2026-06-12, 23:46
Medlem
Siironmaas avatar
Jag har tagit torkad svamp 2 ggr, nu senast 2 gram, vill inte ha en stark effekt, men jag känner ingenting. Händer det att vissa människor inte reagerar på det? Har kollat fakta på lite olika ställen och det verkar som 2 gram brukar ge effekt.
Citera
2026-06-12, 23:49
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Om du t ex tar antidepressiva så fungerar det inte. Likaså kan svampen vara gammal.
Citera
2026-06-12, 23:55
Medlem
Anti-depp? Elvanse? Dålig batch av cubarna? För liten mängd?
Citera
2026-06-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Om du t ex tar antidepressiva så fungerar det inte. Likaså kan svampen vara gammal.
Detta. Skulle gissa att det framförallt är värme och syre som bryter ner psilocybin.

2g torkad semilanceata är en påtaglig tripp. Färsk cubensis innehåller mestadels psilocin vilket bryts ner och förstörs vid torkning i.o.m. kontakt med syre. Potensen kan dessutom skilja sig mellan strains, så 2g torkad cubensis kan ge mycket svag effekt även i vanliga förhållanden.
Citera
2026-06-13, 01:15
Medlem
Riktig kärringdos
Citera
2026-06-13, 01:49
Medlem
Siironmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scopolamine
Detta. Skulle gissa att det framförallt är värme och syre som bryter ner psilocybin.

2g torkad semilanceata är en påtaglig tripp. Färsk cubensis innehåller mestadels psilocin vilket bryts ner och förstörs vid torkning i.o.m. kontakt med syre. Potensen kan dessutom skilja sig mellan strains, så 2g torkad cubensis kan ge mycket svag effekt även i vanliga förhållanden.

Det är cubensis jag tog, den lät bäst för den effekt jag vill ha, inte psykedelika men lite starkare feelgood.
Senast redigerad av Siironmaa 2026-06-13 kl. 01:59.
Citera
2026-06-13, 01:58
Medlem
Siironmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Riktig kärringdos

😂 Jag vill inte ha psykedelisk effekt bara lite starkare feelgood.
Citera
2026-06-13, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siironmaa
Det är cubensis jag tog, den lät bäst för den effekt jag vill ha, inte psykedelika men lite starkare feelgood.
Samma aktiva ämnen i svamparna, spelar ingen större roll egentligen så länge det är psilocybin/psilocin.

Citat:
Ursprungligen postat av Siironmaa
😂 Jag vill inte ha psykedelisk effekt bara lite starkare feelgood.
Ge dig ut i höst istället och plocka toppisar. Räcker med 3-10st för att sätta pricken över i:et på vardagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in