2026-06-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosered
Ja jag hoppas inte det lät som jag hade någon sympati med hennes ”trauma” i min text utan i min mening hade Emma en gigantisk offerkofta på sig och tog noll eget ansvar för sig själv. Därför jag skrev att det fanns flera tillfällen hon kunde bett om hjälp osv. Och hade det funnits någon empati eller mänsklighet i henne hade hon försökt skydda sitt egna barn för det ”hon själv upplevt” som hon påstår men t.om när förhörsledaren säger att hon skadade D så la Emma tillbaka uppmärksamheten på sig själv genom att nämna sina egna ”trauman” igen.
You cool, boo. Ville mest poängtera det en gång till!
Citera
2026-06-15, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTocqueville
Ni är många som klagar på soc osv utifrån orosanmälningarna. Men det framkommer ju att E fick förlossningsdepression och dessutom levt i ett stökigt förhållande med pappan. Redan där borde ju insatser från både hennes mamma och pappa samt BVC/MVC/kvinnojouren steppat in.

Om man tänker på hon mamman i Örebro som blev av med sitt barn på förlossningen baserat på typ ingenting… neglect är nog vanligare bland kvinnor som lider av just förlossningsdepression och det är jävligt mkt fokus på det nuförtiden när en kvinna precis har fött. Men tydligen inte 2020 i Göteborg? Helt sjukt att hon inte fick hjälp direkt? Varför lämnade pappan Sverige undrar jag också.

HON påstår att det var stökigt med pappan men ingenting bevisar det ju bakåt väl? Föräldrarna har väl inte bevittnat nåt och de verkar ju mest utgå vad hon sagt? Pappan låter ju snarare ganska sund i föräldrarollen iaf om vad ett barn behöver.
Och soc utreder inte utifrån bara om en läkare anser att en förlossningsdepression är så pass allvarlig så det är en fara för ett barns liv och så illa beskriver hon ju inte att det är så skulle de utreda alla förlossningsdepressioner så skulle de ha fullt upp tyvärr.
Citera
2026-06-15, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Viktor hördes först den 24 februari, när Emma gripits för andra gången. Varför skulle han redan då veta att D var ensam hemma? Det har knappast Emma informerat någon om. Att Emma är nojig är inte konstigt även utan den informationen, hon har ju suttit häktad och varit misstänkt redan.

Varför har hon skrivit till honom om ”child abuse” och han ej reagerat?
Citera
2026-06-15, 17:16
Medlem
Citat:
HON påstår att det var stökigt med pappan men ingenting bevisar det ju bakåt väl? Föräldrarna har väl inte bevittnat nåt och de verkar ju mest utgå vad hon sagt? Pappan låter ju snarare ganska sund i föräldrarollen iaf om vad ett barn behöver.
Och soc utreder inte utifrån bara om en läkare anser att en förlossningsdepression är så pass allvarlig så det är en fara för ett barns liv och så illa beskriver hon ju inte att det är så skulle de utreda alla förlossningsdepressioner så skulle de ha fullt upp tyvärr.
En av anmälningarna till socialtjänsten kom från polis och det verkar ha gällt bråk i hemmet med pappan till D .
Citera
2026-06-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boppes50
Jag följer brunothesuperstar på IG. Hon har varit på rättegången idag och ska nog gå hela veckan.

Exakt, jag med! Hon är väldigt brutalt rakt på sak, vill man veta mer kan man följa henne.
Citera
2026-06-15, 17:17
Medlem
Tycker lite många är för hårda mot flickans mormor och morfar utan mer information tillkommit. Känns inte cool att beskylla dem för något de kanske hade noll vetskap om. Men självklart ska personer som haft vetskap om det också få kritik för att de inte åkte och hämtade hennes barn och sa att hon får tillbaka sin dotter när hon slutar lämna henne ensam men också sagt till soc. vad hon själv gjort och höll på med.
edit: Som jag förstått det är mormor och morfar till flickan Emmas adoptivföräldrar? Om Emma varit manipulativ har hon utnyttjat deras fina hjärta att vilja visa henne trygghet, värme och kärlek. Jag har svårt att de, som garanterat älskat flickan accepterat 1% av vad Emma sysslat med.
Senast redigerad av anyaellerd 2026-06-15 kl. 17:25.
Citera
2026-06-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Vem skriver såna meddelande i sin mammas telefon?

En gravt störd ”människa”.
Citera
2026-06-15, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boppes50
Jag följer brunothesuperstar på IG. Hon har varit på rättegången idag och ska nog gå hela veckan.
Finns det möjlighet till att kunna se inlägg/kommentarer på IG utan att ha konto?
Citera
2026-06-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattimilis
Är det ingen som tänkt på att Viktor i förhöret säger att han antog att D var hos morföräldrarna men samtidigt vet han några dagar efter branden att D var hemma själv pga hon var hos honom ju? Men till E smsar han att det är lugnt nu när det bara var en olycka när hon är nojig att hamna i finkan. Så även där tycker han att det fortfarande var helt okej att lämna barnet? Men på förhöret så låtsas han bli chockad när de säger att hon lämnades ensam..

Jo, en uppenbar lögnare.
Citera
2026-06-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Han vet att det har varit en brand. Emma har gett en förklaring (lögn) kring branden för honom. Han får reda på hur det ligger till under förhör som inte sker förrän åtminstone några veckor senare, har inte datum i huvudet. Har du inte läst FUP?

Ja det har jag och jag tycker han ljuger
Citera
2026-06-15, 17:31
Medlem
Citat:

Jo Emmas föräldrar tycker att v är den första bra killen. De upplever pappan till flickan som destruktiv
Citera
2026-06-15, 17:36
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Yrket verkar inte stämma överens med bilden man får av henne som person. Men har hon arbetat heltid borde ju barnet varit en hel del på förskola?
Läs fup. Där framgår barnets förskoletider.

Citat:
Ursprungligen postat av mattimilis
Eftersom Emma hade precis varit hos honom när lägenheten brann och D avled. Men visst, han kan ju ha tänkt att det hänt när Emma var tillbaka i lägenheten. Men skulle hon så snabbt åkt och hämtat barnet och sedan in i lägenheten och pang så började det brinna? Då borde han räkna ut 1+1 tänker man...
Han trodde att hon åkt vid 10. Det var nästan tre timmar före polis larmades. Information om vad som hade hänt fick han först på söndagen, genom att googla.

Citat:
Ursprungligen postat av Ich4055
Varför har hon skrivit till honom om ”child abuse” och han ej reagerat?
Ingen aning. Många föräldrar uttrycker sig på ett sätt som åtminstone jag tycker är rätt gränslöst och brutalt, när de snackar om sina ungar.

Citat:
V själv och/eller närstående till honom verkar vara härinne och skriva här och där. Nej tyvärr; vi normalt diktande köper inga bortförklaringar här. Hoppas ej rätten heller…
V är vittne i processen och behöver inte stå till svars för varför han varit pantad nog för att inte fatta att något var fel. Tror du att någon rimlig, någorlunda begåvad person skulle välja att vara ihop med Emma?

Citat:
Men vad ÄR det för närstående till medskyldiga som huserar härinne?! ”Inte cool” är inte ett uttryck som passa in i sammmahanget… över huvudtaget! Usch.
Sådär har det varit länge, närstående (och ibland tilltalade) som är här och annorstädes och uttalar sig ... Märkligt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in