Citat:
Ursprungligen postat av
Armadou
Samtidigt jobbar svenska tjänstemän 10-20 timmar per vecka.
Jag jobbar oftast mer än 40h per vecka, kanske inte så ofta 50h, men väldigt ofta 43-46 timmar.
Tjänsteman...
Personligen hade jag nog gärna gått ner i tid. Men vi är för få. Det sparades in när en person gick i pension och en annan person slutade, kvar är vi som förutsätts ta hand om även deras arbete. Lägg till en hel del arbete utanför kontorstid (kväll natt helg). Timmarna plockar på varesig man vill det eller inte.
Det jag reflekterar över är att arbete/inkomst är pensionsgrundande. Har MP tänkt att man ska få mindre pension om man jobbar mindre? Eller är det tänkt att man behåller lönen och har samma pensionsinbetalning?