2026-06-13, 19:37
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jo de var rätt stora så ja.. var nog utbrändhet hemlängtan och psykisk ohälsa sen skilsmässa
Säkert nåt rykte om ny man
Då gick säkringarna
Har de hederskultur?

Jo, Maori och mellanöstern är snarlika, men de är inte exakta kopior. Te Ao Māori, som att de tar väldigt illa upp ifall någon ifrågasätter deras värdighet, dessutom är de ett "stolt folk".

Googla på det så förstår du mer. De är ... lite speciella minst sagt... de jag träffat är generellt inte de smartaste.
Citera
2026-06-13, 19:39
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Enligt polisen kände han och de skadade flickorna varandra, men polisen vill inte gå in närmare på vilken relation de hade.
Polisen svävar.
Citat:
Enligt grannen verkade familjen utifrån sett ”fullt fungerande”, och hon beskriver mannens barn som ”trevliga och goa”.
Källa: Expressen
Citera
2026-06-13, 19:39
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightsky26
Det är den som publicerat bilderna på Internet för allmän beskådan som är ansvarig.

Alla bilder ligger redan på nätet, live...

Klaga på Facebook, Expressen, Aftonbladet, SVT, Instagram osv, osv... så de tar bort dem.

Don't kill the messenger...
Citera
2026-06-13, 19:47
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Förmodligen en mamma som betett sig som ett svin i en vårdnadstvist. Hoppas idioten är nöjd med sitt beteende och vad hon åstadkommit. Allt lutar att det är ett sådant scenario i detta ärende. Ungarna lär vara skapligt nöjd med mammas bravader

Hur tänker du då? Här i tråden står det att föräldrarna hade delad vårdnad om barnen och att det var mamman som flyttat ut och låtit mannen bo kvar i huset. Sedan är det pappan som allvarligt skadat sina barn så hur kan du få det är mammans skuld?
Citera
2026-06-13, 19:48
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Så du menar att mamman är fri från skuld oavsett hur hon betett sig? GM bär såklart fullt ansvar för hans avskyvärda agerande, det förtar inte eventuell skuld hos Lina om hon bettet sig på ett vis om drivit mannen till det hela.

Så länge mamman inte aktivt deltagit i mordförsöken på barnen är hon självfallet helt oskyldig.

Sorgligt att man måste påpeka detta för Flashbacks svagast begåvade.
Citera
2026-06-13, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doceater
Nu kanske jag är ute och far, men är det fastställt att det är mannen som begått dådet? Jag menar att bara för att han är MG behöver det inte vara så det har gått till.
Jag tycker det är suspect att mamman ej nämns. I mina öron låter det mer troligt att det är hon som gjort det för att hon blivit av med huset så dessutom är där hon själv växtupp i.
Kanske därför som helikopter flyger och letar efter henne?

Ja, du är ute och far. Gällande huset är du ju inte ens ute, utan sitter inne vid köksbordet och far.
Citera
2026-06-13, 19:49
Medlem
Konstigt att polisen skriver att de endast var bekanta. Detta får mig snarare tro att kvinnan hade barn med någon annan i Nya Zeeland och mannen varit någon simp eller liknande som blivit någon sorts pappafigur.

Blod är dock tjockare än vatten och skulle hans mående vara instabilt eller på något sätt vilja hämnas mot mamman som lämnat honom, kan jag mycket väl tänka mig att hans enda sätt är via barnen.
Citera
2026-06-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Så länge mamman inte aktivt deltagit i mordförsöken på barnen är hon självfallet helt oskyldig.

Sorgligt att man måste påpeka detta för Flashbacks svagast begåvade.

Man kan vara indirekt orsak till det hela. Hennes handlingar kan och har troligtvis bidragit till mannens mående.

Nu verkar det inte ens som att han är den riktiga pappan. Kan han bara varit en simp som mamman bara tog för att han skulle fylla rollen som pappan men när hon insåg att hon inte ens tänd på honom och ville leta ny man som slog det slint? Det är lättare att mörda någon annans barn, och dessutom, om det var det enda sättet för honom att hämnas, gör det teorin mycket mer plausibel.

Men vi får se vad utredningen visar.
Citera
2026-06-13, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuddeliTudd
Flickorna är födda 2011 och 2014. Båda hade flertalet spikar från spikpistol i kroppen. 3-4 spikar hela vägen in i huvudet. Den ena hade även spikar precis intill hjärtat. Båda flickorna är opererade och förs till Lund för vidare vård.

Det här är så fruktansvärt. Måtte båda flickorna klara sig. Vilket trauma för dem. Den person som skulle skydda dem mot allt ont i världen försöker mörda dem på ett så brutalt och groteskt sätt. Mina tankar går till mamman också.
Citera
2026-06-13, 19:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Så du menar att mamman är fri från skuld oavsett hur hon betett sig? GM bär såklart fullt ansvar för hans avskyvärda agerande, det förtar inte eventuell skuld hos Lina om hon bettet sig på ett vis om drivit mannen till det hela.

Är det någon som postat bilder på skadade barn? De bilder jag sett är bilder som redan är publicerade på sociala medier.
Ja mamman är fri från skuld i detta ärende, helt och hållet. Hon har ju inte ens varit på platsen och du vet inte varför detta har hänt, så mamman har än så länge ryggen helt fri.
Citera
2026-06-13, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riviga-rutan
Men personalen lär ha snackat om det på torget.
Jag har varit på akuten i Växjö mer än en gång, både via vanligt intag och ambulans. De är nära och dom pratar med varandra. Själva sjuksköterskestationen är ganska öppen med och där stannar ju alla läkare och briefar och grejar med.
Varenda gång har man legat där och lyssnat på vad alla andra stackare fått vara med om. Även när jag fått eget rum så har de velat ha dörren öppen lite och man hör ALLT när de går förbi och pratar.

Så helt omöjligt är det icke. Däremot krävs det ju att man är vid sina sinnes fulla bruk och kan memorera det som sägs.

Givetvis. Ja exp är öppen i mitten. och där ligger även en del patienter som kräver tillsyn osv uppkopplade. och resten ligger på rum eller längs med ena väggen en bit bort.

Men jag har ju svårt att se att källan är någon random person som sett och hört detta som legat på akuten. Utan det är uppenbart att det är vårdpersonal/polis som berättat detta till TuddeliTudd som har sagt uppgifterna här på Flashback.
Citera
2026-06-13, 19:55
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Rätt gamla bilder då de är 11 & 15 år nu.
Man ser på flickorna att deras pappa är Maori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in