2026-06-13, 14:57
Avstängd
Jag tror att detta skett i natt då barnen sovit, annars hade dom lätt kunnat undkomma. Sedan har han gått och hängt sig i friggeboden.
Mvh
Citera
2026-06-13, 14:58
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Det här sjuka med att ha ihjäl sina egna barn och sen sig själv bara för att trotsa sin partner är en förteelse som fullkomligt exploderat i Sverige på senare år. Vad är det här egentligen? Varför så många fall utav just detta på senare år i Sverige? Är det som med massskjutare? Det blir copy cats liksom? Äckelmedia som sensationaliserar det och inspirerar nya psykfall?

Visst familjetragedier har alltid förekommit. Men det förklarar ändå inte varför det blivit så många fall så snarlika detta i Sverige på senare år. Det är skumt.
Destruktiv psykisk ohälsa genomsyrar samhället
Tyvärr är det locket på så länge de bara skadar sig själva
Tack till dem som inte skadar andra
Citera
2026-06-13, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cumrad
Många män som är hustrumisshandlare släpper aldrig taget och kan smida riktigt grova hämndaktioner! Att man tar ut det på barnen är ju tack och lov ganska ovanligt! Men när det går ut över barnen brukade vara till 100 % av den anledningen! Inte så att barnen i sig har gjort något! Man straffar kvinnan genom att skada barnen! Troligtvis har hon väl begärt egen vårdnad!
Jo såklart det förstår ju jag också. Att det är Kvinnan han vill straffa och detta genom att ta ifrån Henne Det absolut Värdefullaste Hon har.. Hennes Fina Barn. 🥺🥺 Men det jag menar är att ofta brukar det ju vara någon incident som fått Honom att verkligen Agera. Kan kanske ha varit att Hon träffat Någon annan?
Citera
2026-06-13, 14:59
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Helst inte
Gift på Gotland 2008 gissningsvis..
Källa:
https://www.helagotland.se/familj/gotland/artikel/sellstedt-koopu/r3g1128l

Mamman har bytt tillbaka till sitt flicknamn och bor i en bostadsrätt i Alvesta, medans mannen bodde kvar i villan han byggde. Enligt merinfo så är hon fortfarande kvar som styrelsesuppleant i hans byggföretag. Hon flyttade till sin nuvarande adress 16 augusti 2025.

Har hon träffat en ny gubbe nu och det var därför han bestämde sig för att mörda barnen?
Citera
2026-06-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Bara en spekulation men mamman kanske har träffat en ny man och då tappar exmaken det helt och ska hämnas på subban genom att ta ifrån henne det viktigaste hon har, döttrarna.
Exakt detta!! Så tänkte jag också. Jag har själv en gammal bekant vars Pappa i ren svartsjuka hade ihjäl Mamman. När hon kom och berättade att hon träffat ngn annan
Citera
2026-06-13, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sbcsweden
Man kan "blockera" spärren så att det går att "skjuta" men man måste ändå vara ipricip påhittade för att det skall kunna penetrerar skallbenet.
Jag gissar att han gjort det medan flickorna sov.
Mvh

Känns riktigt mörkt att de skulle ha överlevt många timmar om vi tänker ambulans kom fram kanske runt lunch eller när va det?
Citera
2026-06-13, 15:01
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vipeholmskola
Okej men viss bör man då behöva bägge sina händer för detta? Det måste ju vare oerhört vanskligt att som ensam GM försöka skjuta någon effektivt med spikpistol, som är vaken och rör sig.. väl?
Det hade nog inte gått med enhands-fattning oavsett förändring han gjort på maskinen.
De maskiner jag har använt och när man lattjat runt och försökt träffa burkar etc är inte speciellt träffsäkra, beroende på spik eller dyckert i maskinen så börjar de rotera i luften eller dra iväg åt alla håll o kanter. De går ganska rakt första 1-2-3 metrarna kanske, tappar fart ganska fort.
Men sen beror de på maskin också vilken punch det är i dem. Såna för betong-ankare vill man inte träffas av.

Men normalt sett bör du ha en hand på avtryckaren och andra handen på spärren.
Citera
2026-06-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Destruktiv psykisk ohälsa genomsyrar samhället
Tyvärr är det locket på så länge de bara skadar sig själva

Psykiatrireformen och dess konsekvenser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipeholmskola
Fråga: man kan inte skjuta vilt omkring sig med en spikpistol. Man måste, av just säkerhetsskäl, hålla den tryckt mot underlaget får att kunna avfyra den, gäller inte det alla modeller?

Då undrar jag om offren var bedövade på noget vis innan? Jag skulle gissa det är svårt att ensam
hålla fast en vaken, sprattlande människa för att effektivt kunna skjuta (ihjäl) den med spikpistol..

Och i detta fall är det två människor…

Du kan hålla i spikpistolen och avtryckaren med ena handen samt trycka in höljet som du normalt pressar mot exempelvis en regel med din andra hand och avfyra spikar på håll.

Jag tror inte att man kan stå allt för långt bort och penetrera kött för spiken bör förlora stor kraft ganska tidigt. Men det är bara spekulationer från min sida.

Jag har sett en fyratums spik gå in snett i en regel, träffa metall för att vända tillbaka och penetrera ett öga. Det finns ju betydligt kraftigare spikpistoler än så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlcesimusCicero
Känns riktigt mörkt att de skulle ha överlevt många timmar om vi tänker ambulans kom fram kanske runt lunch eller när va det?

Inte omöjligt, spikarna blir ju som pluggar. Precis som när man blir knivhuggen och ska låta objektet sitta kvar för annars börjar blodet forsa.
Citera
2026-06-13, 15:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AlcesimusCicero
Jag tror det är ända chansen att han ska ha kunnat sätta skott i båda två och på dessa specifika platser dvs huvud och hjärta.
Jag tror det hänt i natt och han sedan gått och hängt sig i tex friggeboden. Därför det inte upptäckts förens nu då barnen skulle ha varit hos några kompisar eller så.
Mvh
Citera
2026-06-13, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag tror att han blev så förnedrad av skilsmässan förra året att han ville straffa mamman.
Citat:
Ursprungligen postat av Jilijodaa
Jo men NÅGOT måste ju ha hänt i Närtid som Har fått Honom att tappa det helt och fått bägaren att rinna över? 🥺🥺

Det är definitivt i Lekaryd, precis bredvid kyrkan enligt foto i AB.
Jag uppfattar Lekaryd som en stor utspridd by precis norr om Alvesta, och Lekaryd börjar bara ca 1 km från där bebyggelsen till Alvesta slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in