2026-06-13, 10:38
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nä jag tycker bara du ska vara ärlig med varför du vill ha ett slöjförbud och sluta tjata om förtryck när det egentligen handlar om vilken gatubild du vill se.

Fokus!
Citera
2026-06-13, 10:39
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Nä jag tycker bara du ska vara ärlig med varför du vill ha ett slöjförbud och sluta tjata om förtryck när det egentligen handlar om vilken gatubild du vill se.

Jag hade gärna sett en gatubild utan stora betongfundament i Sverige.
Citera
2026-06-13, 10:41
Medlem
BlackBookss avatar
Det är bättre att införa religiös apartheid.

Sverige är i grunden ett kristet land och det där dårsnacket om religionsfrihet är bara trams.
Islam vill ta över och den cansersvulsten måste stoppas.

Och bästa sättet är då att utesluta och frysa ut denna religiösa grupp som ändå inte för något gått med sig.

Finns dom sagt massa muslimska länder som man kan islama sig i.
Citera
2026-06-13, 11:01
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Ca 1,5 miljard människor är det.
För många är det garanterat inte alls frivilligt, liksom med slöjan. Det vet du också om.
Citera
2026-06-13, 11:05
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ca 1,5 miljard människor är det.

Lustigt, det är nästan samma siffra som hur många människor som är mer eller mindre drabbade av krig i världen idag?
Citera
2026-06-13, 11:06
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Hmm, ja en strävan att minska kvinnoförtrycket är det primära vilket i sin tur leder till en bättre gatubild.
I Sverige är det det svensk kultur och svenska värderingar som gäller, passar inte det kan du flytta till valfritt muslimskt samhälle.
Senast redigerad av Kycklingsoffa 2026-06-13 kl. 11:11.
Citera
2026-06-13, 11:13
Medlem
Citat:
Ska vi ta det igen? Du och många andra som är för ett slöjförbud bryr er inte ett dugg om muslimska kvinnor. Ni vill ha ett slöjförbud för att ni stör er på muslimer och slöjor.

Håller med. Det där är bara tramsiga halvblessyrer.
Förbjud islam!
Vi skall inte ha människor här som har en illiterat, intolerant, hänsynslös warlord som förgriper sig på barn som förebild i det här landet.
Citera
2026-06-13, 12:43
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
För många är det garanterat inte alls frivilligt, liksom med slöjan. Det vet du också om.

Därför jag skrev 1.5 miljarder. För muslimer är 2 miljarder.
Citera
2026-06-13, 12:45
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Lustigt, det är nästan samma siffra som hur många människor som är mer eller mindre drabbade av krig i världen idag?

Märkligt sammanträffande. För majoriteten muslimska länder lever i fred (Indonesien, Malaysia, Turkiet, Egypten) medan Europas två största länder ligger i krig.
Citera
2026-06-13, 12:53
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Märkligt sammanträffande. För majoriteten muslimska länder lever i fred (Indonesien, Malaysia, Turkiet, Egypten) medan Europas två största länder ligger i krig.

Varav ett har den största muslimska majoriteten i Europa, 11% (ca 16 miljoner)?
Citera
2026-06-13, 13:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingsoffa
Hmm, ja en strävan att minska kvinnoförtrycket är det primära vilket i sin tur leder till en bättre gatubild.
I Sverige är det det svensk kultur och svenska värderingar som gäller, passar inte det kan du flytta till valfritt muslimskt samhälle.

Svenska värderingar är att vi själva väljer hur vi skall klä oss, inte att mullor och politiker skall bestämma över det. Om tvång och inskränkningar av den friheten är din melodi borde snarast du flytta någonstans där det råder sådan ordning.
Citera
2026-06-13, 13:08
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Det är bättre att införa religiös apartheid.

Sverige är i grunden ett kristet land och det där dårsnacket om religionsfrihet är bara trams.
Islam vill ta över och den cansersvulsten måste stoppas.

Och bästa sättet är då att utesluta och frysa ut denna religiösa grupp som ändå inte för något gått med sig.

Finns dom sagt massa muslimska länder som man kan islama sig i.

Som ateist så kan jag lugnt säga att jag inte vill att någon religion ska styra mitt liv. Och hur man bedömer kristen not kristen ändrar sig år efter år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in