Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Tänk om Sverige hade ett försvar med Glenn Hysén, Patrik Andersson, Rolle Nilsson och Bosse Larsson? Världsklass vore det!

Defensiv handlar främst om inställning och taktik etc. Kap Verde spelade bra defensivt emot spanien, inte gjorde de det för de hade en massa världsstjärnor i defensiven. Spela destruktivt är relativt enkelt. Det är i offensiven man ska ha spetsen.
Sverige är kanske det laget som har imponerat mest såhär långt.