2026-06-13, 00:32
Medlem
tjacxks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Låter rimligt tycker jag. Arbetslinje, mindre dalt med kriminella och lägre skatt till skötsamma arbetare.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/m-vill-spara-70-miljarder-l%C3%A4gre-a-kassa-och-s%C3%A4mre-f%C3%A4ngelsemat/ar-AA25sHpl

Frågor på detta?

Ska vi inte dra in gratis skolmat och sjukvård när vi ändå är i farten?
Citera
2026-06-13, 00:35
Medlem
Edward1992s avatar
A kassan är för arbetarna. Jävligt dum ide. Sänk bidraget för sand-folket som har fem ungar i diket.
Citera
2026-06-13, 00:46
Medlem
zobras avatar
Vem får bättre mat?

Där är frågan. Är det ett en karriär politiker? Då kan dom lika gärna ha samma mat.

Är det vanligt folk? Jamen då så. Vem fan klagar på att Agda 90 får bättre mat än kriminella?

Vem har det bra? Vem har det dåligt?

Varför frågar den här tråden frågeställningar likt mellanstadiet?
Citera
2026-06-13, 00:47
Medlem
Kan man dra in på statsrådspensionen? https://sv.wikipedia.org/wiki/Statsr%C3%A5dspension

Självklart förstår jag att få vill anställa ett svenskt statsråd varför den här typen av nödåtgärder är nödvändiga men behöver ett f d statsråd 93.000 SEK i månaden i a-kassa eller en f d statsminister 116.000 SEK eller kan man tänka sig lägre utan att stackarna hamnar på sin nivå av existensmininum? Smeg-kylskåp och annat av livets nödtorft kanske kan köpas även med mindre statsråds-akassa?

Mitt råd är; Rösta inte. Delta inte i spelet. 20 % av svenskarna har redan insett detta, vi är Sveriges tredje största parti. Större än Moderaterna.
Senast redigerad av Lamento 2026-06-13 kl. 00:53.
Citera
2026-06-13, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinZombie
Du röstar på högern trots att de knullar dig i röven.

Vet du varför? Eftersom att vänstern fistar mig i röven och pissar på mig när de är färdiga. Då tar jag hellre ett vanligt standardknull 😉
Citera
2026-06-13, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Problemet är att man som svensk väljer mellan pest eller kolera. Jag har aldrig riktigt förstått varför det är en självklarhet att vänstern har kommit att stå för öppna gränser och massinvandring. I min bok är det ju precis tvärtom. En person som bryr sig om sitt samhälle, kommunisten, gör sitt yttersta för att bevara välståndet inom detta samhälle. Det är sund solidaritet. Det naturliga borde därför vara att vänstern representerar en mycket stram invandringspolitik. Men jag är tvungen att rösta V ändå för att högern enbart bryr sig om att bevara och att maximera klyftorna. Ge mig istället ett parti som skickar hem alla invandrare som kommit hit sedan 2000 och höjer skatterna till 75 % så finns det äntligen ett sunt alternativ att välja för den som bryr sig om Sverige och alla svenskar.

Jag tror att en av anledningarna är att man vill slå sönder samhället som det är uppbyggt idag. Då är fri invandring en av metoderna. Och deras ideologi, fattiga ickevita = bra människor och mer välbärgade vita människor = ondska.

Man är också precis som S inte främmande för att importera röster, vilket betyder kommunister från Mellanöstern och Afrika främst. Finns det inte folk på hemmaplan som vill rösta på oss, då hämtar vi in rösterna utifrån istället. Sverige har en stor mängd människor med kommunistiska värderingar som kommit utifrån, ofta har de varit politiskt aktiva i sina hemländer men tvingats lämna pga att de är just kommunister.
Citera
2026-06-13, 03:39
Avstängd
Standarden i svenska fängelser måste sänkas rejält. Så bra. Ett steg i rätt riktning.
Citera
2026-06-13, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Låter rimligt tycker jag. Arbetslinje, mindre dalt med kriminella och lägre skatt till skötsamma arbetare.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/m-vill-spara-70-miljarder-l%C3%A4gre-a-kassa-och-s%C3%A4mre-f%C3%A4ngelsemat/ar-AA25sHpl

Frågor på detta?

Men hälften av det kan man ju spara in direkt på Kristersson och hens fru Birgitta Ed
Citera
2026-06-13, 05:15
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edward1992
A kassan är för arbetarna. Jävligt dum ide. Sänk bidraget för sand-folket som har fem ungar i diket.
Dra in deras barnbidrag och låt dem betala en miljöavgift per barn istället.

Erbjud dem även gratis enkelbiljett hem.
Senast redigerad av KonungHonung 2026-06-13 kl. 05:20.
Citera
2026-06-13, 05:15
Medlem
Yodawgimbads avatar
M verkar göra allt för att dom ska förlora valet, dom har troligtvis redan förlorat mycket röster när dom pilla på A-kassan första gången.
Fängelsematen låter dock som en bra idé.
Citera
2026-06-13, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Men hälften av det kan man ju spara in direkt på Kristersson och hens fru Birgitta Ed
Hur har du räknat då?

"M vill spara 70 miljarder – lägre a-kassa och sämre fängelsemat

Du svarar på ovanstående och skriver att "hälften av detta kan man spara in direkt på Kristersson och hens fru Birgitta Ed", det är ju intressant..hälften av 70 miljarder är 35 miljarder .att spara på Ulf och Birgitta alltså

Berätta mer om på vilket sätt kan man spara 35 miljarder direkt på Kristersson och hens fru Birgitta Ed?

-
Citera
2026-06-13, 07:00
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Dom som sitter i fängelse ska ju bli bättre människor och integreras med samhället igen så är det ju tänkt och då tror jag inte att slaktavfall till fängelsekunderna är rätt väg att gå.

Nej, i många fall borde de ju hellre utvisas efter avtjänat straff.

Men jag håller med om att slaktavfall är för gott åt dem. Låt de äta vegetariskt så att straffet blir ett riktigt straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in