Citat:
Ursprungligen postat av
Menace2Sobriety
Hur kommer det sig att Bojan är sån Bosnier-vurmare? Han är ju serb och det var väl i huvudsak dom som var "the bad guys" i kriget.
Som jag fick förklarat för mig av en jugoslavisk vän en gång för flera år sedan: ”Ni svennar fattar inte. Kroater och serber, vi hatar inte varandra. Vi kanske skjuter på varandra när det är krig. Det har hänt förut, och kommer säkert hända igen. Men vi
hatar inte varandra. Det är zigenarna vi hatar.”