2026-06-12, 00:11
Medlem
Snyggt Diskplockaren!

Har du någon info om Jamal Hassan ?

19920519-XXXX Kungälv
Citera
2026-06-12, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowhy
Snyggt Diskplockaren!

Har du någon info om Jamal Hassan ?

19920519-XXXX Kungälv
Har du de sista fyra i personnummer? Posta gärna inom spoiler.
Citera
2026-06-12, 15:13
Medlem
här kan man läsa lite mer i Hovrättens dom 3 tilltalade. Tingsrättens dom 5 tilltalade.
Citera
2026-06-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
här kan man läsa lite mer i Hovrättens dom 3 tilltalade. Tingsrättens dom 5 tilltalade.
Hovrätt B 2117-23.
Tingsrätt B 12751-22.

Hovrätt MA. Penningtvättsbrott. 40 dagsböter a 50 kr.
JF (kvinna). Grovt vapenbrott mm. 3 år 8 månader i fängelse.
JH. Grovt vapenbrott mm. 4 år i fängelse.
Citera
2026-06-12, 16:30
Medlem
Där ser man. Hovrätten. 2 pistoler med tillhörande ljuddämpare.
5 198 gram cannabisharts.
83,4 gram cannabisharts.
Ett stycke dynamitsprängämne med tillhörande elektrisk tändare.

Tingsrätten.
MA. Penningtvättsbrott. Villkorlig dom. 60 dagsböter a 350 kr (21 000 kr).
JF (kvinna). Narkotikabrott. 1 år 7 månader i fängelse.
JH. Brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor, grovt brott.
Grovt vapenbrott.
Narkotikabrott.
Penningtvättsbrott. 3 år 10 månader i fängelse.
AN. Dopningsbrott, ringa brott. Narkotikabrott. 1 år 7 månader i fängelse.
PN. Misshandel. Narkotikabrott. 1 år 3 månader i fängelse.
Citera
2026-06-13, 11:57
Medlem
här kan man läsa lite mer daterat 2024-09-24.

Citat:
Trots brödernas förvisning har Bergsjönätverket behållit sitt inflytande i Göteborg. Nätverket förlorade ett antal medlemmar under Operation Trojan Shield 2019, då FBI infiltrerade den kriminella världen via den krypterade meddelandeappen Anom. Gänget har också varit inblandat i en konflikt med Hells Angels, som tvingade MC-gänget att stänga ner två av sina tre avdelningar i Göteborg under 2022.

Idag styrs Bergsjönätverket av flera personer på högre nivåer, och organisationen fortsätter att vara aktiv i narkotikahandeln, både i Bergsjön och Kortedala.
Citera
2026-06-13, 12:04
Medlem
här kan man läsa lite mer daterat 2014-2016.

Tolv gängmedlemmar döms till fängelsestraff

Citat:
Ett gäng som splittrades och där de tidigare medlemmarnas interna konflikter skakade en hel stad - i dag kom domen mot de 13 män som tidigare ingick i Bergsjögänget.

De inblandade fick fängelsestraff på mellan ett och åtta år och för bland annat mordförsök, vapenbrott och grov misshandel. Endast en av dem friades helt.
Citera
2026-06-13, 15:15
Medlem
Dom har jämnast kvalite på röka i hela gbg och haft i flera år aldrig lämnar man Bergsjön missnöjd.
Citera
2026-06-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Dom har jämnast kvalite på röka i hela gbg och haft i flera år aldrig lämnar man Bergsjön missnöjd.
Har en kompis i Kortedala som köper där. Han röker på 2-3 ggr per dag. Alltid hög. Genomsnäll kille trots rökandet. Han säger att priserna är bra.
Citera
2026-06-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Har en kompis i Kortedala som köper där. Han röker på 2-3 ggr per dag. Alltid hög. Genomsnäll kille trots rökandet. Han säger att priserna är bra.

Ah jag är som din vän haha men ja han har rätt det är bra priser där 5f4 på både grönt och brunt samt alltid bra kvalle. Tror dom hade någon stor last för några år sen på något ton hasch gömt i marmorplattor som blev beslagtaget om jag inte minns fel.
Citera
2026-06-14, 15:42
Medlem
Tänkte på han som är runt 40 i år. Han var en av grundarna till gänget.
Han greps ju i Sundsvall tillsammans med en annan snubbe. Polisen hittade 1,1 kg amfetamin i bilen. Han nekade till narkotikan. Han dömdes i tingsrätten till tre år. 1 år och nio månader lades till de tre åren. En tidigare villkorlig frigivning förverkades.

Jag vet inte vad som sades och beslutades i Hovrätten?

Det jag vet är att han överklagade senare till Högsta domstolen. HD friade honom. Han ska senare sökt skadestånd för tiden i häktet. Vet inte hur mycket pengar han fick till slut?
Citera
2026-06-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Ah jag är som din vän haha men ja han har rätt det är bra priser där 5f4 på både grönt och brunt samt alltid bra kvalle. Tror dom hade någon stor last för några år sen på något ton hasch gömt i marmorplattor som blev beslagtaget om jag inte minns fel.
Min kompis röker båda sorterna. Han har handlat av gänget i många många år. Han brukar köpa en månads förbrukning vid varje köptillfälle. Jag var hemma hos honom tidigare idag. Hela lägenheten luktar. Kände att jag blev snurrig i huvudet.

Det du skriver om marmorplattor har jag missat. Låter intressant. Vet du mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in