Citat:
Verkar som du är som en LLM som bara går på lablar. Dvs etiketten "starlink" är inte identisk med "AI-satellit".I förra inlägget förklarade jag tom alla likheterna. Och det kunde du inte ta in. Eller hur?
Citat:
Du fick svar på detta i förra inlägget också. Men du har inte kunnat ta in det. Eller hur?
Du kan köra detta på den egna datorn idag
hjälp mig.....
Jag kör AI lokalt IDAG, fattar du?
Massor byter till det eftersom man inte behöver "mecka" det blir enklare och enklare. Började du köra modeller lokalt i början på året var mjukvaran mycket mer buggig och svårt att anpassa.
Totalt har jag installerat strax över tio modeller men växlar mellan två. Fördelen med att köra lokalt är att man kan välja modell beroende på vad man vill få ut av den.
Det är alltså BÄTTRE att köra lokalt än i molnet om man vet vad man vill ha
hjälp mig.....
Jag kör AI lokalt IDAG, fattar du?
Massor byter till det eftersom man inte behöver "mecka" det blir enklare och enklare. Började du köra modeller lokalt i början på året var mjukvaran mycket mer buggig och svårt att anpassa.
Totalt har jag installerat strax över tio modeller men växlar mellan två. Fördelen med att köra lokalt är att man kan välja modell beroende på vad man vill få ut av den.
Det är alltså BÄTTRE att köra lokalt än i molnet om man vet vad man vill ha
Antingen gör man träningen på några timmar. Eller så väntar men i 13 år. Och det är för ett försök.
Och man vill gärna köra 1000 iterationer innan man är nöjd. Kommer ta 13000 år då. Och skribenten -dev ser inget som helst problem med det.
Verkar inte som att skribenten -dev öht förstår att LLM'er måste tränas.