2026-06-13, 15:25
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Om du ens har lite förståelse för ett kräk som skjuter spikpistol i sina döttrars hjärtan och hjärnor så är du bara rubbad och äcklig.

Jag har inte förståelse för gärningen såklart. Är det på det viset att som jag beskrev så har jag dock förståelse för att han helt tappar det. Har du någonsin befunnit dig i en livskris? Att ge sig på sina barn är såklart helt oförsvarligt.
Citera
2026-06-13, 15:26
Medlem
Jag tror flickorna kommer att överleva.

Annars hade vi redan fått reda på motsatsen.
Citera
2026-06-13, 15:28
Medlem
Utvidgat självmord säger magkänslan.
Citera
2026-06-13, 15:28
Medlem
Vid hjärnskador transporteras man oftast till Lund

Citat:
Ursprungligen postat av Vipeholmskola
Det står i Smålandsposten att de skadade initialt fördes till Växjö lasarett. Vad har man för kapacitet där?

Tyder det på efter omständigheterna lindriga skador, eller tyder det på att man bara transporterat dit för typ dödförklaring? (krasst sett, ursäkta)

Kanske finns någon i tråden som kan Region Kronoberg..
Citera
2026-06-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Jag tror flickorna kommer att överleva.

Annars hade vi redan fått reda på motsatsen.

Alla anhöriga ska få info först, oklart skadeläge är 98%=död
Citera
2026-06-13, 15:29
Medlem
Kebabkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Att ni orkar skuldbelägga offer... Kan lika gärna vara GM som är orsak till varför det inte fungera längre att hålla ihop. Han verkar ju inte direkt stabil.

Om han är beredd att ha ihjäl sina barn på detta brutala sätt så har han nog varit
kapabel till våld mot dom och deras mamma sedan tidigare…
Fattar inte folk det
Citera
2026-06-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Jag har inte förståelse för gärningen såklart. Är det på det viset att som jag beskrev så har jag dock förståelse för att han helt tappar det. Har du någonsin befunnit dig i en livskris? Att ge sig på sina barn är såklart helt oförsvarligt.

Du spretar och slingrar. Du vill helst så gärna skuldbelägga kvinnan. Det är tydligt. Dyker alltid upp sån skit i trådar som dessa.

Men det finns redan fall som dessa där det är kvinnor som haft ihjäl sina barn för att jävlas med ett ex. Du kan ju hålla dig till dem fallen istället för att försöka skuldbelägga kvinnor för allt som någonsin händer någonstans.

I det här fallet finns det inget som tyder på det är hans ex fel att han tog en spikpistol och sköt på sina egna dottrar med. Det är hans egna fel att han gjorde det. Ingen annans.
Citera
2026-06-13, 15:31
Medlem
Vilken tragik.
En man som uppenbarligen hade behövt hjälp.
Fanns inga varningssignaler?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Utvidgat självmord säger magkänslan.
och juridiken säger att det ska benämnas som vad det är, mord där gärningspersonen tar livet av sig.
"utvidgat självmord" är varken en juridisk term eller en brottsrubricering. I svensk rätt rubriceras en sådan handling i stället som mord eller dråp.
Senast redigerad av Nypan-sr 2026-06-13 kl. 15:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabka
Om han är beredd att ha ihjäl sina barn på detta brutala sätt så har han nog varit
kapabel till våld mot dom och deras mamma sedan tidigare…
Fattar inte folk det

Ja det kom inte som en blixt från klar.
Citera
2026-06-13, 15:32
Medlem
Kanske därför hon tog ut skilsmässa

Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Gissar på. Våldsam far som försöker mörda sina barn och därefter sig själv som straff mot hans ex? Tyvärr ganska vanligt då Sverige inte skyddar barn och kvinnor från våldsamma män.
Citera
2026-06-13, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Gissar på. Våldsam far som försöker mörda sina barn och därefter sig själv som straff mot hans ex? Tyvärr ganska vanligt då Sverige inte skyddar barn och kvinnor från våldsamma män.

Utan att veta detta fall:
Finns kvinnor som manipulerar och lyckas få vårdnad trots de är problemet. Ofta i kombination med borderline eller liknande störning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in