2026-06-16, 07:09
Medlem
Kvinnor kräver ofta att de ska accepteras så som de är. Oavsett om det är 40-50 kg övervikt eller tre ungar från en kåkfarare. Män å andra sidan försöker leva upp till kvinnors krav om hög status och vältränad kropp. Nu är det ju grovt generaliserat här. Men varför kräver inte du som man att kvinnor accepterar att du är arbetslös och tjockis tex? Det om något är väl äkta kärlek.
Citera
2026-06-16, 07:13
Avslutad
Både män och kvinnor är korkade och narcissistiska odjur som förtjänar varandra.
Citera
2026-06-16, 07:14
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Kvinnor kräver ofta att de ska accepteras så som de är. Oavsett om det är 40-50 kg övervikt eller tre ungar från en kåkfarare. Män å andra sidan försöker leva upp till kvinnors krav om hög status och vältränad kropp. Nu är det ju grovt generaliserat här. Men varför kräver inte du som man att kvinnor accepterar att du är arbetslös och tjockis tex? Det om något är väl äkta kärlek.
Kvinnornas marknad. De uppvaktas av hormonstinna hanar även om de är 40-50 och tjocka.
Varit så sedan jag fick pubeshår och kommer nog fortsätta så.
Citera
2026-06-16, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kvinnornas marknad. De uppvaktas av hormonstinna hanar även om de är 40-50 och tjocka.
Varit så sedan jag fick pubeshår och kommer nog fortsätta så.
Vi behöver ändra på det. Om män håller en lägre högstanivå så får de bättre villkor. Lite som en fackförening.
Citera
2026-06-16, 08:11
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Vi behöver ändra på det. Om män håller en lägre högstanivå så får de bättre villkor. Lite som en fackförening.
Ja, vi får ändra på biologin igen, det här håller ju inte.

Ni är slavar under er egen drift. Inget fel i det, lite gulligt ibland kan jag tycka.
Citera
2026-06-16, 08:36
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Kvinnor kan kräva hur mycket de vill, jag skrattar bara åt deras krav. Det är mitt race som gäller.

Inga näsringar, feminister, överviktiga eller singelmorsor.
Citera
2026-06-16, 08:48
Medlem
CC75s avatar
Män och kvinnor har oftast olika preferenser när det gäller vad man finner attraktivt och / eller kan tänka sig att kompromissa om när det gäller en partner. Det i sig innebär att sänka sig till motsidans samma nivå eller än lägre, inte är en bra strategi, särskilt inte på en marknad där det ena könet har en enorm konkurrensfördel. Det är betydligt bättre om män satsade ordentligt på sig själva och sedan säger "nej" till de kvinnor som inte lever upp till deras egen standard. Det gör 1) mannen själv bättre vilket är bra för honom och 2) det tar bort den konkurrensfördel som kvinnor har.

// CC
Citera
2026-06-16, 10:02
Medlem
Citat:

Det är väl därför det kallas äkta kärlek. Det bygger på acceptans och är en förlängning av förälskelsefasen. En djupare känsla som infinner sig när man känt varandra ett bra tag och gillar det man ser trots bilringar och vårtor....
Citera
2026-06-16, 10:40
Avslutad
Det är skillnad på acceptans och att veta sitt värde.
Acceptansen infinner sig när du respekterar ditt självvärde.
Citera
2026-06-16, 10:52
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Det är skillnad på acceptans och att veta sitt värde.
Acceptansen infinner sig när du respekterar ditt självvärde.

Håller med om att självvärde är viktigt. Problem uppstår dock i de fall när människor grovt överskattar sitt självvärde, särskilt i jämförelse med andra, vilket inte är helt ovanligt idag.

// CC
Citera
2026-06-16, 10:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Håller med om att självvärde är viktigt. Problem uppstår dock i de fall när människor grovt överskattar sitt självvärde, särskilt i jämförelse med andra, vilket inte är helt ovanligt idag.

// CC
Tror det är betydligt vanligare att man pissar på sig själv och står ut med bottenskrap.
Citera
2026-06-16, 11:06
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Tror det är betydligt vanligare att man pissar på sig själv och står ut med bottenskrap.

Jag medger att de som "pissar på sig själva" syns och hörs inte lika mycket som de som överskattar sitt värde men det är min uppfattning att andelen som grovt överskattar sitt värde ökar allt mer.

// CC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in