2026-06-15, 15:58
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Inte jämfört med att lura folk på 150 miljoner, för då saboterar man många spelberoendes liv. Det var onekligen ett spel för att vinna pengar när jockibois liga sålde krypto till folk som "ville tjäna på det".
Ungar och dom vuxna som är spelberoende lär väl ha investerat alla deras pengar i jockibois kryptomynt, som skulle ge vinst eftersom jockiboi är en sån dundergubbe som hjälper folk att tjäna pengar på kryptomynt.. men i själva verket var det bara dem själva som gick med vinst på 150 miljoner.
Vem vet hur många liv det förstörde

Som du vet så tror inte jag att någon investerade och köpte krypto för några 150 miljoner.

Ingen låter sig bli lurad på så stora belopp utan att dra igång en rättsprocess.

Men finner du några transaktioner så kommer jag att ändra mig.
Citera
2026-06-15, 19:07
Medlem
Någon som vet vem vännen som tagit sitt liv är?
Citera
2026-06-15, 19:10
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yk529

Finns ingen för jockiboi har inga vänner
Det skulle vara anjo i såna fall men han verkar leva det lilla äcklet
Citera
2026-06-15, 19:17
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yk529
Kanske dyker upp i spökjakt framöver....
Citera
2026-06-15, 20:01
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Det verkar som fattig lappen till påsöga inte har några större tillgångar till miljoner

Han kan ju ha blivit lurad också av asiaterna som anlitades. En av dom är ju en välkänd bedragare, enligt en googlesökning som jockiboi definitivt inte gjorde innan samarbetet inleddes.

Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Som du vet så tror inte jag att någon investerade och köpte krypto för några 150 miljoner.

Ingen låter sig bli lurad på så stora belopp utan att dra igång en rättsprocess.

Men finner du några transaktioner så kommer jag att ändra mig.

Cluee News sa ju att folk har kontaktat han gällande att dom förlorade pengar på influencio. Han gjorde ju en video om influencio, som åkte ner på några timmar typ , efter att jockiboi skrämde han, troligen.

Hade vart kul att se den videon igen med Cluee suger ju han med.
Senast redigerad av KungPungPat 2026-06-15 kl. 20:35.
Citera
2026-06-15, 20:58
Medlem
mjolnirrs avatar
Läst skvaller om planerat terrorattentat mot jockiboi, i en låst telegramgrupp. Någon mer som läst om det? Var ganska välplanerat, men när det skulle ske utelämnade dom. Blir spännande att följa utvecklingen utav det.
Citera
2026-06-15, 21:31
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Det verkar som fattig lappen till påsöga inte har några större tillgångar till miljoner
Tror som du, att han är mer eller mindre fattig. Men med det sagt vore det intressant att få veta mer om det här Influencio. Om han har lurat till sig stora, olagliga summor så är det definitivt något som måste uppmärksammas.

Jag har arbetat i 20 år inom juridik, men är inte jurist. Precis som att erfarna sjuksköterskor ibland kan veta mer än vissa nyutexaminerade läkare, vågar jag ändå säga att jag har god kunskap inom vissa juridiska områden.

En sak kan jag säga här: Vi kommer inte att komma någon vart utan bevis. Men om vi lyckas få fram dem blir det betydligt svårare att bortförklara det som skett.

Kan man bevisa ens hälften av det som påstås ha hänt under de senaste tio åren, då kan jag nästan dö lycklig. Amen.
Citera
2026-06-15, 21:34
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjolnirr
Läst skvaller om planerat terrorattentat mot jockiboi, i en låst telegramgrupp. Någon mer som läst om det? Var ganska välplanerat, men när det skulle ske utelämnade dom. Blir spännande att följa utvecklingen utav det.
Oj! Har du lust att berätta mer?

Jag önskar varken död eller terror mot någon och skulle bli mycket oroad om någon faktiskt planerade något sådant.

Vore det inte så mycket bättre om Joakim Lundell ställdes inför rätta och fick det straff som rättsväsendet anser vara lämpligt?

Hans barn ska inte behöva växa upp utan sin far. Om man ställer de alternativen mot varandra är det naturligtvis bättre med en far som avtjänar ett straff än en död far. Oavsett vad så hoppas, och tror, jag på att rättvisan kommer!
Citera
2026-06-15, 21:49
Medlem
stefanmallgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Hahaha bara ett par dagar efter att vi skrev det här kom ”vännens” självmord.
Snacka om att sko sig på andras olycka…
Men ingenting förvånar mig längre när det gäller honom.

Om det är sant, så sätter jag en slant på att detta är en ”vän” han hade under tiden han umgicks mycket med knarkare och även knarkade en del själv (om än inte så mycket som han vill påskina…)
Förmodligen har de inte haft någon kontakt annat än möjligen några ”tja, läget nuförtiden?”-meddelanden på Messenger.
Sedan såg han på vännens fb-sida vad som hänt, frågade lite gemensamma bekanta kring omständigheterna, och vips hade han ett nytt “tyck synd om mig-inlägg” att posta.
Jag har själv haft massa vänner i dessa kretsar och dödligheten är stor, inte bara oavsiktliga överdoser utan även just suicid då det säger sig själv att någon som tar tunga droger varje dag förmodligen inte mår så bra psykiskt.
Utan att överdriva har jag haft minst tolv vänner som gått bort senaste femton åren, kanske hälften nära vänner och två pojkvänner… så att han skulle ha kvar någon sådan gammal bekant som vän på sociala medier och hittat det här känns inte otroligt.
Stackars, stackars Jockiboi…ännu en gång…

Ja gissar att de är journalister som börjat höra av sig bakom kulisserna, men denna gång kommer han nog inte undan med en gråtstory
Citera
2026-06-15, 21:52
Medlem
stefanmallgrens avatar
Citat:

Det är väl boi som åter igen ska icensätta en stämpling mot sig själv, vem blir anklagad denna gång? Är de jockibois mamma? Linnea? Kanske extremvänster axel med isis skägget?
100% boi själv för något händer bakom kulisserna nu som gör qtt han måste bli ett offer. Och de är snabbt
Citera
2026-06-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Var du ett ”fan” innan eller bara likgiltig?

Det där med vännens självmord påminner mycket om Rask som också använder andras olycka till egen vinning, eftersom han är lika äcklig.
Mammans cancer, morfaderns bortgång (som han i tidigare klipp sagt att ”vi har ingen kontakt, skulle inte bry mig om han dog”, men när han väl gjorde det var det lägligt eftersom Rask behövde en snyfthistoria just då, och plötsligt var han ”helt förstörd”) och jag glömmer aldrig när hans dotter blev ”dödssjuk” (vilket var kraftigt överdrivet) och genomgick en operation. Hon ”svävade mellan liv och död” (som Jonna…) och under hela filmandet på sjukhuset stod hans Swish-nummer stort på skärmen…
Rask blev ju trots allt känd på att hänga ut sin farsas missbruk.
Det var tydligen tacket till farsan för alla trumset, gitarrer, rockkläder, snus, han köpte till honom som ung.
En familj backar man alltid och problem löser man internt, man hänger inte ut sin farsa på internet.
Detta gäller i givetvis Jockiboi med, äckligt är vad det är!
…och alltid när något hänt en närstående så är det synd om dem, inte den närstående…
Fullkomligt likgiltig. Sen tyckte jag att han var lite rolig och var glad över att hans fru var/är ful och ändå fick synas i offentligheten.

(Jag ogillar starkt att alla så kallade influensers ska vara så perfekta så Jocke och Jonna kändes som en skön motpol, oattraktiva som de är. Säkert har deras ofördelaktiga utseenden bidragit till deras popularitet!)

Det var i samband med allt rörande Chrippa som jag förstod och blev ”seende”. Kommer aldrig bli blind igen!
Senast redigerad av macranna 2026-06-15 kl. 21:56.
Citera
2026-06-15, 22:33
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Det låter precis som något jockiboi skulle kunna hitta på....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in