2026-04-17, 12:50
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag behöver inte hoppas. Jag behöver bara bida min tid.

För jag ser ingen efterträdare som skulle kunna behålla alla väljare. Sd är det parti där personkulten kring partiledaren är starkast. Om inte Ebba kliver in tror jag sd sjunker som en sten utan Jimmie.

SD hade kunnat ha en dasspappersrulle som partiledare och folk hade ändå röstat på dem. Detta vet Åkesson om, men av någon anledning har han fått för sig att han ÄR SD. Och därför utesluts alla som ev kan hota honom.
Citera
2026-04-17, 13:00
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Han borde ta ansvar för att SD kastade alla långtidsarbetslösa framför bussen och avgå direkt. Hur har han mage att framställa sig som en statsman när hans ord är ingenting värt. Fyfan vilken ynklig man.

Samt för att SD prioriterar Israel framför Sverige.
Citera
2026-04-17, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Han borde ta ansvar för att SD kastade alla långtidsarbetslösa framför bussen och avgå direkt. Hur har han mage att framställa sig som en statsman när hans ord är ingenting värt. Fyfan vilken ynklig man.

Mycket sant. Han och den där tönten som är arbetsmarknadspolitisk talesman, vilka klåpare och svikare mot vanligt folk. Den där Magnus som skulle stå upp för arbetarna, vilken jöns. Borde vara hatad och avskydd var han än visar sig.

Bara deras eget jävla fel är det.
Citera
2026-04-21, 13:57
Avslutad
Ännu tydligare nu att Vinge skolas in som ny partiledare.

Vid väntad valförlust som Åkesson förbereder för så kommer han avgå.
Citera
2026-04-29, 14:38
Avslutad
Hade han varit smart hade han avgått nu före valet då alla redan kan se att sd kommer minska kraftigt och det skiljer uppåt 10 procentenheter mellan blocken. Han har misslyckats fullständigt, både svenska folket i helhet och hans egna tidigare väljare är synnerligen missnöjda med dom här fyra åren.
Citera
2026-05-03, 13:40
Avslutad
Samtidigt som man slaktar välfärden, gör mediciner och vård dyrare, förstör och vilseleder om tandvården, säljer ut skolorna och barnen, skiter i svenska utsatta, totalt nonchalerar 10% arbetslöshet och helt saknar politik för det utom att förstöra försäkringar och trygghetssystemen.

Citat:
Åkesson har fått en skattesänkning på 6 000 i månaden

Mikael Damberg riktar hård kritik mot regeringens skattesänkningar för de som tjänar mest.

– Jimmie Åkesson har fått en skattesänkning på 6 000 i månaden, men den här regeringen var tvungen att göra det dyrare för unga att gå till tandläkaren.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XMo2Ar/mikael-damberg-kritiserar-regeringens-skattepolitik
Citera
2026-06-14, 01:16
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Efter valet kommer Jimmie Åkesson att vara statsminister.

Glöm det, Tidö och Sd kommer inte att ha makten efter valet!
Citera
2026-06-14, 02:11
Medlem
Han är en lögnare som lurar väljarna för egen ekonomisk räkning. En usel människa. Hoppas han drabbas av sjukdom och blir lobotomerad i röven. Har skaffat sig själv en lön på runt 2 miljoner om året och nästan lika mycket till sitt företag allt av skattemedel. Samtidigt har han slängt långtidsarbetslösa framför bussen men en snabbt avtagande ersättning.
Citera
2026-06-14, 12:09
Medlem
Larasofts avatar
M, S och KD cirklar som gamar över Åkesson. De ser möjligheter att ta väljare när Åkesson kliver av, enbart genom sin numera strama migrationspolitik. S kommer ta över de som är missnöjda med urlakade trygghetssystem. KD kommer ta över konservativa familjeorienterade. Frågan är vilka M tar över.
Citera
2026-06-14, 13:29
Medlem
Svaret på den frågan handlar om pengar: tror ni verkligen att han frivilligt säger upp sin väldigt tilltagna partiledarlön?

Gällande sin riksdagspension, här är reglerna: https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-och-partier/ledamoternas-arvoden-och-villkor/pensioner-och-avgangsformaner-efter-uppdraget-som-ledamot/

Han kom in i riksdagen innan 2014, alltså gäller Inkomstgaranti – det gamla systemet.

Citat:
För ledamöter som slutar i riksdagen efter sammanlagt sex år eller mer, varav tre år sammanhängande, beror garantitidens längd på ledamotens ålder när hen slutar:

Citat:
Två år om personen inte har fyllt 40 år.
Fem år om personen har fyllt 40 men ännu inte 50 år.
Till och med månaden innan personen fyller 66 år, om hen har fyllt 50 år.

Han är född 17 maj 1979, alltså är han 47 idag.

Sitter han kvar en mandatperiod till har han fyllt 50 och därmed får gratis pengar tills han går i riktig pension.

Alltså kommer han ha haft inkomst från skattebetalarna i hela sitt liv, utan att ha haft ett riktigt jobb.

Ganska skickligt gjort, faktiskt.
Citera
2026-06-14, 14:34
Medlem
Vad går SD till val på i nästa mandatperiod? Jag såg en intervju med Jimmie och han sa att han är nöjd med invandringspolitiken vi har idag och att det inte finns så mycket mer att göra. Nu gäller det integrationen.

Då den frivilliga återvandringen är en stor flopp och knappt någon tackat ja till detta måste det bli en utköp av medborgarskap precis som företag får göra med inkompetent personal på arbetsplatsen.
Citera
2026-06-14, 18:16
Medlem
Någon gång efter 2026 kommer han att med säkerhet avgå. Han är så att säga inte odödlig. Däremot tror jag fortfarande han kommer att vara partiledare vid nästa val också. Därefter får vi se. Men SD måste väl då börja träna upp någon lämplig ersättare. Alla de använt som potentiella testballonger hitintills har väl visat sig vara mindre lämpade eller rent av oförmögna att fylla skorna.

Lägg därtill då att han väl inte har någon statlig reträttpost att falla tillbaka på. SD har inte den formen av organisation där han kan få styrelseplatser eller annat. Jag tror inte heller att en eventuell opposition eller ens TIDÖ2-3-4 eller vad det nu kommer vara vid tiden vill utse honom till ambassadör eller liknande.

Men han vill nog inte bara sitta hemma och pilla sig inaveln tills pensionsdags. Det verkar väl ändå som om att han tycker det är rätt ok att vara partiledare. Så han fortsätter nog så länge det går tror jag. Det går så att säga inte någon nöd på honom som partiledare. I den meningen måste det väl vara lite kul att se alla andra partiledare rotera ut konstant för de olika partierna. Ingen hållbarhet där alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in