2026-06-15, 19:06
Medlem
Det ekonomiska fifflet som har framkommit på senare tid lär inte gynna partiet. Jag trodde faktiskt inte att SD med sin betoning på lag och ordning och vandel skulle uppvisa detta. Sen har vi Åkessons umgänge med gängledare. Massor av uteslutningar p.g.a nazistsympatier. Sammantaget tror jag att politiskt ”bildade” anar många ugglor i mossen. Kvinnor är ofta mer empatiska och tycker inte om SD:s hårdföra attityd mot olika grupper i samhället.
Citera
2026-06-15, 19:07
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
”Jag röstar på SD, så alla som inte tänker som jag är dumma i huvudet”

Lite så fungerar den genomsnittliga IQ-70 hjärnan hos SDare.

Argumentera gärna emot allt jag skrev i trådstarten då. Annars är du ju faktiskt dum i huvudet.
Citera
2026-06-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det ekonomiska fifflet som har framkommit på senare tid lär inte gynna partiet. Jag trodde faktiskt inte att SD med sin betoning på lag och ordning och vandel skulle uppvisa detta. Sen har vi Åkessons umgänge med gängledare. Massor av uteslutningar p.g.a nazistsympatier. Sammantaget tror jag att politiskt ”bildade” anar många ugglor i mossen. Kvinnor är ofta mer empatiska och tycker inte om SD:s hårdföra attityd mot olika grupper i samhället.

SD har rasistsympatier samt nazistsympatier.
Citera
2026-06-15, 19:08
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Nej. Jag tål inte honom, så är det med det.
Jag har bott i Skåne så han är OK för mig men visst låter de dryga eller osmarta, fast han inte är något av detta. SD har ingen bättre att sätta in, men annars hade en mellan-svensk partiledare som Maggan (Uppsala) lättare kunnat få upp SDs valsiffra till 30%.
Citera
2026-06-15, 19:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ja12
SD har rasistsympatier samt nazistsympatier.
Berätta vad en rasist är. Nazister är de ju inte, nazism vill döda judar och ingen svensk vill döda judar. Det är Hamas och V som vill det.
Citera
2026-06-15, 19:11
Medlem
Det har gått några år nu och vi ser inte alla förbättringar efter snart 4 år
Visserligen är inte SD i regeringen
Men de är det största borgerliga partiet och stödjer regeringens politik
Därför har de väldigt mycket att säga till om. Men de gör det inte
Ofta frångår de tom vad de lovade tidigare
Det är lätt att lova allt i opposition. Sen uppstår hinder i regeringen

Vissa saker har blivit bättre
Men det är också saker som blivit sämre
Vissa beslut måste man tom ändra tillbaka, före ändringar
Så det är kanske en ny erfarenhet för SD. Det är inte enkelt att bara bestämma
Som de kanske trodde före valet
Senast redigerad av Max1494 2026-06-15 kl. 19:15.
Citera
2026-06-15, 19:12
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ja12
Swedes want to be like the US, rich and sensible.

From the party of poverty, the Democrats were rich even from those then so the US has enormous income from capitalism and democracy beyond the West.

We don’t want to be rich WE WANT TO SURVIVE. Hade du kunnat svenska hade du kunnat läsa allt jag skrev i början om att Sverige inte är Sverige snart. Kanske pga att vårt svenska språk inte ens verkar finnas kvar hos de som röstar i Sverige. Tack för din insats.
Citera
2026-06-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Som sagt så står staten för halva lönen upp till 29 år och det är alltså bidrag i form av skattemedel. Detta har pågått i 20 år nu. Barnbidrag, bostadsbidrag, gratis utbildning, sjukvård, tandvård osv. Värnplikt har du inte gjort.

Vill du avveckla barnbidrag, bostadsbidrag, fri sjukvård och fri utbildning. Vad är du för jävla egoist?? Stick tillbaka till Texas, din hjärtlöse fan! Antar att du badar i champagne varje kväll eller, därför kan du se ner på alla som inte är miljardärer. Eller?
Citera
2026-06-15, 19:15
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Som sagt så står staten för halva lönen upp till 29 år och det är alltså bidrag i form av skattemedel. Detta har pågått i 20 år nu. Barnbidrag, bostadsbidrag, gratis utbildning, sjukvård, tandvård osv. Värnplikt har du inte gjort.

Min mamma fick barnbidrag på 1000kr tills jag var 18 eller? 1000kr * 18 är 18.000kr och det är nästan var jag betalar i skatt i månaden. Tror du kan räkna ihop ekvationen själv hur mycket kostnad jag faktiskt varit för samhället. Men bra försök.
Citera
2026-06-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Därför inte alla människor har låg begåvning. Kan man analysera våra samhällsproblem inser man komplexiteten och ser att sd inte är lösningen. Sd är för svagbegåvade och naiva människor som är lättledda.

Vad är alternativen isåfall om jag vill undvika vänstern?
Citera
2026-06-15, 19:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Kvinnlig empati med utlänningar har gjort att 58% av alla som döms till våldtäkt är födda utanför Sverige. Empati ger inte alltid ett bättre samhälle. Man måste också använda konsekvensanalys och statistik.
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ny-kartlaggning-av-valdtaktsdomar-58-procent-av-de-domda-fodda-utomlands
Citera
2026-06-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Min mamma fick barnbidrag på 1000kr tills jag var 18 eller? 1000kr * 18 är 18.000kr och det är nästan var jag betalar i skatt i månaden. Tror du kan räkna ihop ekvationen själv hur mycket kostnad jag faktiskt varit för samhället. Men bra försök.
Vad har du själv plockat ut i barnbidrag och bostadsbidrag samt vabat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in