2026-06-03, 19:18
  #13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Mekanismen är exakt densamma. När du kommer till akuten kommer tillståndet att kallas epileptiskt anfall och ingenting annat. Om sjukdomen epilepsi föreligger är en helt annan sak.

Men fortsätt gärna förgylla min tillvaro med information ni har erhållit genom livets hårda skola och narkotikamissbruk.

Nej. Det kallas inte alls epilepsiskt anfall när du kommer in med drog-kramper. Att du generaliserar samtliga som inte håller med dig som knarkare / lågutbildade säger mer om dig.
Citera
2026-06-03, 20:59
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstkuk
Nej. Det kallas inte alls epilepsiskt anfall när du kommer in med drog-kramper. Att du generaliserar samtliga som inte håller med dig som knarkare / lågutbildade säger mer om dig.

Så om vi gör ett EEG under pågående drogutlöst generaliserat toniskt-kloniskt anfall, vad blir utlåtandet då?

Hint:


Om vi gör ett EEG under pågående generaliserat toniskt-kloniskt anfall hos en individ med epilepsi, vad blir utlåtandet då?



Förklara gärna den medicinska skillnaden, förutom den semantiska skillnaden du påstår existerar, mellan de två tillstånden? Det faktiska tillståndet, inte den underliggande orsaken.
__________________
Senast redigerad av MpunktM 2026-06-03 kl. 21:02.
Citera
2026-06-03, 21:09
  #15
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie
Igår snortade jag och rökte kokain, 3cmc och lyrica (alla mycket höga doser). Jag fick ert krampanfall med fradga, medvetenlöshet, och blåa läppar. Efterråt berättade mina vänner att jag betett mig jätte konstigt, skrikit på folk och glömt bort vad jag gjorde där. Mina bänner ringde ambulansen men då blev jag arg och sa att det var lugnt. Såhär i efterhand var det dumt att neka hjälp. Är det stor chans att det händer igen? Och kan det vara epilepsi eller troligt endast pga blandning?

Väljer du att knarka så blir det konsekvenser också.
Citera
2026-06-04, 20:13
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie
Igår snortade jag och rökte kokain, 3cmc och lyrica (alla mycket höga doser). Jag fick ert krampanfall med fradga, medvetenlöshet, och blåa läppar. Efterråt berättade mina vänner att jag betett mig jätte konstigt, skrikit på folk och glömt bort vad jag gjorde där. Mina bänner ringde ambulansen men då blev jag arg och sa att det var lugnt. Såhär i efterhand var det dumt att neka hjälp. Är det stor chans att det händer igen? Och kan det vara epilepsi eller troligt endast pga blandning?
Är du så dum så att du frågar eller handlar det om ett rättfärdigande av drogerna? nä du har nog epelepsi
Citera
2026-06-08, 07:58
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Det är synonymt. Det är samma mekanism, dvs en generell osynkroniserad urladdning av neuron som ger upphov till ett generaliserat tonisk-kloniskt (epileptiskt) krampanfall. Skillnaden är orsaken. Att en stressad sjuksköterska eller läkare på akuten benämner det som krampanfall är just för att uttrycken, lite slarvigt, används mer eller mindre synonymt.

Må så vara men det kallas uppenbarligen för krampanfall på akuten felaktigt eller ej
Citera
2026-06-08, 10:26
  #18
Medlem
Lägg till vodka så har du en enkel resa till sankte per. För fan tänk efter!!
Citera
2026-06-14, 09:12
  #19
Medlem
Karl.Bracchettos avatar
Citat:
Förklara gärna den medicinska skillnaden, förutom den semantiska skillnaden du påstår existerar, mellan de två tillstånden? Det faktiska tillståndet, inte den underliggande orsaken.

Förklara gärna den medicinska skillnaden, förutom den semantiska skillnaden du påstår existerar, mellan de två tillstånden? Det faktiska tillståndet, inte den underliggande orsaken.


Det du säger stämmer, det finns data i mina journaler som styrker det du skriver.
Jag fick ett drogutlöst epilepsianfall, vilket utlöste en faktisk epilepsi, direkt orsakad av narkotika.
Bra inlägg i tråden från dig.


Fick grand mal anfall i flera år. Man är inte kaxig när över 80 miljarder neuroner snurrar runt i hjärnan och när som helst kan tjuvkoppla sig och få en att falla handlöst utan förvarning.
sen ligger man där, medvetslös sprattlandes hejvilt.
Citera
2026-06-14, 22:11
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.Bracchetto
Det du säger stämmer, det finns data i mina journaler som styrker det du skriver.
Jag fick ett drogutlöst epilepsianfall, vilket utlöste en faktisk epilepsi, direkt orsakad av narkotika.
Bra inlägg i tråden från dig.


Fick grand mal anfall i flera år. Man är inte kaxig när över 80 miljarder neuroner snurrar runt i hjärnan och när som helst kan tjuvkoppla sig och få en att falla handlöst utan förvarning.
sen ligger man där, medvetslös sprattlandes hejvilt.

Åh, låter inte alls kul Uppfattar det då som att om man väl fått en grand mal (som mig) är man mer benägen att få flera anfall i framtiden? Har du någon gång fått krampanfall när du ej har varit påverkad, typ dagen efter?
Citera
2026-06-15, 04:07
  #21
Medlem
Karl.Bracchettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie
Åh, låter inte alls kul Uppfattar det då som att om man väl fått en grand mal (som mig) är man mer benägen att få flera anfall i framtiden? Har du någon gång fått krampanfall när du ej har varit påverkad, typ dagen efter?


Aldrig innan drogutlöst kramp
Citera
2026-06-15, 13:52
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.Bracchetto
Aldrig innan drogutlöst kramp


Har haft samma flera gånger och fick stora vita tabletter för kramp som dom säger jag måste ta hela livet
Citera
2026-06-15, 23:46
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stavros.s
Har haft samma flera gånger och fick stora vita tabletter för kramp som dom säger jag måste ta hela livet
Vet du vad dom heter? Är det för att förebygga kramp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in