2026-06-15, 19:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Så det är alltså ok att slänga ut all info om vem man vill hur man vill för man är ju inte skyldig till konsekvenserna.

Så det är alltså ok att lägga ut alla dina mörkaste djupaste hemligheter utan att ta ansvar.
Om du blir attackerad för detta eller råka ut för något som får dig att må illa är det ju inte mitt problem eller ansvar.

Samma som du anser med dumpen. Klart som fan att de har ett fucking ansvar för sina egna handlingar. Alla bär ansvar för saker de själva gör så om något händer pga dumpens publicering är det för hellvete deras ansvar.

Detta är något som är väl etablerat i publiceringsreglerna.
Men ja, du tycks inte kunna tänka så långt.
Så länge ni inte vill se gäddans del i det hela så kommer ni inte vidare.
Om jag hade varit en gädda som hade tagit mig till en mötesplats för att utnyttja ett barn sexuellt så hade jag inte blivit förvånad om jag hade blivit uthängd för allmänheten med bild och text.
Ni verkar inte vilja se hur allvarligt det är det gäddorna gör.
Nu ska jag snart till nattpasset. Önskar er en fortsatt fin kväll med bättre väder i morgon.
Citera
2026-06-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Så länge ni inte vill se gäddans del i det hela så kommer ni inte vidare.
Om jag hade varit en gädda som hade tagit mig till en mötesplats för att utnyttja ett barn sexuellt så hade jag inte blivit förvånad om jag hade blivit uthängd för allmänheten med bild och text.
Ni verkar inte vilja se hur allvarligt det är det gäddorna gör.
Nu ska jag snart till nattpasset. Önskar er en fortsatt fin kväll med bättre väder i morgon.
Som jag precis sa, alla bär ansvar för sitt.
Som du själv påpekat här diskuterad Dumpen inget annat. Diskution om gäddor och deras del sker flitigt i en annan tråd.

Deras del i det hela är irrelevant när vi pratar om dumpens ansvar.
Det är små barn som håller på med "men han då?" Bara för att någon gör något emot någon annan eller dig ger det inte dig rätten att göra vad fan du vill och skylla ansvar för dina handlingar på någon annan med "men han då!" "Den personen beteende sig värre än mig".

Om någin ger dig en klapp på kinden ger det inte dig rätten att sparka dem på benet. Eller tvärt om om de sparkar dig på benet får du inte rätten att klappa till dem på kinden.
Än mindre gå å lägga ansvaret för bägge smällarna på den som utdelade första. Du har fortfarande eget ansvar för den smäll du själv tilldelat.

Publikationen är en domino som faller och skapar en kaskad av händelser som kan skada den utpekade. Allt detta skall alltså falla som ansvar för de som publicerat. De kan trotts allt publicera på andra sätt eller ändra sitt egna beteende och där igenom ändra utkomsten eller hur många dominos som faller.
Citera
2026-06-15, 22:37
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Varför ska inte gäddan framställas som så vidrig som möjligt?
Jag är på jobbet och när jag gick in här så ser jag att du fortfarande är lika upprörd.
Blir det inte jobbigt i längden?
Nej, för om gäddan är din son, så vill du inte det. Dumpen hävdar att det kan vara vem som helst (dock inte en kvinna eller barn). Och gud förbjude din son, även om du inte tror det. Om så får du skämmas liksom din son, kanske rätt åt dig då men hoppas att det inte blir så för din skull. Om så, så hade du önskat att du fått en dotter och därmed fått frisedel från skiten.
Citera
2026-06-15, 23:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det är gäddorna som väljer att begå självmord. Man kan inte lägga ansvaret på någon annan.
Gäddorna ställer till det för sig, helt på egen hand.
De skriver att de är rädda för Dumpen men går ändå rakt in i deras nät.
Nej ingen idé att bry sig om de som kör ihjäl sig i höga farter, de har ju ställt till det på egen hand (men visst ju, de kan ju köra ihjäl andra, tyvärr), om de kört för fort låter man de ligga kvar och dö. De vet att man inte får köra för fort men hamnar ändå i nätet.

Även om de får skylla sig själv så skadar självmördare andra på flera olika sätt. Så att påstå de får skylla sig själva går inte hem hos de flesta svenskar. Tror inte gäddorna är lika nöjda med sig själva såsom Sara är nöjd med sig själv.
Citera
2026-06-15, 23:24
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Man måste knäcka några ägg om man vill göra en omelett.

Har du någon källa på det? Eller är det fria fantasier som vanligt?
Det är okej att knäcka ägg bara man har betalt dem. Inte snott ägg från fridlysta fåglar.

Och utan stekpanna blir det inget, Dumpen är stekpannan.

Dumpen är som att lämna ytterdörren olåst, då får man betydligt större självrisk, och man anses vara delvis skyldig till brottet.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-06-15 kl. 23:29.
Citera
2026-06-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nej, för om gäddan är din son, så vill du inte det. Dumpen hävdar att det kan vara vem som helst (dock inte en kvinna eller barn). Och gud förbjude din son, även om du inte tror det. Om så får du skämmas liksom din son, kanske rätt åt dig då men hoppas att det inte blir så för din skull. Om så, så hade du önskat att du fått en dotter och därmed fått frisedel från skiten.

Ett oacceptabelt och klandervärt beteende gör ju inte en människa rakt igenom livslångt vidrig. Svårast är nog att betrakta en närstående eller god vän som vidrig , dock inga problem med att vederbörande kan vara klandervärd. Lever man ensam är det nog lättare att ha en oförsonlig inställning och därtill kan man inte ens veta kring närstående eller vänner till 100% , vilket faktiskt dumpen gång på gång visar.
Det är lätt att fördöma och hata på avstånd. Jag skulle aldrig överge mina barn om någon av en anledning skulle hamna på dumpen, liksom de föräldrar som kämpar med barn som är drogberoende.
Dock verkar en del dumpenanhängare vara beredda att lämna sina barn och rycka på axlarna om barnet vid uthängning på dumpen skulle begå självmord. En inställning som för mig är svårbegriplig.
Senast redigerad av Takanashi 2026-06-16 kl. 00:04.
Citera
2026-06-15, 23:45
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår? Dumpen erbjuder ju anhörigstöd. Om den är värdelös är väl en sak som du säkert tycker. Men varför erbjuder de stöd om de inte bryr sig?
Om nu Dumpens anhörigstöd är så bra, varför löser de då inte också de sexutsattas trauma? Trama som trauma kan man tycka.

Att trauma kan lösas upp vid de rätta förutsättningarna, motiverar väl inte att någon ska utsättas för dem.
Citera
2026-06-16, 00:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Någon som kallar sig barnrättsorganisation måste väl värna alla barn. En funktionshinderorganisation som värnar blåögda funktionshindrade barn men struntar i brunögda är inte värdig att kalla sig rättslig. Dumpen kan kanske kalla sig en barnrättsorganisation med diverse förbehåll.

Har du fel farsa så är du inte skyddsvärd, du får skylla dig själv för att du skaffade dig fel far. Ett svårt val för ett barn, men tydligen är det lättare än vad det är för en 14 att låta bli att skriva snusk med en gubbe?
Citera
2026-06-16, 08:38
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
Jo, det är stor skillnad på att brutalt våldta en treåring (ett litet barn) och att gosa med en villig tonåring. En alldeles förbannat stor skillnad. Synd att du inte fattar det.
Gosa med villig tonåring? Det finns mycket dåliga saker som det är skillnad på. En villig tonåring som vill gosa med gubbar är en trasig tonåring och gubben är ett svin som försöker dra nytta av trasigheten.

Det är vad jag tror iaf.
Citera
2026-06-16, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om nu Dumpens anhörigstöd är så bra, varför löser de då inte också de sexutsattas trauma? Trama som trauma kan man tycka.

Att trauma kan lösas upp vid de rätta förutsättningarna, motiverar väl inte att någon ska utsättas för dem.

Anhörigstödet bjuder Dumpen på och vi såg ju hur bra det gick när Putte hade jouren, han hånskrattade åt den stackars mamman som enbart ville skydda sina barn från mobbing när fd sambon blev kändis på Dumpen.

Folk har väldigt svårt att skilja på vart pengarna går om man sätter in på Dumpens olika konton, traumabehandlingen som Dumpen erbjuder utsatta människor kostar endast 250 kr/år men Saras tanter verkar anse att vinet är viktigare då det inte kommer in tillräckligt. Många i den här sfären härjar mest i Facebookgruppen och börjar vrida på sig när plånboken ska öppnas så Sara måste tjata om pengar.

Dom är rätt ok våra vänner men det blir lite konstigt ibland.
Citera
2026-06-16, 08:54
Medlem
PachaMamaKarins avatar
Citat:
Vad är det du inte förstår? Dumpen erbjuder ju anhörigstöd. Om den är värdelös är väl en sak som du säkert tycker. Men varför erbjuder de stöd om de inte bryr sig?
Det stödet räcker inte långt. Tre fria samtal med samtalsterapeuten Stella. Skulle tro att det behövs minst 100 timmar för att kunna greppa omfattningen av gäddans svek mot den anhöriga.
De kanske erbjuder detta lilla stöd för att kunna säga att de visst bryr sig? För de säjer inte att det är ett begränsat stöd?
Citera
2026-06-16, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PachaMamaKarin
Det stödet räcker inte långt. Tre fria samtal med samtalsterapeuten Stella. Skulle tro att det behövs minst 100 timmar för att kunna greppa omfattningen av gäddans svek mot den anhöriga.
De kanske erbjuder detta lilla stöd för att kunna säga att de visst bryr sig? För de säjer inte att det är ett begränsat stöd?

Ja, det är falsk marknadsföring för att döva samvetet, dock tror de ignoranta följarna att det är fantastiskt.
Det samma gällde Impulskollen som varken hade vårdtillstånd eller kompetens. Efter att ha blivit pressad i en intervju tillstod Sara att de var fantastiska i början (vad nu början innebar) och inte var något långsiktigt . Dock lät det inte så vi kortutdelningen , som var madrasshopparens tunga uppgift.
Visserligen saknar Stella formell utbildning , men det hela ska tydligen bygga på erfarenhet ty hon har hållit på flera år. Själv har jag då och då lagat mat i flera år , men kallar mig inte kock .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in