Citat:
Ursprungligen postat av
Mellanting
Efter att ha läst hela fupen slås man av att ingen av de inblandade verkar särskilt ledsna över att flickan har dött. Mamman minns inget/vill inte minnas om sitt barn - har inget att säga om sin avlidna dotter annat än hur krävande hon var - och vill bara prata om sig själv och sina trauman och diagnoser. Det minns hon i detalj och vill väldigt gärna prata om. Riktigt störd människa.
Bland det värsta jag har läst.
Bästa hade varit om hon hade dömts till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning och suttit inlåst resten av sitt liv.
Hon kommer sannolikt komma undan det här förhållandevis lindrigt sett till att det är ett oaktsamhetsbrott men jag hoppas verkligen att rätten hamnar högst i straffskalan när de bestämmer påföljden. Så grovt och pågått i åratal med ett litet barn som verkar ha haft särskilda behov och än mer behov av tillsyn, omvårdnad och kärlek. Fy fan!
Mamman hade lämnat två cigarettändare och en braständare framme i dotterns rum, plus en stor kökskniv inom räckhåll för dottern.
När hon upptäckte på kameran att det brann i dotterns rum, väntade hon lugnt över en timma innan hon behagade åka hem, sen väl hemma dröjde det ytterligare ca en halvtimme innan hon larmade 112. Vilken någorlunda normal förälder som helst hade omedelbart ringt 112, och sen kastat sig i bilen och kört hem i en sån situation.
Jag personligen tycker att detta är mer än oaktsamhet.
Det känns mer och mer planerat, som att hon ville att detta skulle hända.