2026-06-15, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Buh det bestämmer inte du Jag är påskriven om det händer något skoj. Om ni ska göra något tråkigt är jag avskriven, såklart.

Ok, den var bra. Då kör vi igen. Hur långt bort från Gud vill du?
Citera
2026-06-15, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Ok, den var bra. Då kör vi igen. Hur långt bort från Gud vill du?
Hur vet du att Gud är nära?
Citera
2026-06-15, 22:49
Avslutad
Citat:
Hur vet du att Gud är nära?

Du vet fortfarande inte vem jag är? Fattar ni inte att ni blivit dragna vid nosen? Trodde ni att ni skulle få en manual? Nej. Ni skulle visa er själva. Och det har ni gjort. Och nu är lekstugan över. Och du är noterad. Du kan testa och se om du har din gud hos dig. Rapportera tillbaka i så fall, så får jag fixa det.
Citera
2026-06-15, 22:50
Avslutad
Citat:
Du vet fortfarande inte vem jag är? Fattar ni inte att ni blivit dragna vid nosen? Trodde ni att ni skulle få en manual? Nej. Ni skulle visa er själva. Och det har ni gjort. Och nu är lekstugan över. Och du är noterad. Du kan testa och se om du har din gud hos dig. Rapportera tillbaka i så fall, så får jag fixa det.
Haha tönt.
Citera
2026-06-15, 22:56
Avslutad
Citat:
Haha tönt.

Du ser, du kastar din gud under bussen. Allt enligt din vilja. Förnekar du din gud eller bekräftar du den? Ställer du dig bakom din gud, eller skäms du över den? Säg namnet på den gud du bekänner om du nu har någon med dig. I annat fall så är du bara ett kräk som sprattlar.
Citera
2026-06-15, 23:19
Avslutad
Citat:
Du ser, du kastar din gud under bussen. Allt enligt din vilja. Förnekar du din gud eller bekräftar du den? Ställer du dig bakom din gud, eller skäms du över den? Säg namnet på den gud du bekänner om du nu har någon med dig. I annat fall så är du bara ett kräk som sprattlar.
Nu är min Gud sängen. Ska bli himla skönt att dyka ner i det ljuva molntäcket.
Vem är din Gud?
Ryktet säger att Gud är en kvinna, hon är gay och hon är svart.
Mitt täcke är rosa.
Citera
2026-06-15, 23:30
Avslutad
Citat:
Nu är min Gud sängen. Ska bli himla skönt att dyka ner i det ljuva molntäcket.
Vem är din Gud?
Ryktet säger att Gud är en kvinna, hon är gay och hon är svart.
Mitt täcke är rosa.

Jag vet vem Hon är. Är du galen eller? Ni som passana, framför denna fråga: Jag frågar Dig - vill du att jag separerar dig från Mig, eller separerar du denna person ovan från Dig?
Citera
2026-06-16, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
På Reddit uttyddes nyligen Matteus 18:3 ...

och sade: »Sannerligen säger jag eder: Om I icke omvänden eder och bliven såsom barn, skolen I icke komma in i himmelriket.

... på följande sätt:

(Åtminstone lyckligt lottade) barn lever obekymrade om hur de ska få mat och annat de behöver eftersom de förstår att deras föräldrar kommer att ge dem det. På samma sätt ska vi människor leva obekymrade och tro att den himmelske fadern ska ge oss det vi behöver.

Förstås innehåller liknelsen flera bottmar, men vad tänker ni om detta?

Haha de tävlar om allt man inte ska få.
Att ni går på det där varje gång.
De är inte kristna de ljuger.
Kan inte skapa andar.
Vad pinsamt att ni inte ger upp.
Citera
2026-06-16, 03:37
Medlem
Citat:
På Reddit uttyddes nyligen Matteus 18:3 ...

och sade: »Sannerligen säger jag eder: Om I icke omvänden eder och bliven såsom barn, skolen I icke komma in i himmelriket.

... på följande sätt:

(Åtminstone lyckligt lottade) barn lever obekymrade om hur de ska få mat och annat de behöver eftersom de förstår att deras föräldrar kommer att ge dem det. På samma sätt ska vi människor leva obekymrade och tro att den himmelske fadern ska ge oss det vi behöver.

Förstås innehåller liknelsen flera bottmar, men vad tänker ni om detta?
Barn är mer i nuet, inget direkt planerande för framtid, eller tillbakablickandes på sånt som varit, skyndar varken på mot det som inte är eller dröjer sig kvar i det som en gång var - in the zone
Citera
2026-06-16, 09:24
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Han hade nog inga utgifter och han var inte som oss andra. Du dömer honom och han förlåter dig.

Finns inga gratisluncher.

Jag tycker att det är otroligt naivt att beskriva Jesus som helt obefläckat och stå över mondäna alldagliga saker.

Många lärjungar lämnade sina sysselsättningar och följde Jesus . et gjorde dom förstås för att de tyckte han var en ball kille, men vart kom deras alldagliga bröd ifrån , om inte det fanns en ekonomisk livlina i form av gåvor och pengar
Citera
2026-06-16, 09:44
Medlem
Pripps0.0s avatar
Tolkar det som att det man önskar kanske inte alltid är det som är bäst för en.
Citera
2026-06-16, 09:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Tolkar det som att det man önskar kanske inte alltid är det som är bäst för en.
Är det min mor du citerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in