2026-06-13, 20:18
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nej, jag är inte helt besatt? Inte ens i närheten. Däremot så är jag djupt investerad i sanningen. Om du läser PDF-filen så kommer du se att jag applicerar logiskt och statistiskt resonerande och det finns inte en tillsymmelse av kvinnohat i filen. Är detta att uttrycka kvinnohat? Nej, det är att bidra till att höja nivån på det här forumet.

Jag noterar att du och ett par andra inte verkar ha några sakliga comebacks och det beror ju på att PDF-filen är fylld med sanningar!

Du får starta en tråd om dem om du så vill. Det här är en separat tråd.

Nej, jag pissar inte bort mitt liv överhuvudtaget. Det går bra för mig i livet så du kan vara lugn. Dina fördomar bryr jag mig inte om.

Om du har någon saklig kritik så hojta till.
Om 99 % av våldtäktsmän är män, vilken statistisk fråga anser du att det påståendet besvarar?

Och varför tror du att “överrepresentation” automatiskt motbevisar eller ersätter den siffran?

Kan du förklara varför nästan varje invändning i PDF:n reduceras till ett resonemang om överrepresentation?
2026-06-13, 20:18
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Att sprida rykten om mig baserat på semantik är inte okej. Rapporterad.

Vi har olika syn på vad feminism innebär. Jag står upp för jämställdhet men jag är emot begreppet feminist och detta har jag redan berättat för dig.

Jag är emot det som feminism representerar idag vilket jag menar är manshat.

Feminister av idag tror att de kan rättfärdiga precis vad som helst genom att hänvisa till en föråldrad ordboksdefinition.
2026-06-13, 20:20
  #27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Feminister av idag tror att de kan rättfärdiga precis vad som helst genom att hänvisa till en föråldrad ordboksdefinition.

precis.
2026-06-13, 20:33
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Om 99 % av våldtäktsmän är män, vilken statistisk fråga anser du att det påståendet besvarar?

Det är inte det som står i PDF:en. Sluta tramsa annars blir du ignorerad. Läs punkt 2 så ser du exempelvis att det står: ''Män är överrepresenterade för de begår 99 % av alla våldtäkter''.

Det är detta påstående jag bemöter. Och ja, det finns väldigt många som inte har eller har haft koll på hur överrepresentation fastställs.

Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Kan du förklara varför nästan varje invändning i PDF:n reduceras till ett resonemang om överrepresentation?

För det är ett av de huvudteman som ofta diskuteras och jag har hört mycket påståenden kopplat till det så därför blev det så.

Du verkar fokusera för mycket på svaren. Fokusera istället på de svarta påståendena så kommer du se att pratet om överrepresentation blir en nödvändig följd av mångda av de feministiska fadäser som jag har observerat..

Det läggs även in en del förtydliganden emellan åt av mig.

Har du någon seriös invändning så får du säga till.
2026-06-13, 20:54
  #29
Medlem
Någon som kan klistra in texten här i tråden så man ej behöver klicka på länken?
2026-06-13, 22:04
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Det är inte det som står i PDF:en. Sluta tramsa annars blir du ignorerad. Läs punkt 2 så ser du exempelvis att det står: ''Män är överrepresenterade för de begår 99 % av alla våldtäkter''.

Det är detta påstående jag bemöter. Och ja, det finns väldigt många som inte har eller har haft koll på hur överrepresentation fastställs.



För det är ett av de huvudteman som ofta diskuteras och jag har hört mycket påståenden kopplat till det så därför blev det så.

Du verkar fokusera för mycket på svaren. Fokusera istället på de svarta påståendena så kommer du se att pratet om överrepresentation blir en nödvändig följd av mångda av de feministiska fadäser som jag har observerat..

Det läggs även in en del förtydliganden emellan åt av mig.

Har du någon seriös invändning så får du säga till.
Men att den statistiskt observerbara observationen att en grupp står för 99 % av alla gärningsmän, att en grupp är överrepresenterad och att en individ tillhör en riskgrupp är tre olika statistiska frågor.

Men du tror att det enda som statistik visar är överrepresentation, inte könsmönster, inte brottsfördelning, inte riskupplevelser, inte att nästan alla gärningsmän tillhör samma kön?
2026-06-13, 22:41
  #31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Men att den statistiskt observerbara observationen att en grupp står för 99 % av alla gärningsmän, att en grupp är överrepresenterad och att en individ tillhör en riskgrupp är tre olika statistiska frågor.

Men du tror att det enda som statistik visar är överrepresentation, inte könsmönster, inte brottsfördelning, inte riskupplevelser, inte att nästan alla gärningsmän tillhör samma kön?

Du tramsar. Läs PDF-filen. Du lägger in egna saker. Det är såhär du alltid gör när dina kompanjoner blir angripna då försöker du flytta fokuset tillbaka till den som angriper och försöka få den att se dålig ut.

Om du vill diskutera en specifik punkt i PDF-filen, så hör av dig. Annars är jag inte intresserad.

Poängen är att många feminister missförstår vad som faktiskt räknas som överrepresentation och vilka statistiska infallsvinklar som är intressanta.

Det är klart du kan fokusera på något irrelevant - den största gemensamma nämnaren. Men det är inte så man fastställer samband eller kausalitet.

Irrelevant fokus tyder på inkompetens. Du får inget mer svar om du inte tar upp något relevant.
2026-06-13, 22:43
  #32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kenyanhero
Någon som kan klistra in texten här i tråden så man ej behöver klicka på länken?

Länken är säker.
2026-06-13, 23:40
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Länken är säker.

Föredrar ej behöva klicka på länkar.
2026-06-14, 00:08
  #34
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Något som jag har märkt med feministerna är att man ofta bara upprepar samma sak om och om igen utan vidare eftertanke.

Till skillnad från höger-npc:erna, eller?

Om FB är indikativ för befolkningen i stort så är det vanligare på högerkanten.
2026-06-14, 00:19
  #35
Avstängd
Fiffiniffis avatar
TS, berätta gärna hur du föreställer dig att gruppen män kan vara underrepresenterad i våldtäkter om de begår 99 % men utgör 50 % av befolkningen
2026-06-14, 02:27
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du tramsar. Läs PDF-filen. Du lägger in egna saker. Det är såhär du alltid gör när dina kompanjoner blir angripna då försöker du flytta fokuset tillbaka till den som angriper och försöka få den att se dålig ut.

Om du vill diskutera en specifik punkt i PDF-filen, så hör av dig. Annars är jag inte intresserad.

Poängen är att många feminister missförstår vad som faktiskt räknas som överrepresentation och vilka statistiska infallsvinklar som är intressanta.

Det är klart du kan fokusera på något irrelevant - den största gemensamma nämnaren. Men det är inte så man fastställer samband eller kausalitet.

Irrelevant fokus tyder på inkompetens. Du får inget mer svar om du inte tar upp något relevant.
Jag skulle snarare säga att du verkar tro att överrepresentation är den enda statistiska vinkel finns.

Så fort någon nämner könsfördelning, erfarenheter, risker eller samband så kommer samma standardsvar: base rate fallacy.

Jag vet att du läst en bok om överrepresentation och base rate phallacy, jättebra. Men det är lite ironiskt att anklaga andra för att missförstå statistiska perspektiv när hela din i princip bygger på ett enda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in