Citat:
Ursprungligen postat av
Airwave92
Då är vi i samma situation, fast jag dricker betydligt mer. Höll mig till flera öl om dagen så man kunde somna men började få problem med magen och gaser, uppblåst som fan och man såg gravid ut. Ibland var bajset så löst att det såg ut som vatten.
Nu funderar jag på att gå över till vodka istället och kan dricka det rent men helst inte. Kanske hitta nån trevlig blandning som inte har med läsk eller socker att göra.
Du har inte funderat på något annat..?
Jag har definitivt missbruksgenen i mig, manliga ledet bakåt har varit högutbildade skåpsupare hela bunten. Jag håller mig till en dag i veckan, två vid speciella tillfällen , men är helt ärligt inne på att lägga ned. Det är så ansträngande att veta att man går på en smal stig med djävulen tätt bakom.
Inte för att jag låter det spåra ur, jag dricker nog ungefär som gemene man, runt rekommendationen.
Utan för att jag aldrig riktigt kan släppa garden, jag vet med mig att jag har nära till hands att låta alkoholen bli ett verktyg för att döva smärta och problem.
Vad ger alkohol, egentligen? Visst är det fantastiskt, de första tre ölen i solen och livet är en tom canvas upp till mig att måla. Men i ärlighetens namn tar det slut där, jag har 30 minuter av mys- dricker jag fem öl till är det bara för att slippa fasa ur med tung panna.
Jag ser er prata om att byta sprit för att slippa slippa skita vatten- då ställer jag mig verkligen frågan vad det är som är så viktigt med det där lördagslullet, speciellt när det trots allt är en anspänning också.
Nu vart det lite ”min kära dagbok”-känsla över det här inlägget, men fråga er vad fan ni håller på med ni med, speciellt när det gått så långt. Ni är alkisar, till vilken nytta?