2026-06-15, 17:48
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHero
För mig är det enkelt. Av alla partier så har SD minst dugliga politiker av alla. Det är lögner, rasism, järnrör, trollfabriker och annat som gör att jag inte har någon som helst tillit till partiet.
Jag har hört så många SD-politiker stå rakt upp och ljuga att jag inte litar på något som någon säger.
Kommer ihåg en politiker som stod och berättade om hur "invandrargäng som åkte runt i en stad i minibussar och gruppvåldtog svenska blonda flickor". Synd att det aldrig hade hänt i staden han påstod.
Samma person tog ut lön utan att delta på möten, bodde inte ens i staden och utnyttjade hela situationen.

Det som skrämmer mig är att så många är villiga att rösta på ett parti som är så odugliga som SD är, även om viss av deras politik är bra.

”SD har minst dugliga politiker av alla.” Det är en subjektiv värdering. Det finns inget objektivt mått som visar att SD:s politiker generellt är mer eller mindre kompetenta än andra partiers.

”Lögner, rasism, järnrör, trollfabriker.” Här blandar du olika saker. Järnrörsskandalen är verklig men det är snart 17 år (!!!) sedan. Flera SD-politiker har genom åren uteslutits eller avgått efter rasistiska uttalanden eller skandaler, aka DE ÄR INTE KVAR. Uppgifter om organiserade anonyma konton och så kallade “trollfabriker” kopplade till SD har varit föremål för omfattande granskning och debatt, men vad har det för värde när sossarna har sitt mediebolag AiP Media som driver politiska sajter och sociala medier-konton?

“Jag har hört så många SD-politiker ljuga.” Det är en personlig upplevelse och kan inte verifieras objektivt.

”Historien om minibussar med invandrargäng och gruppvåldtäkter.” Om ingen specifik politiker eller händelse anges går det inte att avgöra om berättelsen är sann. Flera svenska politiker från olika partier har genom åren spridit felaktiga eller överdrivna uppgifter om brottslighet så varför skulle denna vara sann?

”Att samma person tog ut lön utan att delta på möten och inte bodde i kommunen”. Ge mig namn eller ort, annars är det inte sant eftersom det inte går att verifiera om det är sant, mupp.
Citera
2026-06-15, 17:51
Medlem
FNLSs avatar
Deras människosyn
Citera
2026-06-15, 17:51
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
SD stödjer massinvandring och Israel. Båda dessa saker är djupt impopulära bland svenskarna, och alla andra också för den delen.

Jimmie Åkesson har därtill gjort uttalanden om att svenskarna inte existerar som etnisk grupp, vilket är ren folkmordsretorik.

Det går inte att bygga en populiströrelse på sådant. Det går att leva ett tag på medias absurda attacker, som skapar en föreställning om att SD utmanar etablissemanget, men det fungerar inte i längden.

Det är alltså så att svenskar är så blåsta att de rakt av tror på alla rubriker och röstar därefter?
Citera
2026-06-15, 17:52
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Nej, det är inte din uppgift att lösa vad ni tänker eller känner.

Det där är nog insikter de måste komma fram till själv. Tänk mer vad du kan göra för dig, din karl, dina barn och din familj.

Vad jag kan göra för mig, min karl, mina barn och min familj är att skapa ett tryggt liv och det ser jag inte i Sverige idag.
Citera
2026-06-15, 17:56
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Vad jag kan göra för mig, min karl, mina barn och min familj är att skapa ett tryggt liv och det ser jag inte i Sverige idag.

Då har du ju redan halva lösningen. Samla pengar och flytta någonstans där allt är tryggt. Om det är en annan del i Sverige ni kan bo och jobba i eller utanför Sverige vet du nog bäst själv.
Citera
2026-06-15, 17:59
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Det är alltså så att svenskar är så blåsta att de rakt av tror på alla rubriker och röstar därefter?

Det är väl mer att svenskar är så uppfostrade att vara snälla att de tror att alla andra är lika fina som de själv...

Problemet är att de flesta människor är ute efter att sko sig själv. Medans Svensken ser mer av helheten.
Citera
2026-06-15, 18:00
Medlem
Gissningsvis alla snälla röstar kapitalism istället.
Citera
2026-06-15, 18:02
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Största problemen i Sverige idag:

• Gängkriminalitet och våld. Sverige har under de senaste åren haft stora problem med skjutningar och sprängningar kopplade till kriminella nätverk. Detta påverkar tryggheten och belastar polis och rättsväsende.

• Integration och segregation. Många områden präglas av hög arbetslöshet, låga skolresultat och utanförskap. Samtidigt har Sverige tagit emot många invandrare under de senaste decennierna, och integrationen har varit ojämn.

• Vård och sjukvård. Långa vårdköer, brist på personal och skillnader mellan regioner är återkommande problem. En åldrande befolkning ökar också trycket på sjukvården. Behöver vi då trycka in fler människor i Sverige i vårdköerna som dessutom inte är utbildade eller kan språket och kan därmed inte hjälpa till med arbetsstyrka?

• Bostadsbrist. Det är svårt för många, särskilt unga, att få tag på en bostad i storstäderna. Höga priser och långa kötider gör att många har svårt att etablera sig. Behöver vi då mer människor i landet som också ska fajtas om bostad?

• Skolan. Resultaten har förbättrats på vissa områden men skillnaderna mellan skolor är stora. Brist på behöriga lärare och ordningsproblem diskuteras ofta. Behövs det då fler ungar att fylla på med i klassrummen som behöver specialresurser?

SD’s politik:

• Minskad invandring. SD vill ha en betydligt mer restriktiv migrationspolitik. Anhängare menar att det kan minska belastningen på välfärd, bostadsmarknad och rättsväsende.

• Skärpt kriminalpolitik. Partiet förespråkar hårdare straff, fler poliser och större befogenheter för rättsväsendet för att minska gängkriminaliteten. Danmark är ett exempel på hur det hjälpte.

• Större fokus på integration. SD vill ställa högre krav på språkkunskaper och egen försörjning för den som invandrar vilket förbättrar integrationen.

• Nationellt självbestämmande. Partiet vill att Sverige ska fatta fler beslut nationellt snarare än inom EU. Typ fritt vandrande mellan EU’s länder är väl inte nödvändigt när romer lika gärna kan tigga hemma i sitt land istället för här.

• Prioritering av svenska medborgare i välfärden. SD betonar att offentliga resurser i första hand ska gå till svenska medborgare och permanenta invånare.

Hur ser inte svenskarna att SD’s politik är bra för oss svenskar? T.o.m flera invandrare som integrerat sig i Sverige håller med om att detta är bättre för Sverige, så nej det är ingen rasistgrej! Varför vill största delen av Sverige att sossarna ska styra? För att få mer bidrag genom att skatta företagare som skapar arbeten åt svensken? När vi redan har hög arbetslöshet? Snälla hjälp mig förstå den här ekvationen!!

För att de allra flesta svenskar är smartare än att rösta på ett parti fullt av idioter, fyllon och pedofiler. SD har dessutom visat under senaste mandatperioden att de hellre får lite makt än att stå upp för sin kärnpolitik, då tappar man gärna förtroendet för dem.
Citera
2026-06-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Då har du ju redan halva lösningen. Samla pengar och flytta någonstans där allt är tryggt. Om det är en annan del i Sverige ni kan bo och jobba i eller utanför Sverige vet du nog bäst själv.
Det är att fly ett problem, inte att lösa problemet.
Citera
2026-06-15, 18:04
Medlem
Citat:
”SD har minst dugliga politiker av alla.” Det är en subjektiv värdering. Det finns inget objektivt mått som visar att SD:s politiker generellt är mer eller mindre kompetenta än andra partiers.

”Lögner, rasism, järnrör, trollfabriker.” Här blandar du olika saker. Järnrörsskandalen är verklig men det är snart 17 år (!!!) sedan. Flera SD-politiker har genom åren uteslutits eller avgått efter rasistiska uttalanden eller skandaler, aka DE ÄR INTE KVAR. Uppgifter om organiserade anonyma konton och så kallade “trollfabriker” kopplade till SD har varit föremål för omfattande granskning och debatt, men vad har det för värde när sossarna har sitt mediebolag AiP Media som driver politiska sajter och sociala medier-konton?

“Jag har hört så många SD-politiker ljuga.” Det är en personlig upplevelse och kan inte verifieras objektivt.

”Historien om minibussar med invandrargäng och gruppvåldtäkter.” Om ingen specifik politiker eller händelse anges går det inte att avgöra om berättelsen är sann. Flera svenska politiker från olika partier har genom åren spridit felaktiga eller överdrivna uppgifter om brottslighet så varför skulle denna vara sann?

”Att samma person tog ut lön utan att delta på möten och inte bodde i kommunen”. Ge mig namn eller ort, annars är det inte sant eftersom det inte går att verifiera om det är sant, mupp.
Du frågar i fet stil:

Hur ser inte svenskarna att SD’s politik är bra för oss svenskar?

Du fick svar på det men invänder i sak i stället. Är du lite trög?
Citera
2026-06-15, 18:05
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burkeen
Det är att fly ett problem, inte att lösa problemet.

Tänker inte lösa ett problem där halva befolkningen är emot en. That's just good ridance.
Citera
2026-06-15, 18:06
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Svårt att göra när man är i opposition!

Det var hon väl inte för fyra år sen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto