2026-06-15, 02:30
Medlem
Idiotclownjäveln kommer börja hetsa och hota imorgon eftersom det är en ny vecka. Samma visa varje jävla gång och idioter går på det varje gång. Vapenvila/fred på fredagar och konflikt på måndagar.

Citera
2026-06-15, 03:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pending1
Jag gillar inte obama, men obama startade inte krig med iran och orsakade inte en oljekris i världen, plus han fick något tillbaka, det fick inte trump.

Återigen harvar du bara trötta ytligheter.

Obama, Biden och Trump har alla tee följt samma plan angående Iran.
Senast redigerad av Barbapappa2026 2026-06-15 kl. 03:33.
Citera
2026-06-15, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026

Obama, Bidrn och Trump har alla tee följt samma plan angående Iran.

Vad har det med saken att göra? Det gör inte dealen bättre.
Citera
2026-06-15, 03:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Idiotclownjäveln kommer börja hetsa och hota imorgon eftersom det är en ny vecka. Samma visa varje jävla gång och idioter går på det varje gång. Vapenvila/fred på fredagar och konflikt på måndagar.

Skulle inte förvåna mig om de ställer till med någon riktigt äcklig false flag snart.
Citera
2026-06-15, 03:06
Avstängd
Citat:
Vad har det med saken att göra? Det gör inte dealen bättre.

Det har att göra med att du inte begriper att Obama, Biden och Trump alla tre följt samma övergripande mall angående Iran ända sedan 2009. Spelar ingen roll vad du ser för skillnader i deras enskilda åtaganden. Det är bara du som är ytlig med det.

Ska det vara så svårt för dig att ta till dig det?
Citera
2026-06-15, 03:13
Medlem
Citat:
Inte om man ska tro på dealen som har gjorts, då ska hormuz vara öppen igen. Inga tullar eller liknade.
Som förut då....
Dom kommer inte kontrollera sundet per se, men Iran kommer med blockaden i Israel och USAs färska minne kontrollera sin region på ett annat sätt.
Om Israel får för sig att attackera Iran eller Libanon igen kommer Iran svara, och blockad införas på samma gång.
Citera
2026-06-15, 03:14
Medlem
Citat:
Det har att göra med att du inte begriper att Obama, Biden och Trump alla tre följt samma övergripande mall angående Iran ända sedan 2009. Spelar ingen roll vad du ser för skillnader i deras enskilda åtaganden. Det är bara du som är ytlig med det.

Ska det vara så svårt för dig att ta till dig det?

Jag kan ta till mig det, men det förändra inte att kriget var ett misslyckande och dealen var en katastrof, även om det förhoppningsvis är över nu. Att de evt startar ett nytt krig om 10 år, förändra inte att detta krig var ett misslyckande. Om det får dig att må bättre så kan vi säga slag istället för krig, då kriget har pågått sedan 2009 enligt dig. Men detta slaget var då ett misslyckande.
Citera
2026-06-15, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Som förut då....
Dom kommer inte kontrollera sundet per se, men Iran kommer med blockaden i Israel och USAs färska minne kontrollera sin region på ett annat sätt.
Om Israel får för sig att attackera Iran eller Libanon igen kommer Iran svara, och blockad införas på samma gång.

Kanske, men gör de det, så riskera de att återigen involvera usa. Oavsett retorik utåt sett så tror jag inte de vill det.
Citera
2026-06-15, 03:21
Avstängd
Citat:
Jag kan ta till mig det, men det förändra inte att kriget var ett misslyckande och dealen var en katastrof, även om det förhoppningsvis är över nu. Att de evt startar ett nytt krig om 10 år, förändra inte att detta krig var ett misslyckande. Om det får dig att må bättre så kan vi säga slag istället för krig, då kriget har pågått sedan 2009 enligt dig. Men detta slaget var då ett misslyckande.

Återigen är det bara ytan och mediabilden du förmedlar just nu.

Jag vill bara få dig att inse att det här bara är ett steg på vägen i USA:s övergripande strategi emot Iran. Återigen "Which Path to Persia?"
Citera
2026-06-15, 03:23
Medlem
Citat:

Obama, Bidrn och Trump har alla tee följt samma plan angående Iran.

Ingen bör förneka att USA alltid mer eller mindre varit Israels slav, men det är samtidigt en gråzon. T.ex. Obama är knappast oskyldig, men han kunde åtminstone säga nej till Israels begäran om krig mot Iran under hans andra presidentperiod vilket gjorde att israelerna började ogilla Obama. Israel har väntat många decennier på att USA skulle få en president som var tillräckligt efterbliven för att faktiskt starta krig mot Iran.
Citera
2026-06-15, 03:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ingen bör förneka att USA alltid mer eller mindre varit Israels slav, men det är samtidigt en gråzon. T.ex. Obama är knappast oskyldig, men han kunde åtminstone säga nej till Israels begäran om krig mot Iran under hans andra presidentperiod vilket gjorde att israelerna började ogilla Obama. Israel har väntat många decennier på att USA skulle få en president som var tillräckligt efterbliven för att faktiskt starta krig mot Iran.

Tycker du ändå tar i när du kallar USA Israels slav. Amerikansk utrikespolitik är bara till stor del kapad utav AIPAC och högerkristna psykfall. Ja. Men som du säger har ändå USA fortfarande förmågan att säga nej till Israel ibland. Trots allt.

Fast när det kommer till Trump misstänker jag att han och Netanyahu bara låtsats vara osams på sistone.
Senast redigerad av Barbapappa2026 2026-06-15 kl. 03:31.
Citera
2026-06-15, 03:41
Medlem
Citat:
Tycker du ändå tar i när du kallar USA Israels slav. Amerikansk utrikespolitik är bara till stor del kapad utav AIPAC och högerkristna psykfall. Ja. Men som du säger har ändå USA fortfarande förmågan att säga nej till Israel ibland.

Senaste gången USA hade en president som sade ifrån på allvar mot Israel blev han mördad, inför TV-kamerorna och allt. Kalla mig konspirationsteoretiker om du vill, men sionister har ett järngrepp om hela den amerikanska eliten. Hollywood som hjärntvättat amerikaner sedan små barn, sociala medier domineras av dem som TikTok och Facebook, och deras massmedia har varit helt i deras händer, samt givetvis AIPAC och liknande demoniska organisationer som konstant följer, köper upp och korrumperar amerikanska politiker, senatorer och presidentkandidater. Och den som går emot denna linje (som Massie) får hela den här sinnessjuka maktapparaten emot sig.

Och det handlar knappast endast om republikaner. Hela det demokratiska partiet är genomsyrat av dessa sionistiska onda jävlar och marionetter. Det demokratiska partiet står dock inför ett stort problem då en kraftig majoritet (typ runt 80 %) av deras väljare ogillar Israel efter all denna skit. Detta är även ett problem (om än i mindre utsträckning) för republikanerna eftersom även deras bas har blivit mer fientliga mot Israel (men inte lika mycket) och de försöker ju vinna röster från den antisionistiska sidan. Ja lycka till med det. Av vad det verkar så har de redan tonat ner Israels roll i den amerikanska offentligheten och har börjat mer och mer prata om "den västerländska civilisationen" (som givetvis inkluderar Israel) samt att de försöker sammanväva USAs och Israels militärer så att det blir svårare att förhindra USAs bistånd till Israel i fortsättningen, och att det kan ske i tysthet. Hoppas amerikaner är tillräckligt intelligenta för att förstå och genomskåda allt detta. Den amerikanska alternativmedian har dock vuxit rejält och fått rejält inflytande vilket ger mig hopp som är öppet anti-Israel. Mest uppenbara är väl Tucker, Fuentes, Candace, Dave Smith, med flera.
Senast redigerad av Patch1 2026-06-15 kl. 03:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in