2026-06-16, 10:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Precis. Detta är ett trolleri utan dess like från 4chan, trots att det är välkänt (ökänt?) att det är ett trolleri som verkligen förnedrade vänstern över hur lättlurade de är. Det var väl runt 2015 det spreds sig och alla borde veta att ingen seriös person kopplar det till något annat än ett OK-tecken, såvida inte det finns kulturella skillnader i något avlägset land.

Ja precis som alla andra tecken, figurer, låtar osv som extremhögern ägnat sig åt de senaste åren är det såklart ”på skämt” från deras sida. Men det tar inte bort faktumet att dessa symboler används som interna tecken för den invigda gruppen för att förmedla var man står politiskt.
Citera
2026-06-16, 11:00
Medlem
Alfonzos avatar
Buää jag ska inte i min gränslösa godhet behöva se andra dricka mjölk, buhuu jag ska inte behöva se andra göra Hitler tecknet (fingret under näsan), buää jag ska inte behöva höra andra säga N-ordet, buhuu jag ska inte behöva se white power tecken, buhuuää jag ska inte behöva tåla .....
Citera
2026-06-16, 11:04
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Så länge vänstern drar upp en ärt i näsan över det hela kommer trollandet att fortsätta, inte för att jag tror att circle game var högerextremt menat nu. Om de slutar bli hysteriska kommer det inte vara kul längre.
Citera
2026-06-16, 11:07
Medlem
Sockerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad har detta med woke att göra? Det är en symbol som rassar hittat på.

Nu är detta en uppenbar trolltråd från början till slut, men detta måste ju bemötas. Påfundet att det skulle vara ett rassetecken kom från en medveten trollning av wokevänstern som svalde betet med hull och hår. Tror ni man erkände sin dumhet när det blev uppenbart att det var en trollning? Givetvis inte, man försökte argumentera att även om det inte var på riktigt så var det ändå på nåt vis på riktigt och det iallafall var en symbol för rasism. Ett av otaliga bevis på att vänstern saknar humor, självdistans och kritiskt tänkande.
Citera
2026-06-16, 11:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockersson
Nu är detta en uppenbar trolltråd från början till slut, men detta måste ju bemötas. Påfundet att det skulle vara ett rassetecken kom från en medveten trollning av wokevänstern som svalde betet med hull och hår. Tror ni man erkände sin dumhet när det blev uppenbart att det var en trollning? Givetvis inte, man försökte argumentera att även om det inte var på riktigt så var det ändå på nåt vis på riktigt och det iallafall var en symbol för rasism. Ett av otaliga bevis på att vänstern saknar humor, självdistans och kritiskt tänkande.

Skämt eller inte - det är en lång rad högerextremister som använt tecknet i olika sammanhang de senaste åren. Tycker du att man har brist på humor om man inte ser det roliga när massmördaren i Christchurch gör tecknet?
Citera
2026-06-16, 11:21
Medlem
Jag ska förklara vad detta betyder. Det är en lek grabbar spelar i skolan. Om man gör symbolen och någon ser den så förlorar personen och därav får man ge den personen en smäll på armen typ. Man kan själv vinna genom att trycka ett finger i hålet.

Han trollar sina vänner hemma och hoppades på att bli känd för det. Men lättmjölkssverige tror att det är en vitmaktsymbol.
Citera
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Så länge vänstern drar upp en ärt i näsan över det hela kommer trollandet att fortsätta, inte för att jag tror att circle game var högerextremt menat nu. Om de slutar bli hysteriska kommer det inte vara kul längre.
Vem har blivit hysterisk? Det som är kul är att blöjnazisterna kan få konsekvenser för sitt ”trollande”, som sparken till exempel.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Skämt eller inte - det är en lång rad högerextremister som använt tecknet i olika sammanhang de senaste åren. Tycker du att man har brist på humor om man inte ser det roliga när massmördaren i Christchurch gör tecknet?

Även massmördare kan ha humor. Frågan är om du har humor?
Citera
2026-06-16, 11:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Vem har blivit hysterisk? Det som är kul är att blöjnazisterna kan få konsekvenser för sitt ”trollande”, som sparken till exempel.

Du.
Citera
2026-06-16, 11:27
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du.
Säger du med tårar i ögonen.
Citera
2026-06-16, 11:34
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Säger du med tårar i ögonen.

Exakt. För att jag bryr mig om dig.
Citera
2026-06-16, 11:40
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Du är ju hysterisk. Har du tänkt att du kanske har nån åsikt om nåt som inte är helt rumsren, eller kanske skämtat lite olämpligt nån gång? Skall alla som inte håller med makthavarna om precis allt få sparken? Det låter som värsta Nazityskland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in