2026-06-15, 20:25
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Har du rökt crack eller? Hög svansföring? Hade ni eller RoddBull slagit allsvenskt transferrekord hade tråden varit 30 sidor längre och vraken hade blåst upp summan med minst 30%.

När det kommer till tabellen har ingen sagt något annat än att vi, eller kanske snarare jag, inte känner någon större oro för att åka ur. Detta baserar jag på att jag ser spelet José vill spela och tror det är ett framgångskoncept på sikt. Även om det är en komplex spelmodell som José försöker sätta, är ett komplett 360 skifte från den fotbollen MT vill spela och José saknar det underlag som han hade önskat för att få allt att klicka så tror jag att transferbomben som Yohanna innebar kommer frigöra det kapital som krävs för att fortsätta förbättra truppen som helhet. Celinas utträde kommer så klart kännas av, men Yohannas betydelse för vårt spel är kraftigt överdriven, och får vi in 2 nya kantspringare, en riktig striker och en hygglig försvarare att kasta in i rotationen så är jag övertygad om att vi kommer vara bättre rustade efter fönstret än innan.
Ni kommer inte få in bättre spelare än Celina + Yohanna.

Därtill "komplex spelmodell" vilket kommer ta tid att anpassa sig till.

Försämring att vänta.
Citera
2026-06-15, 20:45
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ni kommer inte få in bättre spelare än Celina + Yohanna.

Därtill "komplex spelmodell" vilket kommer ta tid att anpassa sig till.

Försämring att vänta.
Celina i bra form är naturligtvis svår att ersätta, men det är knappast som han varit jämn direkt. Yohanna kan vi absolut ersätta med en bättre lagspelare. Visst gör han väldigt många saker på egen hand, men han tappar också jävligt mycket boll. Att Yohanna går för summan han går för är helt och hållet kopplat till potential snarare än förmåga här och nu. Vraken tappade garanterat mer i sitt spel när dom släppte Tounekti ex.

Jag tror Philström kan bli bra, men jag ser gärna att vi rånar Kalmar också. Charlie Rosenqvist och Charles Sagoe Jr är lirare som jag tror hade lyft oss från dag 1 på sina respektive position. Rosenqvist kan säkert bli svårlöst med kontraktslängd till slutet av 2028 (?), men Sagoe Jr är utlånad från Arsenal och spelare som har en hygglig allsvensk säsong på registret vid 21 är knappast aktuella för ett lag som precis vunnit Premier League och spelat Champions League final.
Citera
2026-06-15, 21:43
Medlem
Citat:
Celina i bra form är naturligtvis svår att ersätta, men det är knappast som han varit jämn direkt. Yohanna kan vi absolut ersätta med en bättre lagspelare. Visst gör han väldigt många saker på egen hand, men han tappar också jävligt mycket boll. Att Yohanna går för summan han går för är helt och hållet kopplat till potential snarare än förmåga här och nu. Vraken tappade garanterat mer i sitt spel när dom släppte Tounekti ex.

Jag tror Philström kan bli bra, men jag ser gärna att vi rånar Kalmar också. Charlie Rosenqvist och Charles Sagoe Jr är lirare som jag tror hade lyft oss från dag 1 på sina respektive position. Rosenqvist kan säkert bli svårlöst med kontraktslängd till slutet av 2028 (?), men Sagoe Jr är utlånad från Arsenal och spelare som har en hygglig allsvensk säsong på registret vid 21 är knappast aktuella för ett lag som precis vunnit Premier League och spelat Champions League final.

Finns säkert intresse för Rosenqvist och Sagoe från bättre lag i serien. Rosenqvist lär nog gå utomlands direkt, skulle jag tro.

Ni är ett bottenlag. Två poäng ifrån kval, Teu. Ni bör sikta på att hämta spelare från Superettan.
Citera
2026-06-15, 22:04
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Rosenqvist och Sagoe Jr är psykotiskt att ens spekulera om.
Citera
2026-06-15, 22:12
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Finns säkert intresse för Rosenqvist och Sagoe från bättre lag i serien. Rosenqvist lär nog gå utomlands direkt, skulle jag tro.

Ni är ett bottenlag. Två poäng ifrån kval, Teu. Ni bör sikta på att hämta spelare från Superettan.
Förvisso en match i handen, men ni har alltså en poäng mer än oss och då gick vi alltså in i säsongen med total kris. Kanske inte borde tjattra allt för mycket i buren?

Jag ser för övrigt att det är två lirare från vår akademi som bär landslaget i slakten av Tunisien. Två lirare som bara två akademier i landet kommer i närheten av att ha producerat och ingen av dom HIFDIF.
Citera
2026-06-15, 22:17
Medlem
Citat:
Förvisso en match i handen, men ni har alltså en poäng mer än oss och då gick vi alltså in i säsongen med total kris. Kanske inte borde tjattra allt för mycket i buren?

Jag ser för övrigt att det är två lirare från vår akademi som bär landslaget i slakten av Tunisien. Två lirare som bara två akademier i landet kommer i närheten av att ha producerat och ingen av dom HIFDIF.

Jag är mycket kritisk till DIF. Jag har jagat Kukräven i flera månader om att vi borde göra oss av med den usle finnen.

Om han blir kvar kan det gå hur dåligt som helst. Jag räknar inte bort oss från bottenstriden så länge Honsu är kvar tyvärr.

En torsk emot Häcken räknar jag med och då hoppas jag att tysken agerar direkt. Men föga troligt eftersom han är helt färsk.
Senast redigerad av Mandelgubben 2026-06-15 kl. 22:20.
Citera
2026-06-15, 22:21
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Jag är mycket kritisk till DIF. Jag har jagat Kukräven i flera månader om att vi borde göra oss av med den usle finnen.

Om han blir kvar kan det gå hur dåligt som helst. Jag räknar inte bort oss från bottenstriden så länge Honsu är kvar tyvärr.
Som sagt, både ni och vraken borde hålla kukhölstret stängt i frågan. Ni blir båda successivt sämre samtidigt som vi blivit bättre. Det är klart att det rörs om i grytan nu, men det är knappast som om vi befinner oss i en dyster situation givet nuvarande truppstatus och tillskott till kassan. Vi kan utan större problem hämta in 3-4 namnkunniga allsvenska lirare utan att spränga budget.
Citera
2026-06-15, 22:33
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Som sagt, både ni och vraken borde hålla kukhölstret stängt i frågan. Ni blir båda successivt sämre samtidigt som vi blivit bättre. Det är klart att det rörs om i grytan nu, men det är knappast som om vi befinner oss i en dyster situation givet nuvarande truppstatus och tillskott till kassan. Vi kan utan större problem hämta in 3-4 namnkunniga allsvenska lirare utan att spränga budget.
Djurgården håller på med svensk fotbolls Manhattanprojekt. Vi plockar in organisatorisk kompetens på en nivå som t o m Malmö bara kan drömma om.

Det kommer smälla på rejält inom en snar framtid.
Citera
2026-06-15, 23:52
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Mest minnesvärd är väl när vi kvalade in till UEFA cupen genom att vinna Intertoto cupen.

Vad har ni? Lika mot Fiorentina förra årtusendet?
Jag förstår att ni har en beef. Men ni vann inte intertoto.

Det är ju ingen vinst med typ 7 vinnare elr vad det var.

För övrigt borde du få pris som årets mest förbättrade flashbackare. Faktiskt. Bra jävla snack på dig nu. Förutom när Teu triggar dig elr vice versa.
Citera
2026-06-16, 00:00
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Yxan, Hjelmberg och Von Heijne låter faktiskt som en trio som skulle kunna vara värdiga ledare av en neonazistisk pöbel. Det får man ändå ge dig.
😀😀 skönt att din humoristiska sida kom fram igen.

Men allvarligt. Jag gillar Kalle ändå och han kanske fick gå under lite väl hårda förhållanden avseende orden med träningskvalitet osv (säkert korrekt men sällan man hör annat än att det var dags/läge) .. men att han poserar med en ny bil sådär. Hade faktiskt velat elda skiten elr gett han lavetter offentligt.

Jävla hån ändå 😳😀
Citera
2026-06-16, 00:06
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Mr. Teu

Hetsa lite mer så kommer de ofrånkomliga 345 SM-guld (eller vad det nu är) i obskyra sporter som ett brev på posten.

Fun fact. Inte ens där är de etta i Sverige. Relativa Bajen. Man tackar

/Dr. London

Då nämner du inte ens en av de mest uppenbara. Den mot Barcelona.

Kommer aldrig erkänna det offentligt men hypotetiskt kan jag kanske känt lite sympati för er den kvällen. Hypotetiskt alltså
Haha. Bästa är när Pagge glidtacklade in bollen i krysset typ o Nesjos lobb ribba in. Snygga mål på sina vis
Citera
2026-06-16, 00:17
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Har du vågat sätta dig på turpin nångång då är frågan?
Satt på pizzan runt hörnet för några år sen o var halvt bekväm. Ett ragg bodde i Råsunda. Zoran Lukic satt där o drog en bärs så det var ju ok att morsa.

Gick in på en bar till .. o det var ju Turpin.

Var ju en lördag kl 17 i februari.. tog en kvart innan jag tänkte till. Gick ok men folk började ju fråga o snacka. Vi gick kan jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in