Citat:
Ja såsant så. Jag tror att oavsett ursprung har man ett val som alltid leder till konsekvenser.
Ja, det är så mycket fel på detta system nu att man inte vet i vilken ände man skall börja. Man har (medvetet eller ej) eroderat det offentliga så till den grad att folk tappat förtroendet. Precis som du skriver är invandringen delvis problemet: klantänk, bristande språk, kvinnosynen med mera med mera. (Det gör i sin tur att privata vårdaktörer enkelt kan urholka statskassan ännu mer - feta iglar som suger livet ur det döende samhället som hejar på dem ivrigt.) Det är inte långt nu innan dystopin är ett faktum.
Din berättelse om kontakten med samhällskolossen låter fruktansvärd. Tyvärr är jag inte förvånad, då det finns många som råkat ut för liknande behandling. Jag blev skonad och hade tur när jag fick hjälp med mina problem, men det kunde lika gärna varit tvärt om. Min "visit" på en sluten avdelning på psyket under två veckor gjorde mig orolig för hur det egentligen står till med vården idag. Känns som att vi backat tillbaka till 50-talet.
Folk tycker det är en överdrift men jag älskar verkligen denna målning av Ulf Rahmberg:
https://www.reddit.com/r/museum/comments/16f3jkh/ulf_rahmberg_anatomy_of_capitalism_painting_no21/#lightbox
Det värsta är att det inte går att rösta bort det. Vi människor är som myror infekterade med parasitsvampen cordyceps - överallt har dess mycel spritt sig, i varje vrå av allt mänskligt.
Din berättelse om kontakten med samhällskolossen låter fruktansvärd. Tyvärr är jag inte förvånad, då det finns många som råkat ut för liknande behandling. Jag blev skonad och hade tur när jag fick hjälp med mina problem, men det kunde lika gärna varit tvärt om. Min "visit" på en sluten avdelning på psyket under två veckor gjorde mig orolig för hur det egentligen står till med vården idag. Känns som att vi backat tillbaka till 50-talet.
Folk tycker det är en överdrift men jag älskar verkligen denna målning av Ulf Rahmberg:
https://www.reddit.com/r/museum/comments/16f3jkh/ulf_rahmberg_anatomy_of_capitalism_painting_no21/#lightbox
Det värsta är att det inte går att rösta bort det. Vi människor är som myror infekterade med parasitsvampen cordyceps - överallt har dess mycel spritt sig, i varje vrå av allt mänskligt.
Gillar man inte konsekvenserna bör man fråga sig vad man gjorde för andra för fem år sedan, tio år sedan, femton år sedan.
Att se tillbaka och säga "Jag brydde mig inte så länge det gällde dig!" Är en bra förklaring till varför saker idag fädrabbar de man istället bryr sig om eller en själv.
Jag sitter ganska säkert oavsett vilken regering vi har men jag glömmer inte bort vilka galna vatten jag tvingades navigera mig ensam över. Och i slutet har även jag och amdra, rättigheter att få leva fullgoda liv med utbildningar och yrken efter vår faktiska kapacitet. De tbör invandrande läkare hålla i minnet när de börjar sparka på vad de tror är öppna mål. Jag hade aldrig någonsin blivit aktiv invandringsmotståndare om jag inte mött invandrare inom vården och få se/uppleva hur de mer eller mindre gladeligen försöker ta livet av en som patient.
Kratta bäst, skratta sist.
Så kan det gå när man krattar manegen och tror sig vara oövervinnerlig.
Gällande psykiatrin så var jag där en vecka och har aldrig känt mig så frisk som då när jag var djupast i min botten. Var som på film
Förstår precis din upplevelse. Åkre in i en övertygelse om att hag var allvarligt dålig i skicket för att plötsligt känna mig väldigt frisk i jämförelse med andra. Men andra gången jag insåg att jag var friskare än hur jag mådde, var när jag hittade Flashback. Det är också ett slags dårhus där man inser att man i sin botten ändå kan vara friskare än då många som spelar normala i verkligheten. Att ens egen botten, är andras bästa, det är en sinnesjuk erfarenhet att göra.Man förstår varför övergreppen som skett i historien kunnat ske och att det i mång och mycket är samma människor som alltid arbetat inom dessa vårdenheter. Även om jag fick se Gökboet och allt vad de olika filmerna heter i verkligheten, är jag enot att man låser in människor utan insyn och uppsyn kring vad som ibland pågår.
Demokrati och lika värde är något vi alla måste vara överens om. Så fort vi undantar människor går systemen sönder här och där.