2026-06-12, 09:24
  #61
Medlem
Japp, tack för info.
Citera
2026-06-12, 12:49
  #62
Medlem
Gick förbi igår morse och då stod det ett glas vin utanför på ett bord. Kl 9🤣
Citera
2026-06-12, 13:20
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asagasa50
Gick förbi igår morse och då stod det ett glas vin utanför på ett bord. Kl 9🤣

Hmm tvivlar på att hon har serveringstillstånd för sånt🤔🤔
Citera
2026-06-13, 12:31
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellepluppp
Hmm tvivlar på att hon har serveringstillstånd för sånt🤔🤔

Hon har ju garanterat suttit där och druckit själv och rökt billiga turkiska cigaretter, små gråtandes över den rasistiska tingsrätten
Citera
2026-06-13, 13:54
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Förutom det eländiga i att personalen behandlats som gammalt tesump, är det ju ändå lite uppfriskande med en riktig trollgumma som bedriver diverse-handel med tvivelaktiga metoder i det reserverade Skell
Ja, det har en air av kontinental arrogant självständighet gentemot byråkrati myndigheter och konventioner
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Röker cigg inne i cafét som om det vore -99 liksom
Känns som en riktig narci

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaB59
Har en fråga?
Om personen är vräkt från sitt företags lokal, hur kan hen och andra sitta där varje dag?
Spela samma hög musik,röka och låtsas som det regnar?.

Vräkt från något borde väl innebära att man Inte har tillgång till lokal/boende, eller?


Citat:
Ursprungligen postat av asagasa50
Gick förbi igår morse och då stod det ett glas vin utanför på ett bord. Kl 9🤣
Börjar gilla henne mer och mer, tror hon kan få ordning på mig.
Ni där i bygden borde gynna hennes lilla rörelse och lite vackert påtala att ni hört att det inte går så bra och därför startar en insamling - så hon ska kunna betala dom anställdas löner.
Vore väl bättre att lösa det så än genom juridiska processer som kostar samhället både tid och pengar och inte gynnar varken dom inblandade eller skattebetalarna.
D vore bror.
Är ledig hela sommaren, drar nog dit med ett gäng vinboxar så ser ni en riktig jävla king pilotbrillor och dykarur sitta och kröka där utanför - sätt er å ta ett glas med mig, surra en stund.
Jag är snäll, rolig å hyfsat smart.
Tror hon kommer gilla mig, och hon kommer få ordning på mig jajamen!
Hörs!

Mvh Sur-far
Citera
2026-06-13, 17:05
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellepluppp
Jag undrar desamma! Butiken är öppet som vanligt, jättekonstigt då det lät i Norran som personen var vräkt med omedelbar verkan
"Norran" har lite info i fallet:
Chefen uppges bo i butiken trots att kommunen har förbjudit detta. Nyligen beslutade Skellefteå tingsrätt att chefen ska vräkas från butikslokalen på grund av upprepade problem med obetalda avgifter och hyror.

Ändå håller butiken öppet.

Chefen har nämligen överklagat domen och har beviljats så kallad inhibition. Det betyder att vräkningen inte får genomföras förrän målet har prövats på nytt av tingsrätten.
Vi har, under några veckor i april och maj, haft kontakt med fjorton personer som har arbetat i butiken. Många av dem, totalt tolv personer, har valt att berätta om sina upplevelser. De vittnar om löner som betalats ut för sent eller inte alls, oklara anställningsavtal och en psykiskt påfrestande arbetsmiljö.
Vi har, under några veckor i april och maj, haft kontakt med fjorton personer som har arbetat i butiken. Många av dem, totalt tolv personer, har valt att berätta om sina upplevelser. De vittnar om löner som betalats ut för sent eller inte alls, oklara anställningsavtal och en psykiskt påfrestande arbetsmiljö.


Det är oklart när den nya rättsliga prövningen ska äga rum. Det skulle kunna ske senare i sommar – eller först till hösten.

Fram till dess kan butiken alltså hålla öppet. Faktum kvarstår dock att chefen har stora skulder. Den totala skulden till bostadsrättsföreningen uppgår just nu till drygt 183 000 kronor, exklusive ränta.

Tvisten med bostadsrättsföreningen har pågått sedan oktober 2025. Men chefen anser sig behöva mer tid att presentera underlag, betalningshistorik och andra uppgifter, skriver hen i ett yttrande.

Chefen dök aldrig upp vid den första förhandlingen i rätten vilket gjorde att hen vid det tillfället förlorade på ”walk over”, som rättens ordförande Nils Englund uttryckte det.

I sin överklagan skriver chefen att hen vill förklara varför hen inte kom till sammanträdet. Chefen skriver också att hen skulle drabbas av ”mycket allvarlig och svårreparerad skada” vid vräkning.
I höstas gjordes en myndighetsgemensam tillsyn mot butiken. Kommunens bilder från delar av lokalen visar utrymmen som är överbelamrade med skräp och bråte. Räddningstjänsten hade synpunkter på den bristande brandsäkerheten.
I höstas gjordes en myndighetsgemensam tillsyn mot butiken. Kommunens bilder från delar av lokalen visar utrymmen som är överbelamrade med skräp och bråte. Räddningstjänsten hade synpunkter på den bristande brandsäkerheten.
Foto: Skellefteå kommun

Chefen har tidigare uttryckt att hen har varit pressad och att situationen ”inte är så enkel som den beskrivs”.

Vi har varit i kontakt med en representant för bostadsrättsföreningen, som inte vill kommentera ärendet. I ett skriftligt yttrande till tingsrätten motsätter sig bolagets jurist beslutet om inhibition.

Juristen skriver:

”(Chefens agerande) skulle kunna ses som medvetet för att dra ut på handläggningen så mycket som möjligt”.

Vi har, i över tre veckors tid, sökt chefen för en kommentar. Vi har ringt och sms:at många gånger och även mejlat samt lämnat ett brev med ett femtiotal konkreta frågor.

Inledningsvis var chefen positiv till ett möte med oss, men efter att vi presenterat våra frågor meddelade hen att hen ”inte kommer att medverka i någon intervju”.


/T
Citera
2026-06-15, 07:22
  #67
Medlem
Jag vet. Det är 100% *-magasinet. *=T.
Citera
2026-06-15, 10:26
  #68
Medlem
israelisinnocents avatar
lite roliga recensioner, jobbig musik

hur fan går ett sånt ställe runt?

pengatvätt försöker iaf vara diskret
Citera
2026-06-15, 13:18
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
lite roliga recensioner, jobbig musik

hur fan går ett sånt ställe runt?

pengatvätt försöker iaf vara diskret

Med tanke på skulderna enligt Norran gör det nog inte det... Vad jag undrar är, varför har man flera anställda i en sådan butik, hur tänker man att det ska kunna gå runt?
Citera
2026-06-16, 00:15
  #70
Medlem
Jobbade där för några år sedan. Hon bulkanställde rätt många gymnasietjejer som mest kunde jobba helger/lov, medan vi över 18 fick hålla igång hela skiten på vardagarna. Har också undrat hur det där gick runt ekonomiskt, för det kändes som att man alltid var fler anställda än vad butiken rimligtvis behövde. Det fanns nästan aldrig tillgängliga pass och lönen kändes skum, alldeles för mycket pengar för den tid man faktiskt jobbade. Jag minns också att utbetalningarna kom direkt från henne och att de ibland delades upp utan att man riktigt fick någon förklaring till varför.
Citera
2026-06-16, 15:14
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jupiterjuno
Jobbade där för några år sedan. Hon bulkanställde rätt många gymnasietjejer som mest kunde jobba helger/lov, medan vi över 18 fick hålla igång hela skiten på vardagarna. Har också undrat hur det där gick runt ekonomiskt, för det kändes som att man alltid var fler anställda än vad butiken rimligtvis behövde. Det fanns nästan aldrig tillgängliga pass och lönen kändes skum, alldeles för mycket pengar för den tid man faktiskt jobbade. Jag minns också att utbetalningarna kom direkt från henne och att de ibland delades upp utan att man riktigt fick någon förklaring till varför.

Svarta stålar?
Citera
2026-06-17, 15:38
  #72
Medlem
Vet av säker källa att det är T-magasinet i Skellefteå det handlar om!!! Så sjukt dåligt gjort att dom behandlar dom stackars ungdomarna så!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in