Citat:
Ursprungligen postat av
Vipeholmskola
Okej men viss bör man då behöva bägge sina händer för detta? Det måste ju vare oerhört vanskligt att som ensam GM försöka skjuta någon effektivt med spikpistol, som är vaken och rör sig.. väl?
Det hade nog inte gått med enhands-fattning oavsett förändring han gjort på maskinen.
De maskiner jag har använt och när man lattjat runt och försökt träffa burkar etc är inte speciellt träffsäkra, beroende på spik eller dyckert i maskinen så börjar de rotera i luften eller dra iväg åt alla håll o kanter. De går ganska rakt första 1-2-3 metrarna kanske, tappar fart ganska fort.
Men sen beror de på maskin också vilken punch det är i dem. Såna för betong-ankare vill man inte träffas av.
Men normalt sett bör du ha en hand på avtryckaren och andra handen på spärren.