06-16, 20:58
Medlem
Driftstopps avatar
Jag vill sparka ut Svantesson, anti arbetaren som älskar lobbbyister och utlänska kapitalister som snor våra skattepengar, nu vill hon sparka på arbetarna som får sin akassa också.

kan smälla upp 400 vindkraftverk överallt med vänstern bara jag slipper svantesson.
Jag hatar moderaterna mer än vad jag hatar Miljöpartiet.
Senast redigerad av Driftstopp 2026-06-16 kl. 21:00.
Citera
2026-06-16, 21:12
Medlem
shaktas avatar
Det stora problemet är att Vänstern, Sossarna, MP och säkert C, är fulla utav muslimer och vill självklart få in mer av sina likasinnade så de kan få en majoritet och sen förvandla Sverige (även Europa) till ett skithål utav dess like.

Folk som röstar på dessa partier fattar inte vad det kommer få för effekt, för det kommer drabba dem lika hårt som oss.

Hade det bara drabbat rödgröna hade jag sagt, skyll er själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in