2026-06-13, 12:35
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Sorgligt att läsa en del inlägg här inne som förespråkar ett klassamhälle . Antar att det är folk som sympatiserade med Hitler. Brunskjortor
Citera
2026-06-13, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Fängelse är även ett straff. Vill man äta god mat, ge då fasiken i att hamna där.
Våra pensionärer får tvivelaktig mat på vissa ställen medans intagna äter i klass med gåslever och kaviar.

Om man inte kan rehabilitera sig och blir återfallsförbrytare för att man får sämre mat, ja då kanske man ska sitta inne på livstid.
Det är nog ett straff ändå. Jag kan nog garantera att få tycker om sin fängelsevistelse även om maten är bra.

Istället för att ge intagna lika dålig mat som pensionärer så kanske vi skulle satsa på att ge våra pensionärer bättre mat?

Det är väldigt dyrt att låta folk sitta på livstid. Jag föredrar att de släpps ut som fungerande medborgare som återigen kan bidra till samhället. Men det kanske inte du gör?
Citera
2026-06-13, 12:38
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Dra in det helt och hållet, för alla, oavsett inkomst. Att skaffa barn är en frivillighet.

Så om du har flera miljoner i årslön kontra en städerska som kanske har lite över 300k i årslön så behöver du barnbidrag? Med ditt inlägg så menar du att är man en städerska i Sverige ska man inte skaffa barn.
Citera
2026-06-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Jag tycker det sla vara jobbigt att sitta i fängelse.
Dålig mat, helst ska den intagnes familj betala för maten.
Inga gym, ingen tv, ingen jävla kiosk.
Jag tycker att du är extremt verklighetsfrånvänd som inte tror att det är jobbigt att sitta i ett svenskt fängelse.
Citera
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
M har alltid velat "spara" genom att sparka på dom som redan ligger ner. Sjuka, svaga och låginkomsttagare.
Man grep makten genom att samarbeta med SD, kvinno- och invandrarhatarna.
Så medan dom allra rikaste får behålla ytterligare en tusenlapp i plånboken ska det sparas in på dom sämre bemedlade.
Blir fan inte förvånad om vatten och bröd snart införs som straff igen.
Kanske får dom rika i Nacka och Örgryte snart ha pigor i sina inmurade bostäder, medan kåkstäder uppförs utanför städerna.
Ja, tills man kollar opinionen och ser att de brunblå knappt får 40% tillsammans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superklister
A-kassan infördes av arbetare för arbetare. Lycka till med dina framtida löneförhandlingar när det finns en lång kö arbetstagare som gör ditt jobb för halva priset.

Lycka till att få folk att föda barn när arbetslöshet riskerar att få dig att behöva sälja dina tillgångar och flytta ifrån din familj på andra sidan landet.

För min del innebär det att jag sparar 30% av min lön för att gardera mig, blir jäkla mycket mindre konsumption för våra företag. Jag är också mindre benägen att byta jobb då jag har en lång uppsägningstid på mitt jobb, vilket också försämrar min kompetensutveckling på sikt. Men så länge a-kassan ser ut så här så ser jag inget annat val.

Du menar att dessa arbetare inte skulle finnas här med vänsterpolitik? Det du och många andra måste förstå är att den globalistiska agendan kommer främst, det gäller både höger och vänster. I den ingår att fylla Sverige med folk från tredje världen, både arbetare och bidragstagare. Detta styrs av högre makter, samma makter som ligger bakom hela EU-projektet. Varför tror du att SD accepterar ett inflöde om ca 100 000 per år? Eftersom att man fick klart för sig från dessa högre makter vad som gäller om de vill vara med och leka, och det har man accepterat.

Och ja, självklart tycker att lönerna ska höjas och så även a-kassan, vad tycker du att vi ska dra in på? Vi kan börja med att strypa de 60 miljarder som SIDA sprider ut över världen varje år.
Citera
2026-06-13, 12:45
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Låter rimligt tycker jag. Arbetslinje, mindre dalt med kriminella och lägre skatt till skötsamma arbetare.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/m-vill-spara-70-miljarder-l%C3%A4gre-a-kassa-och-s%C3%A4mre-f%C3%A4ngelsemat/ar-AA25sHpl

Frågor på detta?
Fängelsematen är inget vidare. Att den är dyr beror på annat än råvarorna.

Matlagning och ordnade måltider ingår för övrigt i behandlingen.

Jag är skeptisk till att någon på hög position i moderaterna har suttit inne eller arbetat på ett fängelse. Pinsamt utspel, flasha med att inte ha en aning. Politiker är okunnigt skräpfolk.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-06-13 kl. 12:50.
Citera
2026-06-13, 12:48
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinZombie
Varför vill du att A-kassan ska vara dålig?
A-kassan ska aldrig ge lika mycket som ett arbete, varför borde du kunna förstå själv utan att jag förklarar för dig.
Citera
2026-06-13, 12:50
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Dra in barnbidraget för dom allra rikaste istället

Håller med.

Och barnbidrag ska även dras in för personer med fler än 2 barn som inte arbetar efter deta att A-kassan upphört om de inte är riktigt allvarligt sjuka.
Personer som är långtidsarbetslösa och skaffar barn ska också bli utan barnbidrag och andra bidrag.
Citera
2026-06-13, 13:00
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Fängelse är även ett straff. Vill man äta god mat, ge då fasiken i att hamna där.
Våra pensionärer får tvivelaktig mat på vissa ställen medans intagna äter i klass med gåslever och kaviar.

Om man inte kan rehabilitera sig och blir återfallsförbrytare för att man får sämre mat, ja då kanske man ska sitta inne på livstid.

Detta är upprörande!
Våra äldre får slåss om ett halvt ägg och sylt på gröten medan våra fångar får kycklingfilé.
Kostnaden på kriminalvårdens matbudget är högre än på skolans- och äldreomsorgen. SKANDAL!

Det finns massor med pengar att spara!

Stänga ner elefantkyrkogården blir en besparing på 10 milj/år! Fine!
Slopa samtlig nödhjälp till alla länder utanför Europa och omfördela pengarna till Sverige.
Granska alla bidragstagare och städa upp i röran - där finns massor med pengar att spara!
Gå ur EU och Nato.
Inför barnbidragsstopp för de välbärgade.
Inför även en högre skatt för de multirika - om man inte investerar i Sverige så får man betala högre skatt.
Inför ordning och reda i skolan så ungarna blir anställningsbara efter examen och sänk pensionsåldern. Låt våra brilliants unga komma ut i jobb snabbare.
Städa upp i hela pappers-vändare-Sverige. Vi lever i ett land som har så mycket offentliga mellanchefer, administratörer, kommunikatörer och gudvetvad..dags att rensa alla kommuner och andra statliga institutioner på tramset.
Syna och riv ner all korruption i detta land, det ska straffas hårt.
FOLKRÄKNA och kasta ut varenda papperslös individ.
Utvisa och kräv att samtliga invandrare som inte står under direkta dödshot, ska utvisas. Då kommer Sverige att få en mkt låg arbetslöshet.
Alla invandrare som kommer hit ska integreras fortare än fan för att bli självförsörjande och ett barnstopp ska införas. Tar man inte seden dit man kommer så får man flytta.
Alla dömda som är invandrare ska utvisas även om det handlar om att man har kört moppe utan körkort.
Alla som kommer hit ska få tillfälliga uppehållstillstånd, aldrig något annat.

Då kanske blir Sverige, Sverige igen. 🇸🇪
Citera
2026-06-13, 13:32
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Jag tycker att du är extremt verklighetsfrånvänd som inte tror att det är jobbigt att sitta i ett svenskt fängelse.
Jag vet att det inte är det, jag känner folk som suttit inlåsta.
Citera
2026-06-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Så om du har flera miljoner i årslön kontra en städerska som kanske har lite över 300k i årslön så behöver du barnbidrag? Med ditt inlägg så menar du att är man en städerska i Sverige ska man inte skaffa barn.

Om man skaffar barn, så ska man även se till själv betala för sina avkommor. Inget "bidrag" ska utgå från staten, oavsett vem man är eller tjänar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in