2026-06-14, 18:10
  #25
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Ja Sverige är absolut ett av de sämsta lagen i VM och förväntningarna är all time low. Jag förstår inte alla experter som lyfter fram att vi kommer vinna mot Tunisien och gå vidare från gruppen? I EM 2016 hade vi ett bättre lag än nu men åkte ur i gruppen efter endast 1 poäng. Samma sak lär ske denna gång om inget mirakel inträffar.

Stora skillnaden är att vi är extremt dåliga bakåt och det kan bli pinsamt många insläppta mål. På det sättet är turneringen en rysare för svensk del
Sett till FIFAs skeva landslagsrankning är Sverige rankade 24 av 48 av de lagen som deltar.
2026-06-14, 18:12
  #26
Medlem
serotonins avatar
SVT's reporter besökte en spåkvinna på en mexikansk marknad och hörde sig för. Hon meddelade att det kommer gå mycket bra för Sverige och att nattens match vinns med 1-0, men rekommenderade journalisten att också köpa ett böneljus. Så nu vet ni, glöm inte kvällsbönen så ordnar det sig. 1-0.
2026-06-14, 18:16
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Ja Sverige är absolut ett av de sämsta lagen i VM och förväntningarna är all time low. Jag förstår inte alla experter som lyfter fram att vi kommer vinna mot Tunisien och gå vidare från gruppen? I EM 2016 hade vi ett bättre lag än nu men åkte ur i gruppen efter endast 1 poäng. Samma sak lär ske denna gång om inget mirakel inträffar.

Stora skillnaden är att vi är extremt dåliga bakåt och det kan bli pinsamt många insläppta mål. På det sättet är turneringen en rysare för svensk del


Håller med det är förvånande att tom spelarna verkar avslappnade och tror på sig själva och viftar bort alla frågetecken!

Hade jag varit spelare hade jag vaeit livrädd att få skämmas resten av mitt liv...Btw Tunisien är inget ofarligt lag tror det blir 1-1 och Sveriges enda poäng under VM
2026-06-14, 18:18
  #28
Medlem
Hur ser jag matchen i efterhand utan att spoila resultatet? Tänkte dra igång den klockan 7 imorgon typ. Svtplay?
Borde ju vara självklart att väldigt många personer lär vilka se matchen på morgonen..... Utan att se resultatet
__________________
Senast redigerad av Snarkomat 2026-06-14 kl. 18:21.
2026-06-14, 18:22
  #29
Medlem
Är det TV4 ? Jag har inte betalat för den kanalen
2026-06-14, 18:22
  #30
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjurgardenLions
Johanna Nordström och Edwin Törnblom är inbjudna gäster.
SVT förnekar sig inte.... De kunde inte ha tagit dit. Vad vet jag, tja någon som kan fotboll? Men måste ju kvoteras. Det här är en nagel i ögat mot svenska tittarna. De gör så med flit. Hur kan det inte ha blivit kravaller över detta när de lyckades få bort avsnittet med Nick Alinia för folk gnällde? Här har man väntat i 8år och så ska fittorna jävlas med en. Fy fan. De vill att man ska skämmas över att vara svensk men de lyckas inte med mig iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
SVT's reporter besökte en spåkvinna på en mexikansk marknad och hörde sig för. Hon meddelade att det kommer gå mycket bra för Sverige och att nattens match vinns med 1-0, men rekommenderade journalisten att också köpa ett böneljus. Så nu vet ni, glöm inte kvällsbönen så ordnar det sig. 1-0.
Tror på spåkvinnan då det är vad jag spår också. Isak gör målet.
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomat
Hur ser jag matchen i efterhand utan att spoila resultatet? Tänkte dra igång den klockan 7 imorgon typ. Svtplay?
Borde ju vara självklart att väldigt många personer lär vilka se matchen på morgonen..... Utan att se resultatet
Ja det är ju bara starta igång matchen där och antingen välja "spela upp från början" om det alternativet finns eller stänga av ljudet och blunda och spola bakåt.

Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Är det TV4 ? Jag har inte betalat för den kanalen
SWT. Sveriges Woke Television.
__________________
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-06-14 kl. 18:25.
2026-06-14, 18:23
  #31
Medlem
Äh va fan, inte lönt att gå runt och vara negativa. Med tanke på hur uselt det gick i kvalet finns ju inget att förlora. Spelar man som mot Ukraina vinner man idag.
2026-06-14, 18:24
  #32
Medlem
XtraXs avatar
Visst kan man väl se matchen i efterhand på SVT-play? Pallar nog inte att stiga upp kl 04.

Edit, Såg att någon redan ställt frågan.
2026-06-14, 18:25
  #33
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Den som står idag kommer stå i hela VM. Nordfeldt tror Dumh på.

Olof Dumh säger att han har listat ut att detta kommer bli startelvan.

Nordfeldt

Bernhardsson Lagerbielke Hien Lindelöf Gudmundsson

Ayari Karlström

Nygren

Isak Gyökeres
Låt oss hoppas att Potter har lurats med Lundh och att
Smith går in och ersätter antingen Karlström eller Hien.
Svensson in istf Karlström och Smith in istf Hien hade varit ett alternativ.
2026-06-14, 18:26
  #34
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Visst kan man väl se matchen i efterhand på SVT-play? Pallar nog inte att stiga upp kl 04.
Ja. Du kan se Haiti-Skottland på SVT play nu om du vill som tog slut för typ 12t sen. Kommer vara samma med Sverige.
2026-06-14, 18:26
  #35
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomat
Hur ser jag matchen i efterhand utan att spoila resultatet? Tänkte dra igång den klockan 7 imorgon typ. Svtplay?
Borde ju vara självklart att väldigt många personer lär vilka se matchen på morgonen..... Utan att se resultatet

Håll dig bara borta från sociala medier.
2026-06-14, 18:27
  #36
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Ja. Du kan se Haiti-Skottland på SVT play nu om du vill som tog slut för typ 12t sen. Kommer vara samma med Sverige.

Gott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in