2026-06-13, 15:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bioacc
Och? Så som du pratar om politik och AI kan jag direkt lista ut att du ärvt både företaget och miljonerna.
Nej, jag är matematiker. Fast i din värld har jag väl ärvt min hjärna och då är den mindre värd.

Fundera på vem du ärvt din vardags-fattigdom från.
Citera
2026-06-13, 16:04
Medlem
SegerHelg88s avatar
Hade varit helt underbart, men ser inte hur det är möjligt för samtliga yrkesgrupper.
Citera
2026-06-13, 16:14
Medlem
[quote=MannishBoy|95177998]
"svenska tjänstemän" ???? Är du med i LO-kollektivet? Kommunist?

Jag är egen företagare, ingenjör och teknisk konsult. Jobbar 60 timmar i veckan. Pensionsåldern uppnåddes för 8 år sedan.

Nån jävel måste ju försörja Sverige. Vi är inte många, men vi kämpar på. Och betalar skatt.
[/QUOTE

Då är vi 2 MannishBoy. De som går på detta med 4 dagars arbetsvecka skiter iaf i hur man betalar kalaset.
Citera
2026-06-13, 16:24
Medlem
jonterls avatar
Det är framtiden! Sjukt hur det är idag, jobbet är för många det enda man lever för. Det är inte lätt att balansera jobb, socialt liv, familj, hobbys och återhämtning när man måste spendera 40h/vecka + restid på att tjäna sitt bröd. Det är inte ett naturligt sätt att leva och livet kan vara så mycket mer.

De värst utsatta är de som har slitsamma jobb med dålig lön.
Tror dock mer på att korta ner arbetsdagarna till 6h med samma heltidslön. Det har blivit testat på många platser och drar inte ner på produktiviteten.
Nu är jag lyckligt lottad och har kontorsjobb, men det viktigaste är att man är där hela arbetsdagen fast 2-3h/dag går till rast, fika, promenader och vilostunder. Jag får klart mitt dagliga arbete på 4-5h oftast och resten är bara dötid.