2026-05-26, 12:54
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vägrar handla av ngn i slöja.
Citera
2026-05-26, 13:04
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
En kvinna ska inte ha en slöja på sig, Det är vackra varelser. Är man en man så tar man hand om kvinnorna.

Jag tycker inte heller de ska ha slöja men det finns inga vettiga sätt att förbjuda det eller motverka det. Ingen medicin som är lindrigare än symptomen.
Citera
2026-05-26, 13:20
Avslutad
Slöja på jobbet bra tills den fastnar i svarven och kvinnan blir av med huvudet.
Citera
2026-05-26, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ja du ska få bestämma vad kvinnor hat för kläder? Låt kärringen ha på sig vad hon vill
Grejen är att hon inte har på sig vad hon vill utan vad skäggiga män i kaftan talar om för henne vad hon ska ha på sig om hon inte vill bli stenad.
Citera
2026-05-27, 20:06
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Det är så otroligt onödigt att trakassera någon I en blomsterhandel bara för att de har slöja. Skärpning alltså! Inget blir bättre av att man håller på sådär. De tar ansvar och söker sig till privata företag och så kommer någon och gnäller på dem. Man blir lack alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
vad är det för idiot som klagar på en annan människa för att denne bör slöja?

Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jag har alltid gillat de som klär sig lite personligt. En liten slöja är väl inte mycket att orda om, kanske var det ett uttryck för sorg?

Men det jag verkligen undrar över i hela historien,;
Hur mår blommorna i blomsterhandeln mitt i allt detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Kanske någon som flytt till Sverige för att undkomma religiöst förtryck?

Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Varför ska kärringen ta sig friheter att kommentera vad någon har på sig. Helt rätt av butiksägaren att gå ut med det inlägget.

Tröttsamt med tanter som tror deras åsikter överhuvudtaget väger något.

- och om det istället hade handlat om att den anställde bar nazikors väl synligt runt halsen så hade ni här ovan reagerat likadant?
Citera
2026-05-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
- och om det istället hade handlat om att den anställde bar nazikors väl synligt runt halsen så hade ni här ovan reagerat likadant?
Jämförelsen haltar rätt hårt eftersom nazism är en explicit totalitär politisk ideologi byggd på rasöverhöghet, medan en religiös symbol i sig inte automatiskt säger särskilt mycket om individens politiska uppfattningar.

Du får nog göra ett nytt försök där.
Citera
2026-05-27, 22:18
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Fan vad coolt!
Coolt vet jag inte men ett medvetet ställningstagande jag gjort hela mitt liv. Varken tilltalar eller har ngt samröre med liknande människor. Ett rent liv.
Citera
2026-05-28, 13:03
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:

Min princip är att alla som behöver bära religiös klädsel bör jobba inom det privata. Det beror på att det är totalt oacceptabelt att ha dem inom statens monopol där de representerar samhället. Jag är med dig på att det finns ett stort likamedstecken mellan Islam och nazism.
Citera
2026-05-28, 18:31
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Jämförelsen haltar rätt hårt eftersom nazism är en explicit totalitär politisk ideologi byggd på rasöverhöghet, medan en religiös symbol i sig inte automatiskt säger särskilt mycket om individens politiska uppfattningar. Du får nog göra ett nytt försök där.

Du har uppenbart inte försökt övht. Islam är en ideologi där det bland dem som följer religionen finns flertal gemensamma nämnare, exempelvis värderingar. Värderingar som genomgående påminner om nazisternas.
Citera
2026-05-28, 18:33
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Min princip är att alla som behöver bära religiös klädsel bör jobba inom det privata. Det beror på att det är totalt oacceptabelt att ha dem inom statens monopol där de representerar samhället. Jag är med dig på att det finns ett stort likamedstecken mellan Islam och nazism.

Vi vill inte ha dem inom det privata. Gissa varför. Dessvärre hamnar materialet som den privata sektorn ratar istället i den offentliga sektorn.
Citera
2026-06-13, 20:47
Medlem
Citat:
Absolut. Jag bar själv en nazi-inspirerad outfit när jag gick i åttan. Fashion. Inget som gick hem rent generellt dock.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in