2026-06-15, 16:57
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Dom är ju inte terrorklassade utav Sverige så... Vänstern skjuter sig själv i foten. Igen.
Citera
2026-06-15, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/43m04R/nmr-far-tillstand-i-almedalen

Visbyterroristen som högg ihjäl Ing-Marie Wieselgren under Almedalsveckan 2022 var tidigare medlem i Nordiska motståndsrörelsen.

Vilka andra terrorklassade rörelser får tillstånd under Almedalsveckan? Ska vi ha Hamas och IS där också?

Vad tycker ni om att NMR beviljats tillstånd?
Ja du det finns ju massor med grupper som får tillstånd för sammanträffanden, se bara palestinaskränare på lördagar. Många i den gruppen tillhör också organisationer som är terroristklassade. Så vart vill du komma?
Sen bör du nog tillägga att både NMR och div. palestinaskränare inte är terrorklassade i Sverige, dvs den gällande lagstiftning som vi har I Sverige.

Återigen du är en hycklare
Citera
2026-06-15, 16:59
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Dom är ju inte terrorklassade utav Sverige så... Vänstern skjuter sig själv i foten. Igen.
Däremot har NMR:aren Theodor Engström tidigare begått ett mord i Almedalen.

Nordiska motståndsrörelsen verkar ha något av en tradition att ta med mördare till Almedalen:

Citat:
NMR-aktivisten Rami Joukanen, 27, är dömd för att under tortyrliknande former ha slagit ihjäl en handikappad man tillsammans med en annan man.

Med basebollträ, knogjärn, kniv och stålhättade kängor pågick dödsmisshandeln över flera timmar – och filmades av mördarna.

På filmen hörs Joukanen använda samma nazistiska hälsning som NMR använder:

– Hell seger.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/har-ar-mordaren-rami-joukanen-mitt-i-almedalen/
Citera
2026-06-15, 17:01
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Däremot har NMR:aren Theodor Engström tidigare begått ett mord i Almedalen.

Nordiska motståndsrörelsen verkar ha något av en tradition att ta med mördare till Almedalen:

https://www.expressen.se/nyheter/politik/har-ar-mordaren-rami-joukanen-mitt-i-almedalen/

Jaha och? Förtjänar inte folk en andra chans? Är inte alla lika värda etc etc?
Citera
2026-06-15, 17:02
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Ja du det finns ju massor med grupper som får tillstånd för sammanträffanden, se bara palestinaskränare på lördagar. Många i den gruppen tillhör också organisationer som är terroristklassade. Så vart vill du komma?
Sen bör du nog tillägga att både NMR och div. palestinaskränare inte är terrorklassade i Sverige, dvs den gällande lagstiftning som vi har I Sverige.

Återigen du är en hycklare
Fast nu pratar vi om Almedalen.

Återigen är du lågbegåvad och förvirrad.
Citera
2026-06-15, 17:03
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Jaha och? Förtjänar inte folk en andra chans? Är inte alla lika värda etc etc?
Nej tortyrmördare och terrorister är inte lika mycket värda som oss andra även om det kanske är så i din förvridna hjärna.
Citera
2026-06-15, 17:05
Avslutad
Citat:
Fast nu pratar vi om Almedalen.

Återigen är du lågbegåvad och förvirrad.
Vänstern slår till igen....
Så bara för att det är Almedalen så är NMR terrorister, noterar att du verkar tro det...
Citera
2026-06-15, 17:07
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Vänstern slår till igen....
Så bara för att det är Almedalen så är NMR terrorister, noterar att du verkar tro det...
Nej det är fakta att NMR blivit terrorklassade av USA. Jag konstaterar återigen att du är lågbegåvad.
Citera
2026-06-15, 17:10
Medlem
AI-2000s avatar
När har NMR som rörelse begått något terrordåd eller förespråkat terror? Försvarar dom inte, är genuint nyfiken eftersom jag inte vet.
Citera
2026-06-15, 17:10
Avslutad
Citat:
Nej det är fakta att NMR blivit terrorklassade av USA. Jag konstaterar återigen att du är lågbegåvad.
Massor med palestinaskränare tillhör org. som är terrorklassade av flertalet mena-länder.
Du har en hjärnkapacitet som en mindre apa.
Citera
2026-06-15, 17:14
Medlem
tobbeskinheads avatar
Citat:
Massor med palestinaskränare tillhör org. som är terrorklassade av flertalet mena-länder.
Du har en hjärnkapacitet som en mindre apa.
Jaha? Ytterst oklart vad det har med NMRs närvaro i Almedalen att göra.
Citera
2026-06-15, 17:16
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/43m04R/nmr-far-tillstand-i-almedalen

Visbyterroristen som högg ihjäl Ing-Marie Wieselgren under Almedalsveckan 2022 var tidigare medlem i Nordiska motståndsrörelsen.

Vilka andra terrorklassade rörelser får tillstånd under Almedalsveckan? Ska vi ha Hamas och IS där också?

Vad tycker ni om att NMR beviljats tillstånd?

Det enda som de princip fått tillstånd är ju att vara på Gotland och hålla sig på behörigt avstånd.
Jag ställer mig djupt frågande till vad de förväntar sig att uppnå med detta med det överväldiga vänsterklägget på den där ön under Almedalsveckan, förutom att betala kopiöst mycket med att vara där.
Men visst man kan väl hålla tummarna för att det blir lite drag under galoscherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in