2026-06-13, 17:12
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Är inte så många besök på BVC när barn nått en viss ålder , Någon kontroll per år för att se om barnet växer som det ska samt kontroll för att se om det nått vissa milstolpar i utveckling avseende motorik , språkutveckling samt syn och hörselkontroll vid viss ålder .

borde ha räckt med 10 min på BVC.
Citera
2026-06-13, 17:13
Medlem
Bjurras avatar
Grovt vållande innebär att man har ihjäl någon av oaktsamhet.

Det här är ju bortom oaktsamhet, det finns ju en intention.
Citera
2026-06-13, 17:38
Medlem
Precis, tror knappast 3 tändare bara ”råkade” hamna i ett skåp i flickans rum där hon högst troligt var inlåst mestadels av tiden även när mamman var hemma. Dessutom är inte mamman ”oaktsam” när hon ser rökbilden och inte agerar direkt och ringer 112 redan då. Detta är ett önskvärt dåd och jag hoppas innerligt att hon får ett rättvist straff.

Är det helt uteslutet att hon ej kan dömas för mordbrand då det inte står med som åtalspunkt? Mycket märkligt att hon först delgavs misstanke för grov mordbrand men då det framkom att hon inte befann sig i lägenheten avskrevs den misstanken. Att sitta på avstånd och vara fullt medveten om vad som sker är väl ännu värre????

Någon som vet om det går att få tag på ljudfiler från rättegången när den är avklarad?
Citera
2026-06-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
borde ha räckt med 10 min på BVC.
BVC slår inte larm om föräldrar avbokar tider eftersom det är helt frivilligt, sista besök sker vid 5 år efter det tar skolhälsovård över, dessutom hade det skickats remisser för utredning gällande npf hos annan instans .
Är kring 4 besök på bvc efter 1 års ålder och blir inte mycket oro om människor avbokar
Citera
2026-06-13, 18:13
Medlem
Den här kvinnan verkar vara en modern variant av Änglamöderska* fast med den skillnaden att det var hennes eget barn.
*https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84nglamakerska

Den där Ville Valle Viktor vad är det för menlöst mäha? En brud som mår som hon utger sig för att må och med det bagaget. Det skulle inte förvåna mig alls om det kommer fram om ett par månade att han pumpat henne tjock.

Boråsaren verkar ha vettet i behåll-han drog i alla fall därifrån.

Bättre rycka en väska-än väcka en ryska!
Citera
2026-06-13, 18:14
Medlem
SegerHelg88s avatar
Etnisk ryss. Inte förvånad.

Sen dessa männen som knullat henne men inte sett vem hon egentligen är. Jävla vider.

Mer seriöst. Med tanke på vad som framkommer i fup, tror hon mycket väl lagt fram farliga saker,.lämnat barnet själv i syfte att bli av med henne.
Citera
2026-06-13, 18:17
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ser man på kamerorna att hon gör uppriktiga HLR försök, eller är det bara något hon påstår?
Hon påstår det i 112 samtalet. När det samtalet påbörjas är hon i porten med D.
Citera
2026-06-13, 18:20
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsPedro
Hur vet man att hon bytte om till pyjamas? Kan hon inte ha åkt från V i pyjamas? Dom verkar ju ha tagit det lugnt och chillat på förmiddagarna och vad jag kan läsa enligt fupen så finns det inget som styrker att hon har bytt kläder på morddagen.
De ser det på kameran vad jag förstått. Hon byter om till pyjamas och är barfota.
Kanske har även V förhörts om MGM kläder, osäker nu.
Citera
2026-06-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suggan.
Vad jag kunde läsa i fupen så de 3 tändarna som mamman visste om (de hon pratar om i förhören) hittades i det skåp hon berättar att de skulle vara i. Det skåpet har även barnlås.
Finns foto på dem i fupen.

Men sedan verkar flickan ha hittat 3st till. De hittades i brandresterna i hennes rum. Två av dessa var cigarettändare, de känns osannolikt att hon lyckats använda. Tror mer på den ’braständaren’ med knapp.

Var mamman rökare då
Citera
2026-06-13, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Var mamman rökare då

Hon påstår i förhören att hon inte var rökare. Hon säger att hon använde tändare till rökelse.
Citera
2026-06-13, 19:45
Medlem
Någon som kan skicka länk till fup
Citera
2026-06-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamtlandsflicka
Någon som vet varför det inte finns några bilder i fupen från när mamman gick in i lägenheten för att hämta ut barnet när det bramn?

a detta undrar jag också. och jag har inte sett att mamman fick frågor om detta under förhör. stängde hon ner inspelningen lagom tills att hon åkte hem kanske? men då borde ju polisen ha frågat varför hon plötsligt stängde av inspelningen. hon får ju mkt frågor kring varför hon har kamerorna. men jag kanske missade. nån som sett om polisen ställde frågor kring kamerorna när emma kommer hem till lägenheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in