Citat:
Ursprungligen postat av
medea1
Utåt sätt var han alldeles säkert sansad o balanserad. De farligaste ondaste människorna är ju oftast bra på att visa upp en fasad. En fin person kan inte drabbas av ett hat som ens kan leda till att skada andra människor på det här sättet oavsett hur mycket som byggts upp. Antar att vi båda kan konstatera vid det här laget att hans fasad var falsk.
Man placerar barnen vid allvarliga konflikter där man inte ser att ett samarbete är möjligt hos den part som visar mest vilja att involvera den andre föräldern. Ofta är det kvinnorna till våldsamma partners som drabbas här då de känner rädsla o inte visar tillräcklig villighet att lämna ifrån sig barnen till pappan.
Annan anledning til att man ger ensam vårdnad är att den andre partnern inte är lämplig att ta hand om barnen o det ska mycket till innan det händer också. Man får många chanser o man kan överklaga när som helst.
Ska man motverka att fler såna här vansinnesdåd sker så måste man förstå mer än bara avfärda det som en sjuk person med fasad., då kan man lika gärna generalisera ännu större om man vill ha enkla svar. Han var utlänning / man / annan kultur (välj valfri)
Räcker med att en förälder är missnöjd på den andra, sen kommer oändliga historier om vem som gjort rätt och vem som har gjort fel, vad stämmer och vad stämmer inte? det är magkänslan som avgör bland damer i 40+ åldern som av någon märklig anledning tycker att den som är anklagande är bäst lämpad (kvinnor i 99%) av fallen.
Nädå, jag vet inte hur många BBIC utredningar jag läst igenom genom åren, passerat 3 siffrigt iaf. Enda stället jag sett där män haft framgång som man är när det har varit allvarliga problem hos kvinnan, droger, alkohol, våld eller annat av den karaktären, så länge hon är grön så handlar allt om att hitta fel på mannen. Omvänt gäller om mannen är drivande och vill stöta bort kvinnor och då handlar det uteslutande om narcisiter som verkligen inte borde fått förtur men fått det. En cirkus av dess like är det där, en svensk skamfläck som lever kvar sen kommunismens tider.