Igår, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Herrejävlar här talar vi om USA som bedriver ett oprovocerad och olagligt anfallskrig mot Iran.
Begår krigsbrott osv.
Och du babblar om "fulspel" från Irans sida.
De borde egentligen skicka missiler på Washington - de har all rätt i världen att försvara sig
Bespara mig ditt svammel. Kriget började den 7:e oktober 2024.

Enda skillnaden i år är att USA har klivit in. Det enda problemet är att USA har en apa till president.

Irans folk längtar efter mer amerikanska bomber mot galningarna i den islamistiska regimen, som i årtionden förtryckt, fängslat och mördat sina egna medborgare, samtidigt som den gett stöd till väpnade grupper och proxyorganisationer runt om i Mellanöstern.
Citera
Igår, 14:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Man häpnar när cia varnar Trump.

Citat DI.

” USA:s underrättelsetjänst sätter stora frågetecken vid om Iran verkligen vill gå Donald Trump till mötes i kärnenergifrågan, enligt nyhetssajten Axios källor.
Uppdaterad: 16 juni 2026, 08:04
Publicerad: 16 juni 2026, 08:01

CIA-chefen John Ratcliffe uppges ha framfört detta i ett möte med president Donald Trump, medan denne var på väg att ingå en avsiktsförklaring med Iran om ett avslut på kriget.”

Iran verkar ha bättre lycka i fulspel. Synd de inte förhandlade sig till några atombomber av bara farten.

Det är någonting lurt med allting. Jag tror fortfarande att både Trump och Netanyahu bluffar för att lura Iran snarare.
Citera
Igår, 14:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
o trump säger allt är fejk news. 0kr ska de få.

Det skumma är att han i och med det säger emot Vance.
Citera
Igår, 14:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Bespara mig ditt svammel. Kriget började den 7:e oktober 2024.

Enda skillnaden i år är att USA har klivit in. Det enda problemet är att USA har en apa till president.

Irans folk längtar efter mer amerikanska bomber mot galningarna i den islamistiska regimen, som i årtionden förtryckt, fängslat och mördat sina egna medborgare, samtidigt som den gett stöd till väpnade grupper och proxyorganisationer runt om i Mellanöstern.

2023 skedde sjunde Oktober.

Trump är ändå den första amerikanska presidenten Israel lyckats få till att försöka "befria" Iran med bomber. Det är vad som gör Trump korkad från början. Inte ens Bush gick med på att börja peta på Iran. Till och med han sade ifrån Israel på denna punkt iaf. Trump däremot gick med på det. Enda anledningen han backar ur nu är för att USA:s strategiska oljereserv sjunkit ner till sin lägsta nivå sedan 1983 pga kriget och stängningen av Hormuz.

Hör du förresten inte hur körd i huvudet du låter när du menar att iranier längtar efter att få bli bombade?
Citera
Igår, 14:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Midterms närmar sig. Inte konstigt att Donald är då desperat, för att få "fred" med Iran.
En sak är säker; Tel Aviv är förbannad på USA.

Jag vet inte. Känns för mig fortfarande som att Trump och Netanyahu alltid mest bluffar när de låtsas vara oense.

Däremot dras de åt olika håll utav sina egna hemopinioner. Kriget är inte populärt i USA i ganska breda lager medans kriget har ett brett stöd bland i synnerhet Netanyahus väljarbas i Israel.

Jag tror även Trump börjar tröttna rejält på det här narrativet bland många amerikaner att han styrs av Netanyahu och att Israel utpressar honom med Epstein filerna och sånt. Någon med hans gigantiska ego finner nog det tröttsamt. Så han kanske nu börjat försöka bevisa motsatsen för att försöka piffa till sina numera katastrofala opinionssiffror.

Sen har det också att Trump försöker backa ur definitivt att göra med att kriget och stängningen av Hormuz har lett till att USA:s strategiska oljereserv nu sjunkit till sin lägsta nivå på över fyrtio år.
Senast redigerad av Barbapappa2026 Igår kl. 14:52.
Citera
Igår, 15:22
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Det skumma är att han i och med det säger emot Vance.

inte så skumt när han säger emot sig själv 2-3ggr/dagen
Citera
Igår, 15:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Blev det något avtal eller? Ser inga inlägg på X om det.
Citera
Igår, 16:01
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ingen bör förneka att USA alltid mer eller mindre varit Israels slav, men det är samtidigt en gråzon. T.ex. Obama är knappast oskyldig, men han kunde åtminstone säga nej till Israels begäran om krig mot Iran under hans andra presidentperiod vilket gjorde att israelerna började ogilla Obama. Israel har väntat många decennier på att USA skulle få en president som var tillräckligt efterbliven för att faktiskt starta krig mot Iran.

Ingen bör förneka att Europa alltid mer eller mindre varit Qatars slav..
Citera
Igår, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Varför hoppas du på det?

Antagligen för att Israel är en cancer på jordklotet som måste utrotas. Israel är värre än de 50 nästkommande länder tillsammans på listan "världens värsta länder".
Citera
Igår, 16:04
Medlem
Grontarskonts avatar
Verkar vara en avtal där man först får gå fram ett steg för att senare backa med tre!

Oooootroligt korkat av Don TACO att börja det här kriget har bara lett fram till att Iranska regimen stärkts!

Vad trodde han egentligenatt Irans ekonomi skulle implodera och/eller en folklig resning alt. revolution?!

Ett idiotisk förslag av en idiot!
Citera
Igår, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Blev det något avtal eller? Ser inga inlägg på X om det.

De möts i Schweiz på fredag och skriver på.
Citera
Igår, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Jag vet inte. Känns för mig fortfarande som att Trump och Netanyahu alltid mest bluffar när de låtsas vara oense.

Däremot dras de åt olika håll utav sina egna hemopinioner. Kriget är inte populärt i USA i ganska breda lager medans kriget har ett brett stöd bland i synnerhet Netanyahus väljarbas i Israel.

Jag tror även Trump börjar tröttna rejält på det här narrativet bland många amerikaner att han styrs av Netanyahu och att Israel utpressar honom med Epstein filerna och sånt. Någon med hans gigantiska ego finner nog det tröttsamt. Så han kanske nu börjat försöka bevisa motsatsen för att försöka piffa till sina numera katastrofala opinionssiffror.

Sen har det också att Trump försöker backa ur definitivt att göra med att kriget och stängningen av Hormuz har lett till att USA:s strategiska oljereserv nu sjunkit till sin lägsta nivå på över fyrtio år.

Är de "katastrofala opinionssiffrorna" lika "katastrofala" som när han vann valet? Även då sa tokvänstern att hans siffror var skit, när nästan hela kartan var rödmarkerad.

🤡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in