2026-06-15, 13:04
Medlem
madnesstookthems avatar
Är det bara jag eller har många restauranger nuförtiden sjukt trångt mellan borden? Sist jag åt (Sthlms innerstad om det har någon betydelse) så satt vi ta mig fan PÅ grannarna, gissar att man särade max en decimeter på borden. Som om man var ett sällskap. Vad fan är det frågan om?
Citera
2026-06-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Är det bara jag eller har många restauranger nuförtiden sjukt trångt mellan borden? Sist jag åt (Sthlms innerstad om det har någon betydelse) så satt vi ta mig fan PÅ grannarna, gissar att man särade max en decimeter på borden. Som om man var ett sällskap. Vad fan är det frågan om?
Kränga så mycket som möjligt på så liten yta och kostnad som möjligt.
Vinstmaximering.
Citera
2026-06-15, 13:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Vinstmaximering.

Japp så är det. Nackdelen är att om det är för trångt så väljer man istället en annan restaurang nästa gång och de tappar hela deras vinst med att ha fler bord.
Citera
2026-06-15, 14:04
Medlem
Citat:
(Sthlms innerstad om det har någon betydelse)
Tror det har mer betydelse vad det var för restaurang eller åtminstone vilken typ.
Citera
2026-06-15, 14:05
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Japp så är det. Nackdelen är att om det är för trångt så väljer man istället en annan restaurang nästa gång och de tappar hela deras vinst med att ha fler bord.

De bryr sig väl inte om Du väljer annan restaurang. Det kommer tusentals andra kunder istället för dig, som är mindre kräsna eller desperata nog att acceptera vad som helst.
Citera
2026-06-15, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Vinstmaximering.

Precis, ren å skär företagsekonomi
Citera
2026-06-15, 14:07
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Ditt eget fel välj andra restauranger som det finns gott om plats på!
Citera
2026-06-15, 14:24
Medlem
Belters avatar
Citat:
Kollat vågen på senaste tiden? Lätt att bli lite för fet när man blir äldre.
Citera
2026-06-15, 14:26
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Kollat vågen på senaste tiden? Lätt att bli lite för fet när man blir äldre.

Minskar vikten avståndet och hur ljud fortplantas?
Citera
2026-06-15, 16:05
Medlem
Belters avatar
Citat:
Minskar vikten avståndet och hur ljud fortplantas?
Klart att det gör, tjockis.
Citera
2026-06-15, 18:05
Medlem
har vi en tjockis i tråden som väller över på grannarnas bord och sen klagar över att det är trångt?

det är den känslan jag får och jag verkar inte ensam!!!
Citera
2026-06-17, 16:09
Medlem
Citat:

Är det lika trångt vid samtliga bord? Vid vissa bord kanske det är trångt just för att det är lite mer anpassat efter folk som går ut och äter i grupp. Men det kan finnas bord som är mer anpassade för 2-4 personer, utan att det är så nära till närmsta bord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in