2026-06-11, 20:56
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Många tankvärda poänger, men kommer du rösta eller inte rösta?
Nej jag kommer inte rösta.

Jag vill gärna ha en lag emot svenskfientlighet, att inkluderas i sin egen grundlag är en självklarhet och med så extremt många invandrare som arbetar som läkare, lärare, sjuksköterskor och en massa annat är problemet nu på systemnivå. Hedersförtryck är inte et tpriblem inom fyra vägar där den avvikande individen går ut i samhället och sedan har en god syn på resten av oss inom det.

Invandrare som diskriminerar, är rasister mpt svenskar eller andra etniska grupper, måste börja straffas.

Däremot står jag inte bakom sådant som totalt slöjförbud osv. Skit i vad en kvinna gör med sitt hår liksom. Dock kan grundskolan helt vara fri från sådana uttryck vi förknippar med förtryck eller icke grundläggande värderingar för ett demokratiskt samhälle då ett barn först när det når mitten av tonåren börjat utveckla sitt abstrakta tänkande till eget beslutsfattande kring identitet mm.

Jag har absolut ingenting emot att ha invandrarbarn som kommer till Sverige för skydd och en möjlighet till att växa upp i fred och demokrati. Däremot har jag något emot den rasism som faktiskt riktas mot svenskar eller andra grupper och som kvinna acceoterar jag inte att män bor i mitt land och inskränker på kvinnors rättigheter. Att arbeta är inte detsamma som att ha en god kvinnosyn och Sverige är mitt land långt före andras.

Högern gör det inte särme för mig. Det var det röda Sverige som svek mig och mina rättigheter.

Min ståndpunkt för alla barns lika rätt, är dock starkare än att rösta åt högern. Som vuxen har man alltid andra möjligheter att överleva och klara sig i världen och röstar inte av egoism utan röstar alltid för mitt samhälle. Därför skippar jag det här valet.
Citera
2026-06-11, 21:08
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Nej jag kommer inte rösta.

Jag vill gärna ha en lag emot svenskfientlighet, att inkluderas i sin egen grundlag är en självklarhet och med så extremt många invandrare som arbetar som läkare, lärare, sjuksköterskor och en massa annat är problemet nu på systemnivå. Hedersförtryck är inte et tpriblem inom fyra vägar där den avvikande individen går ut i samhället och sedan har en god syn på resten av oss inom det.

Invandrare som diskriminerar, är rasister mpt svenskar eller andra etniska grupper, måste börja straffas.

Däremot står jag inte bakom sådant som totalt slöjförbud osv. Skit i vad en kvinna gör med sitt hår liksom. Dock kan grundskolan helt vara fri från sådana uttryck vi förknippar med förtryck eller icke grundläggande värderingar för ett demokratiskt samhälle då ett barn först när det når mitten av tonåren börjat utveckla sitt abstrakta tänkande till eget beslutsfattande kring identitet mm.

Jag har absolut ingenting emot att ha invandrarbarn som kommer till Sverige för skydd och en möjlighet till att växa upp i fred och demokrati. Däremot har jag något emot den rasism som faktiskt riktas mot svenskar eller andra grupper och som kvinna acceoterar jag inte att män bor i mitt land och inskränker på kvinnors rättigheter. Att arbeta är inte detsamma som att ha en god kvinnosyn och Sverige är mitt land långt före andras.

Högern gör det inte särme för mig. Det var det röda Sverige som svek mig och mina rättigheter.

Min ståndpunkt för alla barns lika rätt, är dock starkare än att rösta åt högern. Som vuxen har man alltid andra möjligheter att överleva och klara sig i världen och röstar inte av egoism utan röstar alltid för mitt samhälle. Därför skippar jag det här valet.
Så sant!

Jag växte upp i en invandrartät förort, en av 'såssarnas' mångkulturella utopier.

Lite trist gnäll:

Så jag förstår helt hur du känner med att samhället svek dig. Att känna att man inte är vatten värd trots att man försökt göra allting rätt och göra rätt för sig. Det är ingen rolig känsla att bära på!

Skönt att höra att du sällar dig till icke-röstarnas skara, du är så välkommen!
Citera
2026-06-11, 21:09
  #219
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Med att inte rösta? Att inte rösta.

Vad var det du ville åstadkomma med den här TS? Förändra världen med småbarns-trots som metod?
Citera
2026-06-11, 21:11
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Vad var det du ville åstadkomma med den här TS? Förändra världen med småbarns-trots som metod?
Har du läst trådstarten? Kan vara en bra utgångspunkt annars (ett litet tips bara).
Citat:
Men varför kommer just du avstå från att rösta i höst? Vore kul att höra hur ni andra resonerar!
Citera
2026-06-11, 21:29
  #221
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Mänskligheten står vid ett vägskäl: fortsätter vi på den inslagna banan finns snart ingen återvändo. "We are the Borg. Resistance is futile." Samhället har snart fått totalt grepp om oss.

Det vi kan göra om vi vill behålla vår mänsklighet och inte fördärva planeten mer är att inte göra. Inte rösta. Det vill säga; göra mindre, inte mer eller annorlunda (som vore mer av samma sak). Meditera, filosofera, stanna upp, inte dras med i massrörelser osv. osv.

Du hoppas alltså på att starta en massrörelse av icke-röstare som stoppar de du kallar: "Samhället"

Ok lycka till med detta projekt.
Citera
2026-06-11, 21:48
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Så sant!

Jag växte upp i en invandrartät förort, en av 'såssarnas' mångkulturella utopier.

Lite trist gnäll:

Så jag förstår helt hur du känner med att samhället svek dig. Att känna att man inte är vatten värd trots att man försökt göra allting rätt och göra rätt för sig. Det är ingen rolig känsla att bära på!

Skönt att höra att du sällar dig till icke-röstarnas skara, du är så välkommen!
Dumt att lägga det i spoiler då jag anser att man har rätt att ta utrymme och inte ska gömma sig eller ens svårigheter.

Jag bor omkring invandrare och jag upplever inte det minsta problem med hur folk ser ut eller klär sig. Gör absolut inte skillnad på invandrares barn mot svenskar men det är ett problem med så mycket män i Sverige som agerar hur som helst. Har en granne jag absolut vill ska utredas av samhället men att han är invandrare ger honom immunitet för avvikande beteenden precis som invandrarbarn är mer utsatta av sä.re nätverk och mindre vuxna som är etablerade i Sverige. Hederproblematik gör även sexuella övergrepp och våld mot barn "lättare" för förövare. Jag säger inte att grannen nödvändigtvis är pedofil eller ens skulle göra något mot barn, men väldigt mycket med honom är såpass alarmerande att polisen borde utreda.

Sedan kommer det största problemet jag upplevt. När de är ute på gatan, är en sak, när de sitter inom systemet gör de en lå gt värre skada och vi har inte ens fungerande system för att sättta dit svenskar som utövar maktmissbruk, korruption, diskriminering osv. I Sverige anser man att inga problem existerar först när skadorna är så stora att exakt alla ser dem och de då inte längre kan repareras.

Jag vill inte ha människor som helt saknar svenska värderingar gällande kvinnor, a dra etniska gruppers lika rätt, jämlikhet osv, överallt i samhället. Jag ser det inte som "lyckat" ju fler de är som arbetar överallt, tvärtom.

Svenskar tror att alla har vuxit upp med samma reflekttioner, samma utbildning, läst samma böcker och delat samma åsikter. En svensk är en riktig drömmare som också är aningen självgod i sina ställningstaganden av att se sig själv som så perfdkt och välfungerande att alla som kommer i dess närhet kommer bli lika perfekta exemplar. För en svensk är uppfattningen att ingen skulle välja att tycka och tänka någpt annat än vad den själv gör och ser ler semesterresorna som spännande möten och det motsatta som en form av naturlighet. Varför skulle människor inte se det svenska samhället som så gott att inget annat kan vilja eftersträvas ?

Det är det som är problemet att svenskar inte ser sin egen kultur utan tycker att det är ett tråkigt vardagslunk. Att kultur är att åka utomlands och titta på en byggnad och äta en maträtt. Något spännande. Men kultur är en stor del av identitet och alla vill inte byta sin egen mot att bli svenskar.

Män som hatar kvinnor kommer att fortsätta att hata dem i sällskap av andra män som delar åsikterna och dela upp kvinnor som bra och dåliga efter vad de tycker och tänker. Och vi har jättemycket män som hatar kvinnor i Sverige nu. Att inte själv utsättas är inte något som gör det okej. Samma sak med rasism. Antirasistiskt dravel om att invandrare inte kan vara rasister, hjälper inte när de börjar ge sig på människor de hatar och det blir inte bättre när de sitter på Försäkringskassan t.ex och ser ner på en invandrarkvinna utan akademisk utbildning och bara stryper bidrag för att personen fått ett barn till.

Många invandrare förstår inte när andra invandrare är rasister eller diskriminerar den, för de har lurats till att bara titta mot oss svenskar.

Vi har en otroligt stor invandring, större än någonsin. Vi har aldrig haft lika mycket kvinnor i maktpositioner och spridda i samhället. Ändå ökar diskrimineringen markant. Varför då?

Ja alltså slutligen hjälpte en invandrare mig med min sjukskrivning men problemet är att den är.gjord på falska grunder (ej hans personliga fel då det var andra aktörer och jag saknade helt arbetsförmåga så han hjälpte mig för att jag skulle överleva tills jag kunde ta mig ur sjukskrivningen och återgå till samhället). Min sjukskrivning på falska grunder istället för att jag fick korrekt vård och behandling och även rätt sjukskrivning, är omöjlig att ta mig ur. Jag anser att jag hade full rätt attt få en korrekt diagnos, korrekt vård, korrektbehandling och korrekt sjukskrivning baserat på verkligheten och den avsaknad av förmåga som ändå var exakt 100% Straffet för att jag pratat om vad invandrare gjort. Och man fortsätter sabotera för att jag saknar 100% förmåga att studera, vägrar mig vård, rätt mediciner osv. Men nu har högern gjort så att det är lagstadgat att jag kommer kunna plugga efter funktionsnivå. Det innebär att jag på sikt kanske kan bli dagbarnvårdare också. Men mina år får jag aldrig tillbaka och inte heller en bra pension. Ett liv i fattigdom. Så ja, jag kan vara glad att man inte satt mig i läger som straff för att jag hellre sökte hjälp och berättade om brott och fel, än att jag avslutade mitt liv.

Som svensk kvinna är min rätt att få korrekt sjukskrivning och inte förfalskade journaler där man svartmålat mig och skadat mig och mitt anseende illa för att man inte accepterat att min situation skapade negativ bild av män. Och då även invandrare i det. Svenskfientlighet av alla involverade invandrare och för resten av dem, allvarlig misogyni, oavsett vilket kön de varit av som skadat mig bara för att jag var ett öppet mål att ge sig på. Vård är en mänsklig rättighet. Även vård efter sexualbrott eftersom det bör ingå i mi a mänskliga rättigheter att inte utsättas för sådana baserat på mitt kön.

Lojalitet ska förtjänas och de röda har då sannolikt inte förtjänat min röst. Gick med i Vänsterpartiet kort men gick ur när ett paketbud med sin chefs stöd uppträdde som ett riktigt svin och stal mitt apotea paket som straff för att jag frågade varför man struntade i att leverera den dag det skulle levererats. Innan dess försökte jag få Vänsterpartiet i en motion att reagera på vad som pågår inom psykiatrin med deras manipulation av utskrifter av läkemedel som ger allvarliga biverkningar de mörklägger. Tre vansinnesdåd skedde efter det i staden och det första bara några veckor efter att jag skickat iväg min motionstext till riksdagsledamot. Hade jag skrivit om "rasisterna" hade säkert intresset varit hägre. Man kan tycka att lampan borde tänts med ett vansinnesdåd av utskriven patient bara ett par veckor efteråt.

Samma sak när jag försökte larma om våldet inom psykiatrin. Slutligen våldtogs en patient som då anmälde varpå gärningsamannen mördade sitt ex, brä de ner bostaden och avslutade sitt liv. Oviktigt. Sedan undrar man hir det kommer sig idag att ena efter andra äldre nu våldtas. Ja män ,oavsett ursprung har full immunitet inom vården att få ge sig på patienterna så varför skulle de inte gå vidare och skada de äldre? Får man slå och eventuellt våldta en psykotisk kvinna så är det inte mindre fel än när det gäller en dement och tycker man det så berättar det mycket om att män och kvinnor inom vården ser positivt på att unga kvinnor eller attraktiva kvinnor utsätts.

Finns så många skäl till att inte rösta. Tjänstemannaansvar som man menar att vi inte behöver t.ex

Sedan alla dessa "innvoatörer" som stjäl av demokratin genom att starta "företag" där de skor sig på offentliga uppgifter genom otillbörlig marknadsföring osv när det tar betalt för tjänster som antingen inte fungerar eller som är gratis, utan att berätta att de är gratis. Eller när de startar privata företag och skiter i att leverera vad vi har för standard av förskola, skola, vård och omsorg i Sverige. Sådana invandrare behöver vi inte heller. Parasiter på välfärden och det demokratiska samhället med noll känsla för någpt annat än att lura människor för att göra pengar på deras onunskap eller deras behov.
__________________
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-06-11 kl. 21:58.
Citera
2026-06-12, 09:37
  #223
Medlem
Vad ska man tycka? Statsministerns fru springer runt i prästkläder och influenser tror att de kan bli ministrar utan expertkunskaper. Det är en lekstuga.

Jag tänker att vi har kommit till en punkt i vårt samhälle där experter, specialister måste få ta mer plats och samhället bli mer pragmatiskt.

Miljö och klimat handlar inte om tyckande utan om kunskap, likaså inom el/energi, försvar,/säkerhet, näringsliv/ handel, arbetsmarknad, infrastruktur, matförsörjning, skola och sjukvård.

Dra den stora linjen bara. Alla som har ratt att bo i Sverige ska få skola, sjukvård och el på samma villkor/utifrån behov. Vi ska också få ner arbetslösheten och få ut arbetslösa till bristyrken. Funktionsnedsatta ska få det stöd de behöver ( till en rimlig nivå ).

Alla människor är olika men har man allas intressen i fokus, vad man grundläggande behöver som människa, borde politiken alltid landa rätt. Låt expersterna och specialisterna tala och låt politiken vara pragmatisk. Inget tjaffs. Mer verkstad än snack.

Sen kommer några alltid vara rikare än andra. Det är okej eftersom alla har olika utgångspunkter, men alla ska ha det hyggligt bra och kunna resa sig och utvecklas.
__________________
Senast redigerad av Tissetiss 2026-06-12 kl. 09:40.
Citera
2026-06-12, 09:41
  #224
Medlem
Jag röstar höger
Troligen M
Citera
2026-06-12, 10:55
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Dumt att lägga det i spoiler då jag anser att man har rätt att ta utrymme och inte ska gömma sig eller ens svårigheter.

Jag bor omkring invandrare och jag upplever inte det minsta problem med hur folk ser ut eller klär sig. Gör absolut inte skillnad på invandrares barn mot svenskar men det är ett problem med så mycket män i Sverige som agerar hur som helst. Har en granne jag absolut vill ska utredas av samhället men att han är invandrare ger honom immunitet för avvikande beteenden precis som invandrarbarn är mer utsatta av sä.re nätverk och mindre vuxna som är etablerade i Sverige. Hederproblematik gör även sexuella övergrepp och våld mot barn "lättare" för förövare. Jag säger inte att grannen nödvändigtvis är pedofil eller ens skulle göra något mot barn, men väldigt mycket med honom är såpass alarmerande att polisen borde utreda.

Sedan kommer det största problemet jag upplevt. När de är ute på gatan, är en sak, när de sitter inom systemet gör de en lå gt värre skada och vi har inte ens fungerande system för att sättta dit svenskar som utövar maktmissbruk, korruption, diskriminering osv. I Sverige anser man att inga problem existerar först när skadorna är så stora att exakt alla ser dem och de då inte längre kan repareras.

Jag vill inte ha människor som helt saknar svenska värderingar gällande kvinnor, a dra etniska gruppers lika rätt, jämlikhet osv, överallt i samhället. Jag ser det inte som "lyckat" ju fler de är som arbetar överallt, tvärtom.

Svenskar tror att alla har vuxit upp med samma reflekttioner, samma utbildning, läst samma böcker och delat samma åsikter. En svensk är en riktig drömmare som också är aningen självgod i sina ställningstaganden av att se sig själv som så perfdkt och välfungerande att alla som kommer i dess närhet kommer bli lika perfekta exemplar. För en svensk är uppfattningen att ingen skulle välja att tycka och tänka någpt annat än vad den själv gör och ser ler semesterresorna som spännande möten och det motsatta som en form av naturlighet. Varför skulle människor inte se det svenska samhället som så gott att inget annat kan vilja eftersträvas ?

Det är det som är problemet att svenskar inte ser sin egen kultur utan tycker att det är ett tråkigt vardagslunk. Att kultur är att åka utomlands och titta på en byggnad och äta en maträtt. Något spännande. Men kultur är en stor del av identitet och alla vill inte byta sin egen mot att bli svenskar.

Män som hatar kvinnor kommer att fortsätta att hata dem i sällskap av andra män som delar åsikterna och dela upp kvinnor som bra och dåliga efter vad de tycker och tänker. Och vi har jättemycket män som hatar kvinnor i Sverige nu. Att inte själv utsättas är inte något som gör det okej. Samma sak med rasism. Antirasistiskt dravel om att invandrare inte kan vara rasister, hjälper inte när de börjar ge sig på människor de hatar och det blir inte bättre när de sitter på Försäkringskassan t.ex och ser ner på en invandrarkvinna utan akademisk utbildning och bara stryper bidrag för att personen fått ett barn till.

Många invandrare förstår inte när andra invandrare är rasister eller diskriminerar den, för de har lurats till att bara titta mot oss svenskar.

Vi har en otroligt stor invandring, större än någonsin. Vi har aldrig haft lika mycket kvinnor i maktpositioner och spridda i samhället. Ändå ökar diskrimineringen markant. Varför då?

Ja alltså slutligen hjälpte en invandrare mig med min sjukskrivning men problemet är att den är.gjord på falska grunder (ej hans personliga fel då det var andra aktörer och jag saknade helt arbetsförmåga så han hjälpte mig för att jag skulle överleva tills jag kunde ta mig ur sjukskrivningen och återgå till samhället). Min sjukskrivning på falska grunder istället för att jag fick korrekt vård och behandling och även rätt sjukskrivning, är omöjlig att ta mig ur. Jag anser att jag hade full rätt attt få en korrekt diagnos, korrekt vård, korrektbehandling och korrekt sjukskrivning baserat på verkligheten och den avsaknad av förmåga som ändå var exakt 100% Straffet för att jag pratat om vad invandrare gjort. Och man fortsätter sabotera för att jag saknar 100% förmåga att studera, vägrar mig vård, rätt mediciner osv. Men nu har högern gjort så att det är lagstadgat att jag kommer kunna plugga efter funktionsnivå. Det innebär att jag på sikt kanske kan bli dagbarnvårdare också. Men mina år får jag aldrig tillbaka och inte heller en bra pension. Ett liv i fattigdom. Så ja, jag kan vara glad att man inte satt mig i läger som straff för att jag hellre sökte hjälp och berättade om brott och fel, än att jag avslutade mitt liv.

Som svensk kvinna är min rätt att få korrekt sjukskrivning och inte förfalskade journaler där man svartmålat mig och skadat mig och mitt anseende illa för att man inte accepterat att min situation skapade negativ bild av män. Och då även invandrare i det. Svenskfientlighet av alla involverade invandrare och för resten av dem, allvarlig misogyni, oavsett vilket kön de varit av som skadat mig bara för att jag var ett öppet mål att ge sig på. Vård är en mänsklig rättighet. Även vård efter sexualbrott eftersom det bör ingå i mi a mänskliga rättigheter att inte utsättas för sådana baserat på mitt kön.

Lojalitet ska förtjänas och de röda har då sannolikt inte förtjänat min röst. Gick med i Vänsterpartiet kort men gick ur när ett paketbud med sin chefs stöd uppträdde som ett riktigt svin och stal mitt apotea paket som straff för att jag frågade varför man struntade i att leverera den dag det skulle levererats. Innan dess försökte jag få Vänsterpartiet i en motion att reagera på vad som pågår inom psykiatrin med deras manipulation av utskrifter av läkemedel som ger allvarliga biverkningar de mörklägger. Tre vansinnesdåd skedde efter det i staden och det första bara några veckor efter att jag skickat iväg min motionstext till riksdagsledamot. Hade jag skrivit om "rasisterna" hade säkert intresset varit hägre. Man kan tycka att lampan borde tänts med ett vansinnesdåd av utskriven patient bara ett par veckor efteråt.

Samma sak när jag försökte larma om våldet inom psykiatrin. Slutligen våldtogs en patient som då anmälde varpå gärningsamannen mördade sitt ex, brä de ner bostaden och avslutade sitt liv. Oviktigt. Sedan undrar man hir det kommer sig idag att ena efter andra äldre nu våldtas. Ja män ,oavsett ursprung har full immunitet inom vården att få ge sig på patienterna så varför skulle de inte gå vidare och skada de äldre? Får man slå och eventuellt våldta en psykotisk kvinna så är det inte mindre fel än när det gäller en dement och tycker man det så berättar det mycket om att män och kvinnor inom vården ser positivt på att unga kvinnor eller attraktiva kvinnor utsätts.

Finns så många skäl till att inte rösta. Tjänstemannaansvar som man menar att vi inte behöver t.ex

Sedan alla dessa "innvoatörer" som stjäl av demokratin genom att starta "företag" där de skor sig på offentliga uppgifter genom otillbörlig marknadsföring osv när det tar betalt för tjänster som antingen inte fungerar eller som är gratis, utan att berätta att de är gratis. Eller när de startar privata företag och skiter i att leverera vad vi har för standard av förskola, skola, vård och omsorg i Sverige. Sådana invandrare behöver vi inte heller. Parasiter på välfärden och det demokratiska samhället med noll känsla för någpt annat än att lura människor för att göra pengar på deras onunskap eller deras behov.
Ja, det är så mycket fel på detta system nu att man inte vet i vilken ände man skall börja. Man har (medvetet eller ej) eroderat det offentliga så till den grad att folk tappat förtroendet. Precis som du skriver är invandringen delvis problemet: klantänk, bristande språk, kvinnosynen med mera med mera. (Det gör i sin tur att privata vårdaktörer enkelt kan urholka statskassan ännu mer - feta iglar som suger livet ur det döende samhället som hejar på dem ivrigt.) Det är inte långt nu innan dystopin är ett faktum.

Din berättelse om kontakten med samhällskolossen låter fruktansvärd. Tyvärr är jag inte förvånad, då det finns många som råkat ut för liknande behandling. Jag blev skonad och hade tur när jag fick hjälp med mina problem, men det kunde lika gärna varit tvärt om. Min "visit" på en sluten avdelning på psyket under två veckor gjorde mig orolig för hur det egentligen står till med vården idag. Känns som att vi backat tillbaka till 50-talet.

Folk tycker det är en överdrift men jag älskar verkligen denna målning av Ulf Rahmberg:
https://www.reddit.com/r/museum/comments/16f3jkh/ulf_rahmberg_anatomy_of_capitalism_painting_no21/#lightbox

Det värsta är att det inte går att rösta bort det. Vi människor är som myror infekterade med parasitsvampen cordyceps - överallt har dess mycel spritt sig, i varje vrå av allt mänskligt.
Citera
2026-06-12, 11:41
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackeJocke
Jag röstar höger
Troligen M
Då vet vi!
Citera
2026-06-12, 11:51
  #227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, det är en farligt känsla - du får se upp!

Ja, det var otäckt.
Citera
2026-06-12, 12:09
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vad ska man tycka? Statsministerns fru springer runt i prästkläder och influenser tror att de kan bli ministrar utan expertkunskaper. Det är en lekstuga.

Jag tänker att vi har kommit till en punkt i vårt samhälle där experter, specialister måste få ta mer plats och samhället bli mer pragmatiskt.

Miljö och klimat handlar inte om tyckande utan om kunskap, likaså inom el/energi, försvar,/säkerhet, näringsliv/ handel, arbetsmarknad, infrastruktur, matförsörjning, skola och sjukvård.

Dra den stora linjen bara. Alla som har ratt att bo i Sverige ska få skola, sjukvård och el på samma villkor/utifrån behov. Vi ska också få ner arbetslösheten och få ut arbetslösa till bristyrken. Funktionsnedsatta ska få det stöd de behöver ( till en rimlig nivå ).

Alla människor är olika men har man allas intressen i fokus, vad man grundläggande behöver som människa, borde politiken alltid landa rätt. Låt expersterna och specialisterna tala och låt politiken vara pragmatisk. Inget tjaffs. Mer verkstad än snack.

Sen kommer några alltid vara rikare än andra. Det är okej eftersom alla har olika utgångspunkter, men alla ska ha det hyggligt bra och kunna resa sig och utvecklas.
Ja, lekstuga kan man lugnt säga att det är. Och jag håller med dig om att man borde fråga människor med kunskap och insikt om råd (inte "influencers", techoligarker, astrologer och fan och hans moster).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in