2026-06-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Om du kände att du inte behövde lämna några källor får du ju också ta konsekvenserna av det, nämligen att folk inte tror på dig. Med "relativt neutrala" menar jag naturligtvis - som framgår av sammanhanget - att uppgifterna varken är direkt positiva eller direkt negativa. De kan förstås ändå vara "avgörande" för en bedömning av exempelvis ett sammanhang som någon annan refererar.

Du får naturligtvis själv avgöra om du vill "göra jobbet", men jag noterar att du inte hjälper till för att dina uppgifter ska kunna källbeläggas. Det i sin tur får förstås konsekvenser för hur man ser på dem och på dig.

För guds skull.....börja följa CJs Instagram-profil så får du reda på allt.
Citera
2026-06-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad ska man fråga dem?
Kanske något om deras åldersgräns och om en fyraåring räknas som +20 år?
Ska man fråga om det fanns fler förskolebarn på stället?
Bjöd de på alkoholhaltigt när de bjöd på mat och dryck?
Vad tycker alkoholhandläggaren om att man inte håller sin åldersgräns?
Ska man kanske fråga socialen om det finns fog för en orosanmälan om föräldrar tar med sina barn på krogen/nattklubben?

Vad menar du med att MånsPetter blir svartmålad? Är det någon av ovanstående frågor som inte baseras på verkligheten och vad som hänt?

Varför sitter du överhuvudtaget här inne och ställer de där frågorna i stället för att agera efter eget huvud? Om du på riktigt tycker att det som hänt är så anmärkningsvärt och emot reglerna, varför gör du inte bara slag i saken och anmäler det till alkoholhandläggaren och socialen själv?

Det går ju som bekant alldeles utmärkt att anmäla helt anonymt till båda dessa myndigheter, så du behöver inte ens stå med ditt eget namn.

Jag håller helt med ottoplommon som uppmuntrar dig till att faktiskt göra de där anmälningarna i stället för att bara sitta och älta samma sak dygnet runt. Gör anmälningarna anonymt nu, låt myndigheterna göra sin bedömning, och återkom till tråden med resultatet sedan.

Det blir betydligt mer korrekt för alla och framför allt blir det "fair play" i stället för att du bara ska sitta bakom en datorskärm och insinuera saker. Då får vi ju alla svart på vitt vad som faktiskt gäller.
Citera
2026-06-13, 22:57
Medlem
Ok. Den här trådens huvudperson - den mediekåta kokainspellevinken som utnyttjar allt och allla från sina små barn till sin exfru och fler därtill - fyllde år idag.
Men något saknas.
Var är han som gör precis allt för att synas?
Senast redigerad av Lazydell 2026-06-13 kl. 22:59.
Citera
2026-06-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ok. Den här trådens huvudperson - den mediekåta kokainspellevinken som utnyttjar allt och allla från sina små barn till sin exfru och fler därtill - fyllde år idag.
Men något saknas.
Är du säker?
Har du kollat i lokaltidningen under bemärkelsedagar?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-13 kl. 23:11.
Citera
2026-06-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hm. Nej. Har du?
Citera
2026-06-13, 23:15
Medlem
Citat:
Hm. Nej. Har du?
Det var menat som ironi.
Inte så lyckat känner jag.
Nej jag har aldrig märkt att MZ varit någon linslus någonsin.
Bara normal uppmärksamhet för en kändis.

Om han hade ett behov av att visa upp sina barn som "troféer" så hade han väl gjort det isåfall på sin IG.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-13 kl. 23:47.
Citera
2026-06-13, 23:17
Medlem
Citat:
Men något saknas.

Jag har dock aldrig upplevt MZ på det sättet snarare tvärtom att han är diskret med sitt privatliv men bjuder mycket på sig själv som artist.

Stort Grattis MZ på din stora dag, hoppas den är och har varit fantastisk och jag hoppas att du inte läser här. Önskar dig och dina söner allt gott.
Citera
2026-06-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Varför sitter du överhuvudtaget här inne och ställer de där frågorna i stället för att agera efter eget huvud? Om du på riktigt tycker att det som hänt är så anmärkningsvärt och emot reglerna, varför gör du inte bara slag i saken och anmäler det till alkoholhandläggaren och socialen själv?

Det går ju som bekant alldeles utmärkt att anmäla helt anonymt till båda dessa myndigheter, så du behöver inte ens stå med ditt eget namn.

Jag håller helt med ottoplommon som uppmuntrar dig till att faktiskt göra de där anmälningarna i stället för att bara sitta och älta samma sak dygnet runt. Gör anmälningarna anonymt nu, låt myndigheterna göra sin bedömning, och återkom till tråden med resultatet sedan.

Det blir betydligt mer korrekt för alla och framför allt blir det "fair play" i stället för att du bara ska sitta bakom en datorskärm och insinuera saker. Då får vi ju alla svart på vitt vad som faktiskt gäller.
Det verkar tyvärr som jag har blivit en vilde.
Jag tycker INTE att du ska ställa några som helst frågor till någon. Ta det bara lugnt och försök att acceptera att MZ inte är den idioten du tror och önskar.
Citera
2026-06-13, 23:25
Medlem
Citat:
Det var menat som ironi?
Inte så lyckat känner jag.
Nej jag har aldrig märkt att MZ varit någon linslus någonsin.
Bara normal uppmärksamhet för en kändis.

Om han hade ett behov av att visa upp sina barn som "trofeér" så hade han väl gjort det isåfall på sin IG.
Vad var menat som ironi?
Vad var misslyckat?
Jag vet faktiskt inte vad som menas just nu.
Citera
2026-06-13, 23:31
Medlem
Citat:
Är du säker?
Tillägg: Vad menar du ens?
Citera
2026-06-13, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jag har dock aldrig upplevt MZ på det sättet snarare tvärtom att han är diskret med sitt privatliv men bjuder mycket på sig själv som artist.

Stort Grattis MZ på din stora dag, hoppas den är och har varit fantastisk och jag hoppas att du inte läser här. Önskar dig och dina söner allt gott.
???
Jag blir konfunderad över vad du skriver.
Senast redigerad av Lazydell 2026-06-13 kl. 23:42.
Citera
2026-06-13, 23:45
Medlem
Citat:
???
Jag blir konfunderad över vad du skriver.

Varför då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in