Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Så länge ni inte vill se gäddans del i det hela så kommer ni inte vidare.
Om jag hade varit en gädda som hade tagit mig till en mötesplats för att utnyttja ett barn sexuellt så hade jag inte blivit förvånad om jag hade blivit uthängd för allmänheten med bild och text.
Ni verkar inte vilja se hur allvarligt det är det gäddorna gör.
Nu ska jag snart till nattpasset. Önskar er en fortsatt fin kväll med bättre väder i morgon.
Som jag precis sa, alla bär ansvar för sitt.
Som du själv påpekat här diskuterad Dumpen inget annat. Diskution om gäddor och deras del sker flitigt i en annan tråd.
Deras del i det hela är irrelevant när vi pratar om dumpens ansvar.
Det är små barn som håller på med "men han då?" Bara för att någon gör något emot någon annan eller dig ger det inte dig rätten att göra vad fan du vill och skylla ansvar för dina handlingar på någon annan med "men han då!" "Den personen beteende sig värre än mig".
Om någin ger dig en klapp på kinden ger det inte dig rätten att sparka dem på benet. Eller tvärt om om de sparkar dig på benet får du inte rätten att klappa till dem på kinden.
Än mindre gå å lägga ansvaret för bägge smällarna på den som utdelade första. Du har fortfarande eget ansvar för den smäll du själv tilldelat.
Publikationen är en domino som faller och skapar en kaskad av händelser som kan skada den utpekade. Allt detta skall alltså falla som ansvar för de som publicerat. De kan trotts allt publicera på andra sätt eller ändra sitt egna beteende och där igenom ändra utkomsten eller hur många dominos som faller.