Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
"
They called me and said, ‘Sir, Israel is attacking in Beirut’— an hour before we were supposed to sign the agreement. I couldn’t believe it was happening. It’s very bad."
"
Why did Bibi carry out that attack? Hezbollah fired and hit the middle of nowhere. Nobody was hurt. And then he had to carry out that f**king attack, and in Beirut of all places. It really angered me."
"
This morning’s attack on Beirut should not have happened, particularly on a special day when we are so close to a Peace Deal with Iran."
"
[Netanyahu] has no f**king judgement. I let him know that."
"
He’s a very difficult guy. And to be honest with you, he should be very thankful to us for doing this. Because if Iran had a nuclear weapon, Israel wouldn’t be around for two hours."
Citat från de senaste 24 timmarna från en viss president som definitivt INTE hör till Netanyahus fan club.
Trump är arg och irriterad över många saker, men nåt han är totalallergisk mot är "illojalitet". Det glömmer han aldrig, och det förlåter han aldrig. Och enligt "källor" går han nu omkring och "kokar hela tiden" över Netanyahus och Israels försök till "backstabbing" gällande fredsavtalet, som han tydligen tycker att är alldeles tillräckligt piss utan att Israel försöker lägga krokben för det. Få se, kanske det ändå blir "större förändringar" i Mellanöstern...
- - -
UPPDATERING: Trump var så inihelvete sur ännu när han för ca. en timme sedan landade i Geneve att han tågade rakt förbi det väntande pressuppbådet. Kanske puckon Katz och fullblodsidioten Ben-Gvir ska spä på litet mera om hur det självständiga Israel skiter i USA och gör som de själva vill i Libanon...

Om någon förändring så kanske judehatarna inser att USA inte styrs av Israel? Nä, sånt är för svårt för foliehattar att greppa.
Av vad som kommit fram under dom senaste månaderna verkar det handla om ett seriöst försök att försöka skapa förutsättningar för en långsiktigt hållbar fred i regionen.
Ingen kommer vara helt nöjd, det är uppenbart, men alla har samtidigt väldigt mycket vinna på det.
Tex kan det bli enormt lönsamt för iranier och dess terrorregim om dom klarar av att avradikalisera landet.
Men allt hänger fortfarande i luften, vi får se om avtalet håller ens dom kommande 60 dagarna.
Det viktiga kommer fortfarande vara att titta på vad som faktiskt händer istället för att lyssna på gastande politiker och falska medierapporter.