2026-06-13, 13:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Självklart inte.
Det ju det som är centralt i DITT felaktiga och skeva resonemang och det är totalt galet.
Om någon kommer fram med BEVIS för att Förintelsen aldrig ägt rum, eller BEVIS för att stora delar av den rådande bilden är fel, kommer man naturligtvis inte att råka illa ut.
Det är en skimär som DU och andra försöker sprida.

/VV

Men så är det ju faktiskt inte! Du sprider falsk info. Att komma fram med forskning om inte 6 mille kommer vara förringa och därmed finkan. Hur svårt är detta att fatta?
Citera
2026-06-13, 13:50
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men så är det ju faktiskt inte! Du sprider falsk info. Att komma fram med forskning om inte 6 mille kommer vara förringa och därmed finkan. Hur svårt är detta att fatta?

För dig är det svårt. Det medger jag.
Fattar du verkligen inte att om någon kommer med bevis så händer inget?

Då ger jag upp.
Trodde du var smart, men idag rasade den bilden.

Lycka till i livet!! (Du behöver det)
Jag lämnar sista ordet till dig.

/VV
Citera
2026-06-13, 13:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
För dig är det svårt. Det medger jag.
Fattar du verkligen inte att om någon kommer med bevis så händer inget?

Då ger jag upp.
Trodde du var smart, men idag rasade den bilden.

Lycka till i livet!! (Du behöver det)
Jag lämnar sista ordet till dig.

/VV

Men dessa bevis kommer ju inte betyda inget. Om de motbevisar 6 miljoner myten. Det är ju hela min poäng. Fattar du inte denna så japp inte så smart...
Citera
2026-06-13, 13:54
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...] forskning får göras om den bekräftar vad som lagligt ska vara sant. Annars är det förbjudet.

Jag tror att jag kan tala (skriva) för några i alla fall: Vi skiter nog rätt högaktningsfullt i vad du tror och/eller tycker! Kom med något sakligt belägg för att bara "godkända" resultat skulle accepteras.
Citera
2026-06-13, 13:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jag tror att jag kan tala (skriva) för några i alla fall: Vi skiter nog rätt högaktningsfullt i vad du tror och/eller tycker! Kom med något sakligt belägg för att bara "godkända" resultat skulle accepteras.

Skrev i Tyskland helt förbjudet. I Sverige på G. Dvs bara en tidsfråga innan det är ok med bara "godkända" resultat även här.
Citera
2026-06-13, 16:47
Medlem
Citat:
Men dessa bevis kommer ju inte betyda inget. Om de motbevisar 6 miljoner myten. Det är ju hela min poäng. Fattar du inte denna så japp inte så smart...

Du verkar vara på samma nivå som de som hävdar att jorden är platt…

Du har ingen poäng, du yrar utifrån dina egna fantasier och fördomar.

Citat:
Skrev i Tyskland helt förbjudet. I Sverige på G. Dvs bara en tidsfråga innan det är ok med bara "godkända" resultat även här.

Visa oss lagtexten som säger att det är förbjudet att forska om och i förintelsen i Tyskland. Dina egna vilsna fantasier duger inte…
Citera
2026-06-13, 16:49
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Du menar att polisen aktivt ignorerar den här typen av brott, så länge det inte rör förintelsen? Så korrupt är Sverige ännu inte Att ingen döms beror på att det inte är olagligt, punkt slut.
Svårt att skriva en lag utan att nämna det som lagen ska handla om. Förintelsen finns inte nämnd i någon svensk lag.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jag själv gillar absolut inte dessa lagar, men har ändå full förståelse för att de kom. Vissa kan helt enkelt inte bete sig som folk, t ex de med en tendens till 45° stelhet i högerarmen…

Nu har ju Sverige en av världens bäst och öppnaste demokratier, med åsiktsfrihet etc etc. Men det är helt omöjligt att ha det 100% helt fritt, så det finns och behöver finnas lagar och regler för vad som är tillåtet eller inte inom denna demokrati etc som vi har.
Det är (juridiskt sett i alla fall) helt ok att insistera på att jorden är platt, helt lagligt att påstå att vaccin är farligt och/eller att det innehåller tankekontrollerande nanorobotar. Det är lagligt att påstå att Danmark inte finns, eller att månlandningen inte skedde, eller för den delen att fotbolls-VM 1958 aldrig inträffade.

Men du menar att det inte ska vara lagligt att påstå att koncentrationslägren var fångläger istället för dödsfabriker.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja! under förutsättningen de följer den nuvarande officiella siffran är rätt. En domstol är fortfarande inte en institution, den ska bara döma efter de lagar som finnes.

Men min poäng innan var om den officiella siffran ändras, så kan inte domstolen döma efter något annat.
Om den officiella siffran ändras från 6 Miljoner ändras tex 6,8 M , så kan inte domstolen stå fast vid 6 M.
Nej, inte under sådan förutsättning alls. För det första finns det ingen sant officiell siffra då de myndigheter som ansvarade för just förintelsen inte publicerade en sådan. Det vi har är de siffror som publicerats efteråt. De kan man ju tycka är "officiella" om man så vill. De är en del av domstolsbeslut, så redan där har du att domstolen bestämmer sanningen. För det andra är det inte så lagen är skriven.
Citera
2026-06-13, 16:58
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Officiellt nej, men de fanns så tji på den du. Sök och du skall finnas.
CIA fanns faktiskt inte, men såklart hade USA andra myndigheter som gjorde ungefär samma sak som CIA sysslar med nu. Den som liknade en spionbyrå mest hette OSS ("Office of Strategic Services") vilket var det som blev kärnan i CIA.
Citera
2026-06-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Svårt att skriva en lag utan att nämna det som lagen ska handla om. Förintelsen finns inte nämnd i någon svensk lag.

Det är (juridiskt sett i alla fall) helt ok att insistera på att jorden är platt, helt lagligt att påstå att vaccin är farligt och/eller att det innehåller tankekontrollerande nanorobotar. Det är lagligt att påstå att Danmark inte finns, eller att månlandningen inte skedde, eller för den delen att fotbolls-VM 1958 aldrig inträffade.

Men du menar att det inte ska vara lagligt att påstå att koncentrationslägren var fångläger istället för dödsfabriker.

Jag hävdar in att lagen är bra, men igen så förstår jag varför den kom, och orsaken är förintelseförnekarnas eget beteende under en massa år.

Att påstå att jorden är platt ger snarast ett lytes skimmer över en själv.

Att påstå att Danmark inte existerar, likaså

Att påstå att vaccin är gift är galet fel, och samhällsfarligt. Och det kan säkerligen vara straffbart i vissa fall. Men oftast inte.

När det gäller förintelsen så är det fullt tillåtet att säga att ett eller annat läger inte var dödsläger utan fångläger, utan att man därför förnekar hela förintelsen.

Man kan t ex säga att ja, förintelsen är bevisad (vilket den ju faktiskt är, och det vetenskapligt grundligt) men att man anser att det kan ha gått till på ett annat sätt i något avseende.
Citera
2026-06-13, 17:33
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
När det gäller förintelsen så är det fullt tillåtet att säga att ett eller annat läger inte var dödsläger utan fångläger, utan att man därför förnekar hela förintelsen.

Man kan t ex säga att ja, förintelsen är bevisad (vilket den ju faktiskt är, och det vetenskapligt grundligt) men att man anser att det kan ha gått till på ett annat sätt i något avseende.
Nää, du får inte förringa folkmord. Om domstol har bestämt att det var konstruerat folkmord så får du inte säga att det rörde sig om fängelseläger under krigstid där man prioriterade fångarnas hälsa och överlevnad väldigt lågt och att dessa fångar därför dog av svält och sjukdom, eller att kombinationen av att fångvaktarna var rättrogna nazister och att de hade fria tyglar och minimal översyn innebar att de torterade ihjäl folk på eget bevåg för att de hade tråkigt. Du får inte säga så, för det är att förringa det som domstolen har bestämt.

Det borde inte spela någon roll om det är vetenskapligt grundlagt eller ej. När Greta säger att hon kan se koldioxid i luften (vilket är osant för att det är omöjligt) så borde det ju inte vara olagligt.
Citera
2026-06-14, 01:26
Medlem
Citat:
Nää, du får inte förringa folkmord. Om domstol har bestämt att det var konstruerat folkmord så får du inte säga att det rörde sig om fängelseläger under krigstid där man prioriterade fångarnas hälsa och överlevnad väldigt lågt och att dessa fångar därför dog av svält och sjukdom, eller att kombinationen av att fångvaktarna var rättrogna nazister och att de hade fria tyglar och minimal översyn innebar att de torterade ihjäl folk på eget bevåg för att de hade tråkigt. Du får inte säga så, för det är att förringa det som domstolen har bestämt.

Det borde inte spela någon roll om det är vetenskapligt grundlagt eller ej. När Greta säger att hon kan se koldioxid i luften (vilket är osant för att det är omöjligt) så borde det ju inte vara olagligt.

Det är bra att det inte är dina fantasier som stiftar lagar….

Dina fantasier må vara kreativa, men det är bara dina fantasier.
Det är INTE olagligt att forska om förintelsen
Citera
2026-06-14, 06:09
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Nej, inte under sådan förutsättning alls. För det första finns det ingen sant officiell siffra då de myndigheter som ansvarade för just förintelsen inte publicerade en sådan. Det vi har är de siffror som publicerats efteråt. De kan man ju tycka är "officiella" om man så vill. De är en del av domstolsbeslut, så redan där har du att domstolen bestämmer sanningen. För det andra är det inte så lagen är skriven.

Efteråt? Efteråt vad? Jag har berättat att Judarna hade en folkräkning i samband skapande av Israel. De var nyfikna som se hur många som klarade sig. Boken har du här https://ajcarchives.org/Portal/Yearbooks/en-US/RecordView/Index/2622
Den visar - 4,3 eller det var -4,5 M som fattas från 1939s siffror.

Du har gestapo listor över de som de ansåg var judar, men inte judarna själva.

Du har Adolf Eichmann som var ansvarig logistiker av judarna m.m

Så jag vet inte vad du pratar om ... En Domstol kan inte fantisera ihop en sanning, det borde du väl förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in