2026-06-13, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Jag vet att det inte är det, jag känner folk som suttit inlåsta.
Och dessa personer skulle inte ha något emot att åka in igen?
Citera
2026-06-13, 14:06
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Om man skaffar barn, så ska man även se till själv betala för sina avkommor. Inget "bidrag" ska utgå från staten, oavsett vem man är eller tjänar.

Alltså föredrar du ett klassamhälle .
Citera
2026-06-13, 14:25
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Man borde låta inlåsta kriminella få bekosta sin egen jävla mat.

Vill man ha något annat än en multivitamin, en skål ris och vatten som täcker det basala dagsbehovet, så får man bekosta det själv genom att arbeta i fängelset.
Fixa en motionscykel i varje cell, När fången trampar på den genererar den el, som sedan säljs och 20% av intäkterna går till mat till respektive fånge. Bra för miljön och ekonomin.
Citera
2026-06-13, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Fixa en motionscykel i varje cell, När fången trampar på den genererar den el, som sedan säljs och 20% av intäkterna går till mat till respektive fånge. Bra för miljön och ekonomin.

Det slutar med att buset kan springa ifrån allt och alla sen… 😂
Citera
2026-06-13, 14:40
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Håller inte med.
Du har råd med både barn och omsorg, medans nån utan arbete behöver plugga för att få ett arbete.

Jävla bullshit. Jag har inte pluggat, trots det har jag ett jobb som ger mig 35000 ut varje månad.

Och är det så att du måste plugga för att få jobb och måste lämna bort ditt barn. Då måste du betala för omsorgen.

Så då vinner dom också på att det blir gratis att lämna bort barnen.

Så hur menar du?
Senast redigerad av Harryb 2026-06-13 kl. 14:43.
Citera
2026-06-13, 14:47
Medlem
Eller, så ser regeringen till att arbetslösa, icke-arbetssökande och icke-studerande får bidrag motsvarande existensminimum och inget mer. Hemmasittande ska inte löna sig.
Citera
2026-06-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Sorgligt att läsa en del inlägg här inne som förespråkar ett klassamhälle . Antar att det är folk som sympatiserade med Hitler. Brunskjortor

Hitler/Nazisterna var ju dåtidens sossar. Men sossarna kanske förespråkar ett klassamhälle enligt dig?
Citera
2026-06-13, 15:06
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Det slutar med att buset kan springa ifrån allt och alla sen… 😂

Äsch dom åker redan runt på elspark tror inte det kan bli värre 😭
Citera
2026-06-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Jävla bullshit. Jag har inte pluggat, trots det har jag ett jobb som ger mig 35000 ut varje månad.

Och är det så att du måste plugga för att få jobb och måste lämna bort ditt barn. Då måste du betala för omsorgen.

Så då vinner dom också på att det blir gratis att lämna bort barnen.

Så hur menar du?

Jag menar att bara för att du har fått ett jobb utan utbildning, så innebär inte det att alla andra oxå kommer få det.

Jag tror att du fattar det, egentligen.
Citera
2026-06-13, 15:19
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Och dessa personer skulle inte ha något emot att åka in igen?

De personerna utrycker att det var lite som att vara på kollo.
Absolut inte avskräckande om du nu tror att folk som suttit inne tycker det.

Att de skulle vilja sitta inne är inget jag påstått så att du drar ett sådant argument är ju pinsamt. Men typiskt sosseteknik.
Citera
2026-06-13, 15:29
Medlem
Driftstopps avatar
Krosssa arbetarens akassa som arbetaren betalat in i 40 år råkar bli arbetslös ska krossas ännu mer, det är en försäkring för att den arbetande människan inte ska hamna åt helvete.

Att folk röstar på Moderaterna och Sverigedemokraterna övergår över mitt förstånd!
Ni arbetare och arbetslösa vet vad som väntar er!

Fängelsematen är trams, vi har EU lagstifning och liberala lagar som säger att maten ska vara bra, det kan inte Sverige styra. (valfläsk för att förminska sabotaget för svenskarna)
Senast redigerad av Driftstopp 2026-06-13 kl. 15:35.
Citera
2026-06-13, 15:40
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Låter rimligt tycker jag. Arbetslinje, mindre dalt med kriminella och lägre skatt till skötsamma arbetare.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/m-vill-spara-70-miljarder-l%C3%A4gre-a-kassa-och-s%C3%A4mre-f%C3%A4ngelsemat/ar-AA25sHpl

Frågor på detta?

Vafan hjälper ravioli till interner på anstalten att du eller kommer att få max 6000 kr i akssan när de dränerar dina pengar? vafan hjälper det dig att ALI får äta ravioli istället?
Hur dum får man vara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in