2026-06-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Det fungerar alldeles utmärkt att vara muslim och svensk. Det som gör någon svensk är om man har svenskt medborgarskap eller inte. Din rasistiska 30-talsdefiintion om svenskhet hör inte hemma i sverige 2026. Du måste komma tillbaka till modern tid där alla sunda och seriösa ser ner på rasism och islamofobi, som är moraliskt och politiskt oförsvarbart.

Medborgarskap är inte värt någonting speciellt i Sverige. Svenskar finns även om det inte finns något medborgarskap. Svenskar är precis samma sak som det var 50 år sedan och kommer så förbli. Om du inte är etnisk svensk eller ens kulturellt svensk är du givetvis inte svensk.

Du skämmer ut dig.
Citera
2026-06-15, 18:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avulsion
Alla religioner är påhittade sagor och islam är den vidrigaste av dem alla. Islam ör en religion som i sin heliga bok, Koranen, sanktionerar mord på avfällingar och icke-muslimer. Deras heligaste ikon, Muhammed, var en brutal icke läskunnig mördare som gifte sig och hade sex med en nioårig flicka.

Fotbollsspelare är ju som grupp betraktad osedvanligt outbildad och korkad, därför är det lyteskomik att intervjua dem i TV. Att därutöver åbäka sig genom att falla på knä med anus högst upp i luften och bita i gräset fullbordar epitetet.

Fotbollslandslaget ser ju inte ens svenskt ut, det kunde lika gärna vara Kamerun. Vad kan jag förvänta mig härnäst av det svenska landslaget i fotboll?
- En transa med fjädrar i håret och lösbröst?
- En muslim klädd i svart sovsäck?
- En urinvånare i samisk mössa?
- En pastafarian med durkslag?
- En sikh med turban?

Sverige borde spela med svenska spelare. Det har aldrig gått bättre än 1958 när de fick silver i VM. Icke en muslim eller neger i det laget!

Vad är detta för trams. Har du någonsin sett en spelare i svenska landsslaget som haft på sig annat än landsslagsdressen?

Ursäkta, men du verkar helt störd.
Citera
2026-06-15, 18:04
Medlem
Mad monks avatar
Muslimer är falska rakt igenom jag vet inte om det är deras religion som gör dom falska eller om det är något annat.
Citera
2026-06-15, 18:06
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjalle1
Tjockisar i sin mammas källare har säkert synpunkter (som synes ovan)
Som sportintresserad ser jag två fantastiska mål av en kille från Solna och glad att han valde vårt landslag.
Som ateist låter jag folk bestämma sin tro själv så länge de inte vill tvinga på mig något.

En målgest i form av en muslimsk bön iförd en Svensk landslagströja räcker inte för att du ska känna dig påtvingad en religiös yttring?
Citera
2026-06-15, 18:06
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Muslimer är falska rakt igenom jag vet inte om det är deras religion som gör dom falska eller om det är något annat.

Deras religion påbjuder falskhet.
Citera
2026-06-15, 18:08
Medlem
avulsions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad är detta för trams. Har du någonsin sett en spelare i svenska landsslaget som haft på sig annat än landsslagsdressen?

Jadå, jag har bland annat sett Zlatan i jeans och t-shirt och Håkan Mild i kostym!
Citera
2026-06-15, 18:09
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Det var en fin och enande gest av Ayari. Han visar att man kan vara som mest blågul och ändå muslim samtidigt.

Tro är något enskilt, och vill han göra korstecknet eller en muslims gest så är det hans ensak. Något av det mest svenska vi har är religionsfriheten.

Vilken islam har som mål att avskaffa.
Citera
2026-06-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Ska han blanda in sin vidriga religion i spelet så kan han lika gärna sitta på bänken, vidriga semit!
Håller med!
Funderade över vad han höll på med.
Kommer man hit ska man vara medveten om att man ska leva efter våra värderingar och ha som mål att integreras i vårt samhälle.
Inte tillbe en förtryckande religion.
För egen del får han gärna försvinna från landslaget fortast möjligt.
Citera
2026-06-15, 18:12
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Det hade varit mer s.k. "blågul islam" om han höll sina böner privat, inte iklädd en svensk landslagströja.

Blågul islam....så jävla idiotiskt.
Och vadå? Skulle man helt plötsligt gilla och acceptera islam bara för att en spelare gör mål i vm?

Sossarna tar givetvis chansen att pitcha det så.
Citera
2026-06-15, 18:22
Medlem
Citat:

Ursäkta, men du verkar helt störd.
Nu är du väl lite vilse?
Citera
2026-06-15, 18:24
Medlem
shitholecitizens avatar
Ayari borde svenskifiera sin persona. Döpa om sig till Kalle Svensson, droppa sin barbariska tro och börja prata rikssvenska. Då kanske man kan börja se honom som en Martin Dahlin eller Henrik Larsson typ av svensk. Men nu är han bara en tuniser som pratar knackig svenska som råkade födas i Sverige.
Citera
2026-06-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Medborgarskap är inte värt någonting speciellt i Sverige. Svenskar finns även om det inte finns något medborgarskap. Svenskar är precis samma sak som det var 50 år sedan och kommer så förbli. Om du inte är etnisk svensk eller ens kulturellt svensk är du givetvis inte svensk.

Du skämmer ut dig.

Svensk är man om man innehar svenskt medborgarskap. Det är den korrekta juridiska definitionen. Ditt babbel om etnicitet är endast rasistiskt trams och hör hemma på 30-talets skräphög. Man kan omöjligt vara svensk om man saknar svenskt medborgarskap. Vad är en kulturell svensk? Julen är inte svensk, påsken är inte svensk, kristendomen är inte svensk så vad är det för svensk kultur du pratar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in