Igår, 15:55
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Det är meningslöst att diskutera med en person med ett IQ under medel, du kan fortsätta tro vad du vill.
Du tror alltså att Anthropic VILL stänga ner Fable 5 och förlora sin investering på många miljarder dollar? De gör det bara för skojs skull, tror du?

Citera
Igår, 16:03
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Du tror alltså att Anthropic VILL stänga ner Fable 5 och förlora sin investering på många miljarder dollar? De gör det bara för skojs skull, tror du?

Du är verkligen korkad... Du tror alltså att det var de sista modellerna som Anthropic släppte. Du kanske fortfarande tror att OpenAI sitter på Q* någonstans... Dumjävel.
Citera
Igår, 16:07
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Du är verkligen korkad... Du tror alltså att det var de sista modellerna som Anthropic släppte. Du kanske fortfarande tror att OpenAI sitter på Q* någonstans... Dumjävel.
Hur ska de träna en modell som är bättre på programmering men som inte kan cybersäkerhet? Hur kan man då skapa säkra system om modellen inte förstår cybersäkerhet? Du har inte tänkt på det här. Gör det, för en gångs skull.

Q* var ett internt arbetsnamn för den multimodalitet med resonemang som lanserade som o1, o3 och senare GPT 5. Men du kan ju ingenting om AI så detta känner ju inte du till överhuvudtaget. Skriv i en en annan tråd. Du gör bara bort dig här.
Citera
Igår, 16:34
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Problemet med att USA nu har stoppat all fortsatt AGI-utveckling är inget nytt?

AGI? Har du fortfarande inte växt ifrån det där? 😂
Citera
Igår, 16:41
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
AGI? Har du fortfarande inte växt ifrån det där? 😂
Samtliga av de största AI-utvecklarna i världen har sagt att de avser att bygga AGI och att de tror att de kan lyckas med det inom ett par år. Samtliga. Inte mitt påhitt. Men du fortsätter tro att de bygger skrivmaskinen 2.0?

Coping-mekanism
Citera
Igår, 16:58
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Samtliga av de största AI-utvecklarna i världen har sagt att de avser att bygga AGI och att de tror att de kan lyckas med det inom ett par år. Samtliga. Inte mitt påhitt. Men du fortsätter tro att de bygger skrivmaskinen 2.0?

Coping-mekanism

Samma logik som för 3 år sedan.

Citat:

Vi står just nu inför en exponentiell explosion av kapacitet och intelligens. Med detta i åtanke spår jag att vi har superintelligent AGI inom 2 år.
...
Håller du inte med? Förklara gärna var Yudkowsy har fel och motivera varför.
Eller om du föredrar att debunka Mo Gawdat eller Geoffrey Hinton?
Be my guest 😊

Citat:
Det ser mörkt ut. Jag tror att arbetsmarknaden för IT och teknik är halverad om ett år.

3 år har gått. Men snart så... 😂
Citera
Igår, 17:39
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Samma logik som för 3 år sedan.

3 år har gått. Men snart så... 😂
Ja, för 3 år sedan skrev jag följande stycke. Jag står för det fortfarande. 3 år senare har ingen presenterat ett bra motargument. Vill du försöka igen nu när du har tänkt på detta i 3 år?
Vi mäter intelligens med IQ-test. I den bemärkelsen har vi redan AGI, ChatGPT4 har en IQ på 155.
Citera
Igår, 18:21
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ja, för 3 år sedan skrev jag följande stycke. Jag står för det fortfarande. 3 år senare har ingen presenterat ett bra motargument. Vill du försöka igen nu när du har tänkt på detta i 3 år?
Vi mäter intelligens med IQ-test. I den bemärkelsen har vi redan AGI, ChatGPT4 har en IQ på 155.

Ja, det är jättejättemärkligt att hitta på sin egen definition av AGI och sen hänvisa till den på onlineforum som det vore allmänbildning.
Citera
Igår, 18:25
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Ja, det är jättejättemärkligt att hitta på sin egen definition av AGI och sen hänvisa till den på onlineforum som det vore allmänbildning.
Betyder AGI Artificiell Generell Intelligens?
Är IQ-test det etablerade sättet som finns för att mäta generell intelligens?
Du har en helt annorlunda definition som du själv har hittat på som en slags coping-mekanism?
Citera
Igår, 18:36
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Betyder AGI Artificiell Generell Intelligens?
Är IQ-test det etablerade sättet som finns för att mäta generell intelligens?
Du har en helt annorlunda definition som du själv har hittat på som en slags coping-mekanism?

Sedan november 2022 har definitionen av AGI varit på tapeten av namnkunniga AI-labb, t ex från Google:

Citat:
Artificial general intelligence (AGI) refers to the hypothetical intelligence of a machine that possesses the ability to understand or learn any intellectual task that a human being can.

IQ är inget vedertaget sätt att mäta AGI på. Det är en coping-mekanism av vissa kufar på ett svenskt tattarforum.
Citera
Igår, 18:40
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:

IQ är inget vedertaget sätt att mäta AGI på. Det är en coping-mekanism av vissa kufar på ett svenskt tattarforum.

Testerna är inte ens relevanta för att mäta intelligens hos LLM'er. 😂
Citera
Igår, 18:42
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Sedan november 2022 har definitionen av AGI varit på tapeten av namnkunniga AI-labb, t ex från Google:

Kan du ge mig ett exempel på någon intellektuell förmåga som GPT 5.5 inte klarar av? Skriv en prompt och visa resultatet här för det som den misslyckades med. Kan du inte det då har vi en AGI, OK? Eller ska du flytta målstolpen en gång till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in