2026-06-15, 06:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
På vilket sätt är det respektlöst? För kännedom så finns det många svenska muslimer i Sverige. Religionsfriheten är helig.

Var glad istället. Sverige har oväntat nog krossat Tunisien.

Bli glad över fotboll?

Som sagt. Letzter mensch.
2026-06-15, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Bojan i SVT är väl hyfsad ändå. Kunnig.

Men det är hans jugge-tonfall som stör mig. Låter alltid aggressiv.
Han känns inte helt rumsren. Lite ociviliserad.
2026-06-15, 06:48
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fasiken vilken härlig match, vilken kross.

Och vilka baljor av Ayari, smack-smack
Precis, 2 jättefina baljor, bra i övrigt också precis som hela laget. Ändå gnälls det om hans pussande av gräsmattan, haha.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Har väl för fan inte med det att göra din dumma hjärntvättade jävel. Att be till Allah i en svensk landskamp är ett vidrigt beteende. Landslaget har blivit en skymf mot svenskar.
Det finns svenskar som är kristna, muslimer, hinduer, buddhister, ateister, agnostiker. Vi har ingen jävla statsreligion i Sverige så vad fan är problemet? Dra åt helvete med trycka ned din kristna fundamentalism på oss andra.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sverige går alltså vidare med 96% chans till 16-del även om man förlorar med 0-2 och 0-2 i kommande två matcher. Vilket jävla läge Ayari, Isak och Gökeres skaffat oss!
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Stängde av när turklaget Sverige brakade samman i slutet på andra. Skönare att sova. 5-1 var ändå bra siffror, som man inte såg komma. Gillar anfallet, men klappdåligt på mitten och bakåt. Japanerna lär springa ifrån de lata "svenskarna" och vinna med några mål. Holländarna likaså, men borde bli jämnare då de också är kassa bakåt.

Jag vill att du ska ha rätt och äckel-Sverige åker ur fort. Men jag har en äcklig känsla av att skiten känns riggad åt äckel-Sverige.
2026-06-15, 06:49
Medlem
Kaoss avatar
Om det retar gallfeber på WT-svenskar att Ayari ber till Allah när han stänker in 5-1 så ser folk rött i Tunisien atm.
2026-06-15, 06:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Det finns svenskar som är kristna, muslimer, hinduer, buddhister, ateister, agnostiker. Vi har ingen jävla statsreligion i Sverige så vad fan är problemet? Dra åt helvete med trycka ned din kristna fundamentalism på oss andra.

Alla tre abrahamitiska religioner är hjärnvirus.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squeezeer
Skulle vilja hålla med här men Tunisien är urusla.Såg deras match mot Belgien och de var inte över planhalvan....Deras keeper får ju ta på sig två mål och det tredje var ju en bjudning.

Men med det sagt tycker jag vi ser jäkligt bra ut! Jobbet skall göras och förr hade vi kört fast med ett 0-0 här.

Enig, det var mer Tunisiens uselhet än något annat. Å andra sidan så har Sverige otrolig kapacitet framåt med Gyökeres som target player, Isaks flärd och Ayaris förmåga att komma i andravåg.

Men det jag framförallt undrar över är hur matchen utvecklats om Tunisien hade gjort 1-0. Det hade inneburit att Sveriges halvdassiga försvar behövt öppna upp sig samtidigt som Tunisien slutit sig mer och gett Sveriges anfall mindre ytor. Nu fick Isak komma 1 mot 1 och att låta Isak komma 1 mot 1 är ju väldigt korkat av Tunisien men man fattar förstås att dom jagade kvittering.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Jag vill att du ska ha rätt och äckel-Sverige åker ur fort. Men jag har en äcklig känsla av att skiten känns riggad åt äckel-Sverige.

Vad menar du med äckel-Sverige?

Man måste säga att Ayari är tusen gånger mer svensk än du någonsin kommer att bli. Han älskar ju Sverige, liksom jag.
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Jag känner bara till att det finns några förvirrade kvinnor som konverterat till Islam som är svenskar i ordets rätta mening. Sedan så finns det svenska medborgare.
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Som man hade älskat att vara i Monterrey just nu

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in